Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door PloFsky »

:o Een vieze verfkwast in het bier?
Dan kan ik beter niet langskomen. :roll:

Hoe maak je die kabelgoten? Ik had 's een tip gelezen dat die witte "binders"
die vaak om pakjes zitten daarvoor geschikt zijn, maar dat vind ik geen gezicht:
veel te grof.


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door gek op stoom »

dat ziet er mooi strak uit

Gr andy



Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Glaskast189 »

PloFsky schreef::o Een vieze verfkwast in het bier?
Dan kan ik beter niet langskomen. :roll:

Hoe maak je die kabelgoten? Ik had 's een tip gelezen dat die witte "binders"
die vaak om pakjes zitten daarvoor geschikt zijn, maar dat vind ik geen gezicht:
veel te grof.
Voor H0 zou dat mooier zijn.

Groet Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

PloFsky schreef::o Een vieze verfkwast in het bier?
Dan kan ik beter niet langskomen. :roll:

Die kwast staat daar anders prima, want als ik zo het merk zie op dat glas, kun je daar idd beter je kwasten mee schoonmaken,
en gewoon uit die goede fles drinken die er naast staat. :lol:

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Vincent »

is niet eens goed genoeg om je kwast mee schoon te maken. maar nu ziet het er wel uit zoals het smaakt :D


mvg vincent


vincent
www.elfd.nl

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door walter »

Hahahaha, Vincent.
Ik ben het met je eens (of mag ik dat niet zeggen?).


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Yo Evo,

inderdaad is het 'gat' vrij groot, en dat zie je zeker op de foto. In het echt merk je dat niet. Het is niet anders, het blijft zoals dit. En ik heb natuurlijk wel even getest, maar het enige wat je ervan krijgt is een gezellig 'treinen-ritme' op het moment dat alles eroverheen rijdt. Alhoewel ik graag had gezien dat het helemaal strak tegen elkaar aan lag....hier toch een beetje vergist :evil: .

@Bob,

Ja, verschrikkelijk. Maar goed, ik heb geen zin om na wat grof werk alsnog uren bezig te zijn om alles van de binnenkant van de rail en de bielzen af te bikken. Bovendien is dat ook niet mooi voor de verf op de bielzen. Wanneer ik de wissels schilder, schilder ik ook de binnenkant, behalve waar de rails contact maakt met elkaar.

@Plofsky,

Kijk maar goed. Ik ben van mening dat bier al in glas zit, dus dat hoef je niet zelf nog eens te doen. Tja, bepaalde glazen staan vooraan in de kast, als je er eentje nodig hebt.... :mrgreen:

Kabelgoten maak ik overigens gewoon van strookjes karton (pizzadoos in dit geval :roll: )

@Freddy etc. ,

Freddy begrijpt wel wat lekker bier is, merk ik al. Ik heb zo mijn voorkeuren.....

@all,

alle ballast is droog, dus: spoorstaven schilderen maar! Tevens wat bovenleiding uitproberen, en dan ga ik met de linkerbak verder om daar de rivier te schilderen. Dat zijn tevens allemaal mooie klusjes voor buiten, want het is wederom Überwetter!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen, heb je er al eens over gedacht die gaten tussen de spoorstaven op te vullen met plakjes karton of styreen? op die manier word de spoorstaaf weer één geheel.

Groetjes Michiel

Ps; het sfeertje komt er al lekker in zo.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hi Michiel,

ik ga het denk ik nog wel even proberen om kleine stukjes rail ertussen te frommelen. Heeft wel kans van slagen, maar ik moet zeggen: het valt niet op. Überhaupt is alles roestig gemaakt en rommelig met stukjes onkruid hier en daar, dus de aandacht wordt niet naar de rail zelf getrokken. Laat staan als er straks treinen overheen rijden, want dan gaan die de aandacht trekken.

We'll see!


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5815
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door FidOo »

Tja die rooie meuk leidt verschrikkelijk af van de mooie scenery. :mrgreen:

Maar ff stomme vraag. Wordt nieuw beton-spoor in Deutschland niet in t grijs ballast gelegd?

Overigens nice met die pizzadoos.. waar afhaal niet allemaal goed voor is...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Wie zei dat er nieuw betonspoor wordt bedoeld? :lol:

Ik ga hier en daar nog wel echt 'nieuw' spoor nabootsen....maar dat komt op de volgende (stations)module. Natuurlijk hier en daar, want het blijft Ruhrgebiet!


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jerome »

Jeroen schreef:Hi Michiel,

ik ga het denk ik nog wel even proberen om kleine stukjes rail ertussen te frommelen. Heeft wel kans van slagen, maar ik moet zeggen: het valt niet op. Überhaupt is alles roestig gemaakt en rommelig met stukjes onkruid hier en daar, dus de aandacht wordt niet naar de rail zelf getrokken. Laat staan als er straks treinen overheen rijden, want dan gaan die de aandacht trekken.

We'll see!


Jeroen, Ik gebruik 2 componenten vuller van de bouwmarkt hiervoor. Als je wilt kan ik wel ff opzoeken het precies heet maar het zijn 2 soorten plastiek die moet kneden. Ik doe dan een klein beetje in het "gat". Daarna een beetje boetseren en moet een oud wagonnetje een paar keer overheen rijden. Dan kan je het schilderen. Dan heb je geen kedeng kedeng geluid meer. Ik gebruik het ook voor bezetmelder scheidingen die ik met de Dremel maak. Uiteraard niet gebruiken voor de moduleovergangen! :mrgreen:

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Jeroen schreef:Zo, gisteren was een behoorlijk productieve bouwdag. Dan kom je de volgende dag beneden, en dan denk je: heb ik maar zó weinig gedaan?
Zó herkenbaar.

Echt mooie details weer, overigens.



mark
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2010 19:04

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mark »

Middag,

Wederom leuk!
Wil je es stap voor stap bijhouden/foto maken hoe jij je water gaat maken.
In het Boppard draadje staat wel hoe je eea doet, maar fotootje wordt op prijs gesteld.
De rollen pleepapier staan klaar :D
Knutselse onder het genot van het zonnetje/biertje/peukje/vrouwtje enz..

Gr.
Mark


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ach shit zeg, dan ben je nét te laat. Ik dacht er nog over na om het te doen, maar ik verwachtte niet dat iemand daar nog op zat te wachten. Inmiddels is de laklaag (grachtgroen) droog, en ga ik zometeen de eerste laag blanke lak er overheen smeren.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@Jerome,

ja, ik ben wel benieuwd naar de naam van dat spulletje. Klinkt wel interessant. Overigens, ik doe dat puur uit cosmetisch oogpunt, want dat kedeng-kedeng geluid vind ik eigenlijk wel gezellig.

@all,

zoals ik net al schreef gaat het nu max blaf met DU-Beksheim. De sporen aan op de inrijmodule zijn praktisch allemaal van ballast voorzien, alleen nog niet aan de zijkanten, aangezien ik een heus plan moet maken voor de bovenleiding. Uiteraard kun je hier en daar wel stukjes weghalen (wat makkelijk gaat met die ondervloer!) om er masten te plaatsen, maar de zin ontgaat me even om dingen 2 keer te doen.
Nu moet ik nog een halve module spoorstaven schilderen, en dan is het railwerk wel zo'n beetje klaar daar. Ik onderzoek nog steeds de mogelijkheden van een wisselaandrijving. Heeft er iemand nog een gouden tip? Van Rob (Fonge Rob :geek: ) kreeg ik een link door van servo's voor 1 EUR....maar welke ik nou moet kopen...? Ik zal trouwens eerdaags eens langs gaan hier in Alimere om te kijken voor decoders voor die dingen.

Good'n, als ik dit bericht verstuur verplaats ik de modules weer naar buiten. Lekker de zon in, vrouwtje erbij, blaffertje....en voorlopig nog cola, aangezien ik standby sta voor de Baes. 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

Jeroen schreef:Ik dacht er nog over na om het te doen, maar ik verwachtte niet dat iemand daar nog op zat te wachten.
Ja natuurlijk wel, ik zat al helemaal klaar en ik denk vele met mij... :(


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

mark
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2010 19:04

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mark »

Pff,

Als ut er weer zo schön uitziet als Boppard wil ik wel es live demonstatie.
Pb je dan wel.
Eerste biertje dan van mij..

Gr.
Mark


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nogmaals, de methode staat -zoals je zelf al zegt- goed na te lezen op mijn diverse draadjes. De foto's, tja.....dat is dan jammer. Maar zoek even aan het begin van dit draadje, daar staat wel een foto van de rivier/kanaal-bak met het opgedroogde pleepapier. Veel meer kan ik er niet van maken.

-stuk hout voor je rivier, uiteraard enigszins waterpas
-paar lagen toiletpapier eroverheen
-daar kwast je , al naar gelang stroomop- of afwaarts verdunde houtlijm overheen. Eén kant uit werken is hier belangrijk!
-laten drogen :roll:
-grachtgroene hoogglans lak, maar ik denk dat gewone verf ook wel kan
-paar lagen blanke bootlak (brilliant finish, ultra shimmery, mega-blingbling, weet ik hoe ze het noemen)

...en klaar is je rivier! Kortom, geen rocket-science. Ik zou zeggen: aan de gang en post je resultaat op het forum!


Afbeelding

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

http://www.ebay.de/itm/2x-9G-Micro-Serv ... 415ca4c9d5

Deze,
of hier:
http://www.linkdelight.com/TO33-SG90-9g ... opter.html
Hier heb ik ze ooit besteld, toen ze nog wel goedkoper waren overigens. Maar het zou zo maar kunnen dat er dezelfde chinees achterzit.

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Patrick,

tnx voor de link. Servo's zijn in ieder geval niet duur!

@Rivier-update,

zojuist buiten de eerste laklaag erop gedaan. Maar hoe zag het eruit met enkel de kleur lak? Daar heb ik gelukkig nog even een fotootje van genomen.

Afbeelding

Je ziet hier en daar wat doffe plekken. Daar is de lak in het toiletpapier getrokken. Daarom zei ik eerder dat je misschien geen lak hoeft te kopen. Met gewone verf moet het ook wel lukken als ondergrond. Echter had ik dit nog, en ik had goede ervaringen met dit spul van Boppard.

Good'n, dan de eerste laag jachtlak. Nu begint het echt op een rivier te lijken qua schittering. Zeker buiten...het resultaat verbaast mij ook elke keer weer.

Het verschil is hier goed te zien....

Afbeelding

...en een kwartiertje later is het helemaal gedaan. Dit is de eerste laag, nu nog 2 lagen voor het perfecte effect. Hoop ik dan.... :roll:

Afbeelding

Aan de andere bak ga ik nu verder werken. Spoorstaven schilderen, beetje onkruid hier en daar. Kortom, lekker rommelen! Hier is het wisselkruis even in de spotlight gelegd. Herken je hem nog, Freddy? 8-)

Afbeelding

....en dit is het stukje wat ik gisteren heb geballast. Nu dus de spoorstaven en de puntjes op de I. Als dat klaar is kan ik weer een beetje aan de andere bak gaan rommelen. Of wellicht de bovenleiding in de brug frommelen, want dat karweitje heb ik eigenlijk een beetje voor me uit geschoven.

Afbeelding

Snel weer een update!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Trammetje »

Kan je met deze methode de hoogte van de golven beïnvloeden? Ik vraag dit omdat ik ook redelijk wat water moet maken maar eigenlijk geen golven wil hebben, misschien hier en daar iets rond een tuindervlet.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Sure, dan moet je of geen toiletpapier als ondergrond gebruiken, of een klein beetje.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Jow Jeroen,

Het is dat jij me er op attent maakt :o

Ik vind het supper hoor, dat jij het prachtig stukkie schaarwissel op z`n schitterende manier tot zijn recht laat komen.
Erg leuk om hem op deze manier terug te zien.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het schilderen van het water kan ook prima met muurverf of welke verf dan ook, als je het daarna maar zoals Jeroen al zei aflakt met een hoogglans lak, daarvan zijn vele soorten te koop.

Voor kleine golfjes of gelijkmatigere golven zou je kunnen kijken naar structuur behang, gewoon zoeken naar iets wat past bij wat je hebben wilt.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie