Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Hookies

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hoi Ad,

Wegmarkering komt er natuurlijk ook, net als meer auto's, verkeersborden en inwoners van de stad. Maar ik wil eerst alle lantaarns aansluiten en de ledjes voor de huizen. Dat werkt het makkelijkst als ik de plaat nog op z'n kant kan zetten.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Wim

Bericht door Wim »

Kan wel wat kritiek uiten.......... maar doe dat niet!

Gave foto's Martin.
Geniet van elk aanblik wat getoond wordt.

Blijf die updates plaatsen AUB. :)

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin. ;)

Ziet er toppie uit.

Vriendelijke groetjes van Martin de Deugd

Ron

Bericht door Ron »

wordt al een hele stad, dat Hookyville :D

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

In ieder geval niet stil gezeten en de stad begint lekker op een echte stad te lijken.
Vind het huizen blok met het groen in het midden goed gelukt. Is niet te groot en ook niet te klein voor op de baan maar geeft een mooi beeld van hoe het in het echt ook is.

mvrg Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Krab

Bericht door Krab »

Mooi Martin ziet er goed uit ben benieuwd als het op zijn plaats ligt.

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Meer dan twee maanden niets aan mijn baan kunnen doen. Jammer, maar aan de andere kant moet er ook geld verdiend kunnen worden. Dus lekker in de weer geweest met diverse opdrachten. Mogelijk hebben jullie iets gezien of gelezen over het IJsbeelden Festival in Zwolle. Daar zat ik voor een van de opdrachtgevers achter. Overigens al weer tien jaar lang.

In de tussentijd toch nog wat aanwinsten gescoord. Twee dubbelzijdige lantaarns voor de bomenlanen in de stad en een rijtuig van Flm, de 8160, voor in mijn TEE-stammetje.

Afbeelding

Zoals je ziet, ligt de stad (zonder huizen natuurlijk) ondersteboven. Komende dagen maar weer eens draadjes solderen, zodat de straatlantaarns het gaan doen. Dan komen de updates ook weer wat vaker.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

william

Bericht door william »

Martin,

We wachten rustig af op dat wat komen gaat.
Maar mooi dat er weer wat tijd is voor de baan.

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Traibergen

Bericht door Traibergen »

Fijn dat je weer tijd hebt voor je baan.

Krab

Bericht door Krab »

Eindelijk weer aanwezig Martin ,en nu weer rap updates verzorgen .
Weet ook wel dat er in werk veel tijd gaat zitten . :mrgreen:

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

De snelheid van werken aan de baan is nog niet al te hoog te noemen. Andere (onvoorziene) zaken, zoals lekkage, nemen veel meer tijd in beslag. Maar goed. Gisteren elf straatlantaarns aan een soldeerstrip verbonden. Dan wil je ook wel even weten of deze groep van elf het ook goed doet. Dat heb ik nog met de lichte trafo gedaan, want die kan er 17 aan.

Eerst een foto van de stad op z'n kop. Bij de soldeerstrip onderaan (of zo je wilt aan de voorzijde) zie je de draadjes nog enigszins zweven. Deze worden nog vastgezet in boekbinders, zoals rechts op de foto de wat dikkere draden zijn vastgezet.

Afbeelding

En hieronder kun je zien dat de elf aangebrachte straatlantaarns allemaal branden. Dat geeft de burger weer moed om de volgende serie hopelijk nog deze week aan te sluiten. Ik zal ze hier en daar nog wel wat rechter moeten zetten, maar dat is wel te doen.

Afbeelding

Mvg,
Martin

Wim

Bericht door Wim »

De wereld op zijn kop...............

............... ziet er goed (en netjes) uit, Martin :o

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

ik heb me beeldscherm omgedraaid :)

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

william

Bericht door william »

Maurits71 schreef:ik heb me beeldscherm omgedraaid :)

Goeie tip! :lol:

Groeten,
William

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Ziet er prima uit. ;)

Martin de Deugd.

FidOo

Bericht door FidOo »

Martin, Leuk dat je weer tijd hebt om wat te knutselen! Ziet er sfeervol uit met de lampjes aan.
Mag ik vragen welk merk lantaarns je gebruikt? Die dubbele zijn viessmann, maar die enkele lijken anders.

PS ben je nog op de beurs in rijswijk?

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Ha Joost,

De enkele lantaarns zijn ook van Viessmann. Het zij eigenlijk parklantaarns, maar ze lijken veel op de lantaarns die ik in sommige Duitse steden (ook in Leiden, hier om de hoek) langs de straten heb gezien.

Rijswijk is twijfelachtig. Heel misschien zondagochtend een uur of twee, maar de kans is klein. De beurs is leeg en er komt een fikse aanslag vierde kwartaal btw + privégebruik eigen auto aan. En als ik op een beurs ben, wil ik eigenlijk ook wel iets kunnen kopen, :lol:

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Even een tijdje verder. Draadjes trekken voor de lampjes, niet werkende lampjes repareren en toen waren de lampjes op. Er komen er op korte termijn nog zes aan en ik heb nog twee dubbele parklantaarns voor de kortere middenstrook waar maar twee bomen zichtbaar zijn. Opvallend is dat één lamp een stuk feller brandt dan alle andere lantaarns. Misschien was dit er geen met led-verlichting en geen weerstand. Die wordt vervangen. Op de detailfoto's lijkt het een zee van fel licht, maar de eerste foto geeft toch het beste beeld en daar valt het allemaal wel mee. Het is geen achterbuurt, althans, daar merk je nu nog niks van. Dat komt wel bij de detaillering van de stad.

Naast de nog aan te brengen straatverlichting, wil ik de huizen en etalages ook nog van verlichting voorzien. Daarna kan de plaat weer normaal gezet worden en is het tijd voor details aanbrengen. Mijn tempo kennende kan dat nog wel een flinke tijd duren, :P.

Genoeg gezwetst, tijd voor wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Er moet zeker nog wat gebeuren. De huizen gaan er dan gewoon weer af. En er moet nog wat bijgebouwd worden, namelijk het pleintje helemaal links achter de panden. De straten moeten nog een vuilwasje krijgen, zoals het deel bij de stijgende weg (andere module, remember). En dan nog preisers, wat scenes, accessoires, etc.

Maar voor de leuk toch nog drie foto's als het donker is (je wilt niet weten hoeveel foto's afgekeurd zijn, :P).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Ziet er goed uit Hookies!

groetjes Hoontje

william

Bericht door william »

Dat zijn hele mooie plaatjes.

Groetjes,
William

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Leuk sfeertje zo met die verlichting Martin

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Leuk, die middenberm! Origineel. Een hele zwik geparkeerde auto's (incl. automaten) zou goed passen daar ergens in die straten. Mooi buurtje zo.

Afbeelding

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Er zijn drie parkeerplekken voor auto's gepland. Hoop dat ik ergens aan parkeerautomaten kan komen.

1) Op de daglichtfoto zie je aan de voorkant van het vierkante huizenblok een schuin lopende straat. Dit is eenrichtingsverkeer. Hier kan men vrolijk parkeren.
2) Rond het plein zijn ook parkeerplekken, maar niet als er markt is. En die zal er vast wel zijn.
3) Bij de schuin omhoog lopende straat gaat de weg over een parkeergarage heen. Die ingang is zichtbaar en daar brandt ook licht. Alleen is die module nu niet aan dit deel gekoppeld.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Die parkeerautomaten worden dermate klein in N.....kun je wel zelf maken lijkt me. Lucifer beetje bewerken ofzo. En dan heb je al een vrij forse uitvoering. Je hebt ook die kleine nog bij de parkeerplekken.

Afbeelding
Plaats reactie