Pagina 58 van 66

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 03 mei 2013 16:27
door Lemland
Wat Ron zegt. Is dat trouwens een boot daar onder de brug?

Bart

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 03 mei 2013 17:59
door Jeroen
Komt voor de bakker, boys!

@Bart: nee, het zijn 2 decoders in hun originele verpakking! :geek:

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 03 mei 2013 20:17
door mikey
Je foto's verbazen mij iedere keer weer ;)
Het blijft echt een geweldige baan. Uiteraard ook de foto kunsten doen een hoop :D

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 mei 2013 07:54
door Maurits71
paar class 58, 66 en 43 jeroen is dat niet leuk :D :D :D

ps dat verhaal van je servo's. Wim heeft mij een tijdje ge adviseerd om alle SS op een aparte eigen stroom kring te hangen met 10v spanning. bracht bij mij de storingen terug van elke 5 minuten tot 1 x per half uur en dat kreng ga ik van de week even vervangen door een nieuwe.

gr. M.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 mei 2013 11:10
door Jeroen
Ik heb de storende Uhlenbrock-decoder alsmede mijn twee Servoswitches nu aan de 'lampjesvoeding' van 16V wisselspanning gehangen ennn.....alle troubles waren de wereld uit. Even better: ik hoef nu ook niet elke keer de wissels te laten initialiseren na een Koploper-noodstop. Gewoon BAM doorkarren met die handel. En de noodstop grijpt enkel in bij een ontsporing van een nukkig karretje....

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 mei 2013 19:40
door Schachbrett
Yo J,

Gave foto's en een schitterende aanwinst!! ;)


Gr. Chris

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 09 mei 2013 12:48
door Jeroen
Op verzoek dus even iets anders op de foto gezet, behalve enkel treinen. Dat was een beetje de algemen teneur hier, zo leek het ;) Gekkigheid. Blijf rustig verzoekjes indienen, ook qua treinsamenstellingen o.i.d. . Binnen wat haalbaar is kijk ik dan voor een leuk fotootje om hier te posten.

Ik verzand altijd in nodeloos geouwehoer. Ik zei dus foto's van andere dingen, en die gaan we dan nu bekijken....eindelijk. :evil:

La centre! Oui, aujourd'hui avec Ferrari! Natuurlijk wel voor de hoerentent, want gezien het modale inkomen van de gemiddelde Beksheimer zul je een Ferrari niet veel aantreffen in deze achterstandswijk. Ik betwijfel echter of het allemaal kosher en zuivere koffie is.....de madam achter de ramen lijkt ook zo uit het Oostblok weggeplukt, dus voor wat plezier hoef je hier vast niet al teveel pegels moeten lappen....en dan toch Ferrari rijden? Is dit gewoon een klant of wellicht de bak van de baas? Zou die hoge energierekening enkel van de rooie lampen komen? Hmm.... :?

Afbeelding

Hoe dan ook, alles zit wel lekker dicht bij het station. Lekker centraal (en lekker veilig als je kijkt hoe de Nederlandse machinisten dat in België menen te moeten aanpakken met die goederentreinen!)(ja, hier post ik 'm lekker wel....op 'dat andere' forum zou er moord en brand worden geschreeuwd en krijg ik 39 weken een ban op mijn account :geek: :roll: ). Anyhow, we zien het gezellige hoekje als zodanig besproken hierboven. De Ferrari F40 wordt even nader bestudeerd door een.....mjah, allochtoon?! Op Gleis 2 is net de hypermoderne, comfortabele en luxe S-Bahn vertrokken voor een reisje naar de volgende luxe villawijk.

Afbeelding

Ik zoom wat in, en speel wat met de belichting van de camera. Het treinverkeer gaat onder Koploper rustig door. De S-Bahn is de hoek nog niet om of een andere Regio-combinatie met de 111 rolt al binnen op hetzelfde spoor. Aan de seinen te zien mag er al wel wat vertrekken op het naastgelegen spoor. En ja, voor de puristen: het uitrijsein voor 2 staat aan de verkeerde kant, en dat is correct opgelost met zo'n schaakbord op de originele plek van het sein. Helaas zijn er nog geen seinbruggen van Viessmann voor spoor N voorhanden. Hans, doe er wat aan!! :twisted:

Afbeelding

Het hele idee van over de sporen heen fotograferen bleef even hangen.....en dus hatseklats de camera opgesteld bij de windmolen. Zoomen en klikken maar. BR 146-017-9 dendert met 120 km/h door de wissels richting de Ruhrbruggen om nog wat van de dienstregeling van zijn REx te maken.

Afbeelding

En als laatste foto een verzameling bovenleidingsdraden, wissels, seinen en een snufje trein. Bitte sehr!

Afbeelding

Jojo,

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 09 mei 2013 21:13
door Jos
Sprakeloos! Prachtige foto's weer J!

Groetjes,
Jos

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 09 mei 2013 21:21
door gek op stoom
heel mooie plaaten weer

Gr Andy

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 09 mei 2013 21:34
door Maurits71
Thanks mate

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 09 mei 2013 21:48
door René
Prachtig, die telelensfoto's. Heel mooi effect. De baan komt helemaal tot z'n recht zo.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 09 mei 2013 23:21
door evo
Die 3e foto springt er voor mij wel uit: geweldig!

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 10 mei 2013 06:37
door Ron
Kijk dat zijn de foto's.

ben toch elke keer verbaasd dat je dit kunstwerk, in bekant, een jaar gebouwd hebt.

gr. Ron.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 10 mei 2013 07:30
door martindomburg
Ganz Geil wieder

Greetz

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 11 mei 2013 19:24
door william
Het zijn inderdaad weer hele mooie foto's.
Groeten,
William

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 11 mei 2013 22:02
door Krab
Mooie hatseklats foto's Jeroen :mrgreen:



mvg Sjaak

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 12 mei 2013 15:26
door Jeroen
Hoppa! Wat een commentaren zeg. Thanks!

@Ron,

Ja, was wel beetje doorklussen, maar ik heb afgezien van de meest rechter module nergens haast gehad. Ik ben die overigens aan het herinrichten op het moment. Wil iets meer bebouwing en misschien pas ik de (verborgen) wisselstraat nog wat aan voor een betere doorstroming.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 12 mei 2013 19:22
door Frank_N
evo schreef:Die 3e foto springt er voor mij wel uit: geweldig!
Mijn idee ook :!: :o ;)

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 12 mei 2013 23:07
door wim lagerwaard
Hallo Jeroen

Je hebt echt 2 rechterhanden qua bouwen en fotograferen het ziet er goed uit.

groeten Wim

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 mei 2013 09:12
door Jeroen
G'morning,

Gisteren weer eens even lekker kunnen rijden met de hele handel. De -ik heb het al vaker gezegd- servo's die wel eens voor troubles zorgden dus aan de vaste voeding gehangen en hoppakee. Geen zenuwachtig gedoe meer en geen initialisatie van alle wissels na een Koploper-noodstop. Goed, er hapert wel eens iets vanwege vui of er loopt wel eens een wagon uit de rails onder invloed van de vaak lange slepen. Maar dat was het dan wel.

De Taurus heb ik maar eens voor containertrein nummer 3 gehangen. Blijft een leuk en kleurrijk geheel.

Afbeelding

Containertrein nummer 1 is de titel dan maar voor de Class 66. Die zeilt hier net de bocht om onder het snelwegviaduct.

Afbeelding

......en van boven de bruggen genomen....

Afbeelding

Koploper laat weer eens gezellig zo'n flut-S-baantje stoppen bij het perron.

Afbeelding

Nog één overview fotootje dan maar van de wisselstraat.

Afbeelding

We variëren weer door met andere treinen(samenstellingen ). Vanmiddag weer.

Grtz,

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 mei 2013 18:19
door Jeroen
Vandaag naast enkel gereden (860+ Koploperkilometers zonder noemenswaardig gezeik!)(al weet ik niet of dat veel is.....maar een paar uur draaien levert dit op) ook weer eens 'iets' gedaan. Bij een beetje rommelen laatst kwam ik wat doosjes tegen van -klaarblijkelijk- mijn zware-lastwagons. Er kwamen dankzij die krenten van Roco wat losse onderdelen bij die je er nog op kon zetten. Nou, leuk klusje dus. Nu enkel nog verouderen. Voilá!

Afbeelding

.....links mét, rechts zonder. Zonder wat? Rongen, remdraaiwielblablablaweetikveel en een of ander hekje voor boven de buffers aan één zijde.

Afbeelding

En op de baan ermee!

Afbeelding

Als trekkracht koos ik vandaag voor deze vers samengestelde staaltrein de Baureihe 139. Die had ik toch net aan een uitgebreide schoonmaakbeurt onderworpen dus on stage met dat hok!

Afbeelding

Volledig ad random wordt hij nu de opstelsporen op gedirigeerd. De rest van de trein bestaat uit zeilwagons, schuifdakwagons, 2 bakwagons waar ik van die ouwe staalrommel in wil doen en nog één zware-lastwagons. In nerdtaal: Saharammimsssssss, Blanaaladinnnss, Eaaköfssdos en nog één Sammmsramadabamms. Juist. Daar begin ik dus niet maar niet aan. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding


De 189 sleurt alweer een tijdje de ertstrein rond. Hier een close-up van die wagons. Pijnlijk duidelijk helaas de buffers en de niet geringe afstand tussen de wagons. Ja, er zijn manieren om dit anders te doen maar die gaan pas in zodra de baan in Lochem is geweest.

Afbeelding

Was dat ooit niet zo'n thema van Trix, vom Erz zu Stahl? Welnu, Beksheim regelt alles vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Alstublieft!

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 mei 2013 19:22
door Hookies
En hartelijk dank maar weer!

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 mei 2013 20:07
door Maurits71
top weer. en 860 km is niet verkeerd hoor, ik kan op mij baan als er niets stil valt ( en dat wordt steeeeeeds minder ) rond de 250/ 300 per uur doen en dat is dan afhankelijk hoeveel ik er tegelijk laat rijden. nu gemiddeld 7.

gr.

M.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 15 mei 2013 12:46
door Jeroen
Ik zal eens kijken wat het per uur is. Zal ook wel iets in die richting zijn......maar bij mij rijden er 4, max 5 en dat is aardig kortstondig. Lange einden heb ik niet, maar er beweegt genoeg zo tijdens het rijden!

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 15 mei 2013 13:24
door Krab
Meer bier dan kun je langer in je stoel blijven zitten Jeroen :mrgreen:
En natuurlijk genieten van je kunststuk :o




mvg Sjaak