Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Hookyville op weg

Bericht door Redskin »

Ziet er gezellig uit Martin, sfeervolle plaatjes! ;)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ron »

Hoi Martin,

Volgens mij heb ik ooit parkeerautomaten in mijn frutselbak zien liggen.
Zal een kijken of ik ze nog kan vinden.

Ziet er overigens goed uit dat Hookyville :D

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dank heren. En als je inderdaad nog parkeerautomaten hebt, dan houd ik me aanbevolen Ron.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Railzzz »

Hoi Martin,

Ik ben enige tijd geleden al begonnen met het volgen van de bouw van Hookyville. Leuk om te zien hoe jij met de scenery bezig bent en hoe daarin een stad aan het ontstaan is. Ik probeer zelf ook een stadsgedeelte op mijn baan te maken, maar vindt dat nog verdraaid lastig. Vooral het aanleggen van realistische wegen en trottoirs valt niet mee, maar bij jou ziet dat er goed uit. Zeker nu je de verlichting hebt staan.
Ik blijf de bouw volgen en wat mij betreft heb je er een fan bij

groet, Marcel


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ron »

Hookies schreef:Dank heren. En als je inderdaad nog parkeerautomaten hebt, dan houd ik me aanbevolen Ron.

Hoi Martin,

Ik heb hier 6 van die parkeermeter paaltjes voor je.
PB je adres nog ff. dan stuur ik ze op.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoi Martin ,
nu de preisers in je stadswijk plaatsen en natuurlijk meer vrouwen in zo'n winkelstraat ;) :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nog niets nieuws uitgevoerd, want ik ben in afwachting van een laatste setje lantaarnpaaltjes. Maar wel nieuwe aanwinsten binnengehaald die zeer zeker van pas komen.

Allereerst een ledrol van vijf meter. Deze bevat 600 ledjes 'cool white'. Ze zijn per drie te knippen, dus ik kan maximaal 200 units cool white plaatsen. Deze zijn vooral bedoeld voor etalages en kantoren in Hookyville. Kosten: 6,37 euro. Na twee weken kwamen ze vandaag bij mij binnen. Door de goede levering en verpakking, meteen maar een ledrol van vijf meter besteld met 'warm white'.

Afbeelding

Via Ron ben ik in het bezit gekomen van zes parkeermeters in schaal N. Die komen in de straat waar maar aan één kant huizen staan. Is toch al een eenrichtingsweg en daar kan men dan langs de kant parkeren.

Afbeelding

Mooi om te hebben, maar dit wordt straks geplaatst als ik wat verder ben met het aansluiten van alle verlichting aan de onderkant van de plaat.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

Martin,

ff jouw draadje uit het stof gehaald op deze abrahamdag
VAN HARTE met jouw 50ste verjaardag.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Hookies!!! 50+ vanaf nu! :mrgreen: Proficiat! :mrgreen:

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Wat? 50 al?!?!?? Had ik je niet gegeven. (Serieus. Maar goed, zo oud als ik er uitzie word ik nooit.)

Van harte man!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Gefeliciteerd :D

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Heren, dank voor de felicitaties. Natuurlijk heb ik weer wat spoorse zaken gekregen, al zal er nog wel wat bij gaan komen. Er zitten immers ook nog waardebonnen voor de lokale treinenboer tussen de geschenken.

Maar goed, op de eerste foto zie je 2 inrijseinen en een bloksein. Verder een wissel met aandrijving met het oog op de toekomstige uitbreiding door middel van het kookeiland. Daar zijn die rechte rails (de 9100's) ook voor bestemd.

Afbeelding

En op onderstaande foto vier dunne penselen van Revell, drie verschillende containerwagens en een bouwdoos met toebehoren voor het spoor.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Wel gefeliciteerd 50 jarige job :D


Van harten, en nog veel gezonde jaren. ;)
Mooie aanwinsten voor de hobby.

Groetjes van andere Martin


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Martin wel wat laat, maar wel gemeend, van harte en zo zie maar weer waar ouder worden toe leid.
Meer materiaal voor de baan :mrgreen:

Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door pp4trains »

Nog van harte Martin.

Groeten,
Patrick



FidOo
Berichten: 5819
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Hookyville op weg

Bericht door FidOo »

Van harte met je verjaardag Martin! Tijd vliegt voorbij! Ben wel een dag te laat maar goed dat weet je van mij!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Hookyville op weg

Bericht door Doolemeister »

Beste Martin,

Beter laat dan nooit, alsnog Gefeliciteerd met je 50ste verjaardag!
Leuke aanwinsten heb je gekregen.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dank mannen!

Toch nog wat nieuwe aanwinsten. Krijg je met die cadeaubonnen. Allereerst de set 'weekmarkt' van Faller. Die maakt straks deel uit van het plein in Hookyville. De vier gaslantaarns van Viessmann komen ook in Hookyville, maar waar precies, daar twijfel ik nog over. Of op het grasveldje in het midden van het rechthoekige huizenblok of bij het verhoogde hotel. In Leiden kan alles, maar ik ken Duitsland niet goed genoeg om te bepalen of zoiets in Duitsland ook kan. Iemand een suggestie?

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Mijn laatste bijdrage voor mijn verjaardag is inmiddels ook de deur uit, richting een verkoper op eBay. Ik was op zoek naar Bahnhof Goch van Faller, wat je ook als Neustadt kan inrichten. Ik had eerder een bieding niet gewonnen, omdat ik niet aanwezig was, dus vandaag na contact met de verkoper toegeslagen.

Afbeelding

Afbeelding


Waarom nu dit station? Heel vroeger hadden we een h0-baan thuis. Was van mijn vader, maar ik kon er als ukkie van een jaar of zes ook wel van genieten. Daar hadden we dit station staan. De baan is begin jaren zeventig de deur uit gegaan. Iets later begon ik met N. Dat heeft lange tijd op de vliering van het ouderlijk huis gelegen, thans mijn huis. Mijn vader heeft nooit iets meegekregen van mijn N-baan, want daar ben ik pas mee begonnen toen hij al overleden was. Als een soort eerbetoon ehb ik besloten om in Hookvyille geen ander station te bouwen dan de N-versie van het h0-station van vroeger. Oftewel Bahnhof Goch. Heeft nog vier cijfers van Faller en is dus met recht een oudje. Type jaren vijftig. Ik ben er blij mee, al duurt het nog wel een week of twee eer het station echt in huis is, want de verkoper is op vakantie.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Mooi station Martin of zal ik abraham voortaan zeggen :mrgreen:
Heb het zelf ook vroeger in h0 gekregen van een oom heb alles toendertijd ingeruild tegen n spoor .
Enkel mijn eerste grootte lok een V200 heb ik gehouden dat is ook jeugd sentiment ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De afgelopen maanden had ik het zo druk met diverse opdrachten (gelijkvallende deadlines ook nog eens), dat ik me totaal niet beziggehouden heb met spoorse zaken. Op het forum kwam ik ook maar zelden, hoogstens als ik via mail een melding kreeg. Maar goed, de grote drukte is weer voorbij, dus nu kan het vizier weer op Hookyville gericht worden. Daar is immers nog genoeg te doen.
Een zwager van me bleek ook met N-spoor bezig te zijn. Hij moet echter kleiner gaan worden, dus gingen de spoorse zaken de deur uit. Voor een mooi prijsje heb ik het nodige overgenomen.
Veel piccolorails (waaronder 63x9100, 40x9101, 15x9102, 7x9131, 16x9136, 1 elektrische wissel rechts en eentje link), een doos met nog eens 9 linkerwissels, 7 rechterwissels, een driewegwissel, een kruis en twee verschillende engelse wissels, plus nog eens 21 aandrijvingen voor deze wissels. Ook nog wat flexrails, 13 ontkoppelrails, wat passtukjes en uitschuifbare rails. Er zaten ook rails tussen zonder het ballastbed plus de standaard R1 en R2 bogen van piccolo. Die gaan de deur weer uit. Dit is allemaal wel bekend materiaal, dus dat gaat niet op de foto.

Verder een Multimaus met een kastje. Ik heb geen idee of dit ook past op mijn Twin Center systeem.

Afbeelding


Daarnaast een doos met kleine kastjes (aansluitingen voor wissels) en blauwe doosjes met drukknopjes. Kan ik hiermee (die blauwe doosjes dan) ook verlichting schakelen?

Afbeelding


Een doos met boompjes, hekjes en onbewaakte overwegen. Volgens mijn zwager ook overwegen die voor een keerlus zouden zijn, al gebruik die dan niet voor een keerlus. Kan ik ze dan zonder problemen gebruiken als ‘gewone’ spoorwegovergang?

Afbeelding


Nog wat spoorwegovergangen, containers en huisjes.

Afbeelding


Nog meer huisjes.

Afbeelding


Wéér datzelfde station (ik heb er nu gewoon drie van), een perron en een fabriekspand voor het industrie- annex bedrijventerrein van Hookyville.

Afbeelding


Huisjes in aanbouw en wat huisjes voor de volkstuin ofzo.

Afbeelding


Uitbreiding van het wagenpark.

Afbeelding


En nog een vrachtwagen met aanhanger.

Afbeelding


Van Noch twee doosjes met tuinarbeiders en bouwvakkers (die op de foto staan).

Afbeelding


En een doosje van Preiser met zittende figuren.

Afbeelding


Tot slot van dit bericht nog een doos met lok en goederenwagens. Niet het enige rijdende materieel, maar dat moet ik nog uitzoeken en op de foto zetten.

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Zolderspoor
Berichten: 812
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Martin.

Die blauwe (Märklin)kastjes zijn moment-contacten voor wissels en dergelijke. Daar kan je geen verlichting mee schakelen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Die kastjes hadden we vroeger op de Märklin-baan ook. Feitelijk kan ik daar dus niks mee?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Behoorlijk wat uitzoekwerk eigenlijk, maar hier zijn dan de 'nieuwe' spoorse aanwinsten.

Heel veel goederenwagens uit verschillende tijdperken.

Afbeelding


Rijtuigen uit een ouder tijdperk. Zaten als een setje in een doos.

Afbeelding


Nog wat rijtuigen. Twee van de NS met biezen, en drie van de DB.

Afbeelding


Rijtuigen voor de TEE-express/Rheingold, op het bovenste rijtuig na.

Afbeelding


De 103 (mijn tweede!), een stomer en een stomer met tender.

Afbeelding


Een NS-lok (1312).

Afbeelding


Bloemetjes in allerlei kleuren voor in de wei.

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Hookyville op weg

Bericht door Redskin »

Sowee Martin, flinke aanwinst! 8-)
MultiMaus spreekt een ander dialect (XPressNet) dan jouw Twin Center (LocoNet); samen gaat dat niet werken. Wel kan je er natuurlijk een DCC-loc mee besturen, maar dan op een ander baantje (rond de kerstboom bijvoorbeeld? ;) ).

Jammer van die Märklin-kastjes; die zijn alleen voor moment-schakelingen te gebruiken (inderdaad alleen wissels). Maar een "drierail-rijder" kan je er vast :D mee maken.


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Plaats reactie