Ha Sjaak, je bent me net voor... Tot vorige week was ik te druk met werken. Inmiddels was ik zo klaar met de zorg en het beleid eromheen (niet alleen corona, maar dat was wel het zetje) dat ik druk aan het solliciteren gegaan ben en met succes, per 1 maart krijg ik ander werk. De timing is wat ongelukkig, aangezien Vera in april uitgerekend is, maar de nieuwe werkgever vond dat geen probleem. Dus ben benieuwd. Qua hobbytijd zit het de komende 3 weken wel snor, ik mocht welgeteld 3 van de 9 (!) overwerkweken opnemen. Met pijn en moeite... Zucht, hoe ik het zolang volgehouden heb, geen idee. Maar goed, genoeg geklaagd, we zijn hier voor de treinenhobby!
Waar was ik ook alweer bezig? Even ieders geheugen opfrissen;
In het kader liggen de sporen die in werkelijkheid nu ook op de baan liggen. Deze ben ik druk electrisch aan te sluiten, zodat we kunnen rijden. Daarnaast is de helling voor het schaduwstation aan de beurt om aangelegd te worden. Deze loopt in een flauwe daling van achter, in een boog naar voren en dan weer naar achter. Hellingspercentage is toch nog 2%, maar goed, de meeste treinen kwamen ook door mijn helix, dus ik voorzie nog geen problemen...
Ook Locs kunnen naast elkaar staan in de van Gend & Loos loods. In werkelijkheid lagen tussen het middelste en rechterspoor nog perrons in de loods van Tilburg. Mogelijk ga ik dat nog aanpassen...
Middagje zaagwerk, de helling voor de verbinding onder Tilburg Goederen door naar het schaduwstation...
De helling ingepast in de baan...
Om de boog zo groot mogelijk te houden (radius >30cm), overlapt hij de onderliggende keerlus van het schaduwstation deels...
De helling wordt gesteld door middel van draadeinden 8mm. Net als mijn helix. Hier zijn de inslagmoeren te zien waar het draadeind ingezet gaat worden...
De draadeinden op hun plaats. Ze krijgen bovenop nog een 'dop' van een moer en ring, zodat ze ook de bovenliggende plaat extra ondersteunen...
Met de vIRM van TRAWOS testen, dit is mijn hoogste treinstel namelijk...
De onderdoorgang kent genoeg ruimte in elk geval...
Ook het verdwijnpunt kent genoeg ruimte. Straks wel uitzoeken hoe het met bovenleiding werkt. Deze kan niet aan het 'dak' van de tunnel gemaakt worden, ivm het scharnieren, maar dat is voor later...
Totaaloverzichtje. Inmiddels hangt het dus vol met draden die ik aan het wegwerken ben...
Bovenop is nu de helling mooi te zien. Ook de sporen van Tilburg Goederen, althans 1/3e ervan. Doel is om dit eerst werkend te krijgen en eventueel al aangekleed. Zo kan ik sparen voor de uitbreidingen...
Ondertussen voor de scenery ook een en ander aan het uitzoeken. Er lagen 6 kantige stenen, soort kinderkoppen op Tilburg GE. Bij HUWA.pl vond ik een soort van steentjes die daarop leken. Net als de bekendere Juweela stenen, krijg je deze dus los in een zakje en kun je zelf stratenmaker gaan spelen. Iets wat ik hier probeer om te kijken of het te doen is. De Commer staat erbij voor schaal. Met een pincet en engelengeduld is het best te doen... (ugh)
Goed, dat was het weer voor nu. De komende 3 weken is er dus wat meer hobby-ruimte, hopelijk dus ook wat meer updates!
Tot zover,
Groetjes
Hoontje