Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

bob vermeulen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Het maakt mij niet zoveel uit of het E loks zijn met goederen wagens :mrgreen:
Het blijft gewoon een lust voor het oog om ze in het mooie "landschap" te zien.
Ik heb overigens net ergens in een magazine een foto gezien waarvan ik dacht dat is nu precies de baan van Jeroen. Zodra ik weer thuis ben zal ik er een scan van maken en hier bij jouw plaatsen.
De foto was van de 1:1 baan overigens.

Mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Bob, laat maar komen! Ik ben benieuwd.

Mark. Het dof worden doe je met de poeders en met een spray. De TS-80 Flat Clear van Tamiya. Die laatste moet je SPAARZAAM gebruiken, maar is fantastisch in dof maken. Deze gebruik je eigenlijk het meest om de boel te fixeren. Ik doe het hele verouderproces altijd in laagjes. Dus streepje vuil-spray-even laten drogen-streepje vuil-spray-....etc. . Als ik het niet vergeet maak ik eens een stappenplannetje......gedocumenteerd met foto's. Normaliter doe ik dat nooit, want met verouderen maak je je handen ook schmutzig en wordt je camera ook vies etc. etc. huilie huilie.

@ all: thanks voor de mooie woorden, boys. Dat betekent dat ik dan maar weer wat foto's ga maken!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dusse....Bob, laat maar komen! Of ben je nog niet thuis? :mrgreen:

Afbeelding

Rick

Bericht door Rick »

Stiekem toch met een NS wagon rondrijden hè? ;)

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja helaas.....misschien moet er naast de weathering ook maar grafitti op! :mrgreen:

Afbeelding

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Oeps......

Rick

Bericht door Rick »

Jeroen schreef:Ja helaas.....misschien moet er naast de weathering ook maar grafitti op! :mrgreen:
Het idee blijft toch hangen en voor je het weet is alles NS. :D

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Als je er zelf maar in gelooft, Rick.... 8-)

Het wordt wel weer eens tijd voor foto's. Ik heb gisteren nog 2 (überfelle) lampjes als perronverlichting aangesloten. Toch is het 's avonds wel leuk om te zien. Dit terwijl de treinen gisteren de hele dag hebben rondgereden. Zelfs een nukkige stuurstand heb ik aan de gang gekregen met functiedecoder. Geeft weer hoop voor de toekomst. Ik moet toch ook eens gaan beginnen aan binnenverlichting in bepaalde treinen, want dat geeft toch echt wel een extra dimensie.

Grtz,

J.

Afbeelding

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:lol: binnenverlichting, in sommige wagons is het makkelijk, maar andere zijn een crime om er een plus en min aansluiting te creëren.
Ben er ook aan begonnen :o, maar als ik een serie zat ben, of me niet lukt, gooi ik ze het Dolfernarium in :lol:, je weet wel, die ene die overal iets met elektronica in krijgt en nog werkend ook. :lol:

Ik wens je veel succes met in bouwen en ben benieuwd naar het resultaat :D

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo

Bericht door FidOo »

Fucktiedecoders.... Cool!!!!

Waar blijft die ICE1 nou? Die van mij is bijna op volle sterkte, mis nog 1 wagon om hem 14delig en dus op originele lengte te hebben. Hij is al digitaal (zowel stuurstand als motorwagen)
Maar wil met magnetische en stroomvoerende koppelingen de eerste wagon ook nog aan de motorwagen koppelen en vervolgens alle wagons op die manier van binnenverlichting voorzien.

Hoelang kunnen je treinen zijn J? 2 meter ofzo toch?
PS de laatste fotos zagen er wel weer echt top uit! Mooie vervuiling ook alles eigenlijk :mrgreen:

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hey Joost! Ja, de ICE ligt klaar hier. Heb alle wielen van dat ding eens schoongemaakt, want daar zat aardig veel tjak op. Ik moet in de andere motorwagen nog een functiedecoder inbouwen, en ik zag dat de gemotoriseerde motorwagen (vatten we 'm nog, boys?) nog wat aan verlichting moet hebben. Wellicht ga ik inderdaad vriend Martin Domburg maar benaderen voor wat LED-verlichting erin. In ieder geval werkte de decoder die ik er in heb gebakken wel, maar nu ineens niet meer. Even kijken hoe dat kan...dan kunnen we in ieder geval een foto voor je maken, Joost. Ik moet hem nog uitbreiden, want inderdaad ja, de max. lengte is 2 m. . Langer gaat wel, maar dan houdt ie wel erg veel baan bezet. Dus wellicht net niet op originele sterkte. Naja, veel langer en de motorwagen krijgt 'm niet eens meer door de spiraal heen.

Qua binnenverlichting: gebruiken jullie die Digirails/keijs rommel? Ik heb zojuist ook mijn RegionalExpress-stuurstand (dat Brawa ding) van een decoder voorzien en werkend gekregen. De rest van dat treintje bestaat uit 2 wagons, dus dat moet wel te doen zijn.

Grtz,

J.

PS: ben net weer uit de Heimat, dus vanaf nu even proberen wat plaatjes te schieten.....

Afbeelding

FidOo

Bericht door FidOo »

Ik gebruik setjes van huffentronik.de (of iets inde richting, en nee ik verarscht je niet!)
Die bieden op ebay.e redelijk goedkoop leuke setjes aan.
Ook digirailkei heb ik wel eens gebruikt..

Maar je ICE zit toch gewoon lampies in, 1 wit gluhwurmchen en 1 rooie. Enne vollebak is 220cm gelooft ik. Is misschien wat veel voor 1 motorwagenmetmotor.
Op de clubbaan zal die ook max 12 delig rijden ivm met de 2m blokken. Maar ik ben benieuwd... mijne heeft zn beentjes nog niet kunnen strekken behalve op t testovaaltje waar die als een dolle hond zn eigen staart achterna zit.

M.v.g. Joost van Dijk

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Tja Joost.....dan moet je 'm maar eens hier langsbrengen. 220 heb ik ook uitgerekend ja, en dat is voor die oude tweedehands ICE 1 voor mij wat veel vrees ik. Überhaupt moet ik nog wat tussenwagons regelen. Eerst dat ding mooi rijdend krijgen. Dat had ik laatst wederom voor mekaar, maar nu weigert ie dienst, dus even kijken of de decoder nog wel alive is. Dat van die gloeilampen klopt, echter zijn bij mij de lichtgeleiders afgebroken dus is het licht ietwat tam. Met LED's lijkt het me mooier, vandaar.

Al een paar dagen lang rijd ik tot volle tevredenheid een eind weg met de baan. Tussendoor gewoon een uur de hond uitlaten, en bij thuiskomst nog altijd geen ontsporingen of allerlei andere storingen. Het kán wel dus! :mrgreen:

Een paar fotootjes. Mijn eerste echte functionele dubbeltractie. Ohja, dat experiment met 2x BR 143 en ertussen een paar DoSto-wagons was ook een redelijk succes. De Trix heeft helaas van die grote wielen en dat wil nog wel eens kortsluiten op één bepaad wissel in de baan.

Afbeelding

De lillike spiraal heb ik even uit de foto gesneden....

Afbeelding

De nieuwe perronlampjes. Dat voetje werk ik UITERAARD nog weg, want dat is te plastiek om aan te zien. Dat hele perron moet nog wat meer aangekleed ook. Eerdaags maar eens naambordjes maken ofzo. Zelfs iemand op het N-event in Hillywood had daar nog commentaar op. Er moeten nog 5 lampjes bij ofzo, en dan is het eilandperron wel klaar. Voor het 'muur'perron moet ik nog wat anders verzinnen.....

Afbeelding

Goed, vanavond lekker door met rijden en dan wellicht zit er nog een fotomomentje in. Maar om die foto's van Bob te evenaren is wel een heule heule opgave.

J.

Afbeelding

Marksintpancras

:lol: schitterende foto, ik zag in mijn huis ook ergens een Nokia camera liggen, dus maar eens aan de prik doen.
Ach ja, ben zelfs al blij dat 4 uur storingsvrij kan rijden :lol: Maar ga eerdaags eens verder met jouw tips qua bovenleiding, ben rustig aan wat verder gegaan 8-)

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Mooie foto's Jeroen,

Vooral die tweede. En ja de foto's van Bob zijn super

141

Bericht door 141 »

De 151 in dubbeltractie.... wat blijven dat toch heerlijke bakbeesten!
De tweede foto van de laatste serie is ook mijn favoriet. Die rotspartij blijft fenomenaal!!!

Jeroen, kun jij de stedelijke nachttrein weer eens op de baan toveren?

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Will do! Goed idee!

Afbeelding

william

Bericht door william »

Dat zijn weer hele mooie foto's.

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Dat zijn weer mooie varianten met je rijdende materiaal.
De eerste foto van die twee 151 tigers is gaaf maar staat de pontograaf niet verkeerd of heb ik er geen verstand van?

Had je een PB gestuurd heb je die gezien!

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Rick

Bericht door Rick »

Het laatste :D
Hier een foto van het voorbeeld, in Duitsland zetten ze de buitenste stroomafnemers op bij dubbeltractie. De locs zijn ook behoorlijk vies op de foto (hint).

141

Bericht door 141 »

bob vermeulen schreef: De eerste foto van die twee 151 tigers is gaaf maar staat de pontograaf niet verkeerd of heb ik er geen verstand van.
mvrgr Bob
Bij dubbeltractie gaat bij de voorste lok de voorste stroomafnemer tegen de draad om te voorkomen dat de cabineramen van de tweede lok niet zo vies worden.
Bij autotransporten en treinen met gevaarlijke stoffen wordt vaak ook de voorste stroomafnemer van de trekkende locomotief omhoog gezet, tenzij er een zogenaamde schutwagen tussen de lok en de trein is geplaatst.

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dat is wel een goeie foto van hoe smerig die dingen kunnen zijn. Daar ga ik hier ook maar eens wat aan doen.

J.

Afbeelding

Marksintpancras

:lol: ben benieuwd wanneer je los ga! :!:

FidOo

Bericht door FidOo »

ik wilde nog eens kijken naar die ledstrips, ik heb ze bij deze ebay-verkoper vandaan: http://www.ebay.de/sch/lulektrik_2000/m ... pg=&_from=

M.v.g. Joost van Dijk

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Thanks, Joost. Ook vwb die lichtgeleiders van de ICE. Nu nog aan de Rode Zee, maar straks blaffen we weer naar huis, dus komende dagen is het prima tijd voor de baan. Even geduld maar weer.

J.

Afbeelding
Plaats reactie