Pagina 7 van 16

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 28 dec 2012 19:55
door RonaldB
Hoi Wim

Je bent lekker bezig zo.
Ik heb je filmpjes bekeken. Ziet er goed uit. Alleen je trein rijdt wel hard zeg...!!
Wat ik heel leuk vind, is dat huisje op wielen. Dat zie je bijna niet nergens anders. Doet me een beetje denken aan de woonwagen van Pipo en Mama Loe. Leuk ding.

Groetjes Ronald

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 28 dec 2012 22:02
door bob vermeulen
Mooie aanwinsten, daar kan je de donkere dagen wel mee door komen.

De houtwagen met paarden heb ik ook op mijn baan zie de link;

http://bobvermeulen.com/bouwverslagen/n ... kapelletje

Als je iets naar boven scrol zie je hem meteen :o

mvrg Bob

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 01 jan 2013 18:57
door Wim
Gave opstelling, die "paard met wagen" Bob.

Eens kijken wat we er hiermee gaan doen/waar neerzetten...........


Eerste bouwdoos is gelijmd:

Afbeelding


Ik kon het niet laten om daar gelijk een paar Preisers in te plaatsen:


Afbeelding

Ga nu met een ander huisje aan de slag....... :)
we moeten wel een beetje bezig blijven.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 01 jan 2013 22:22
door Ron
Ziet er leuk uit met die preisertjes erop.
Maar toch vind ik het jammer dat je het niet wat verouderd hebt.

Je hebt dan dubbel plezier aan je bouwdoos.
1. je bent er langer mee bezig.
2. het ziet er minder plastic uit.

gr. Ron.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 01 jan 2013 22:54
door Wim
Vrouwtje riep al: vogelpoep!

Wellicht in de toekomst Ron.


Dit is nog vers.........

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 02 jan 2013 14:52
door Ron
Daar begin je met met vogelpoep :lol: :mrgreen:

Let op,als je eenmaal met vervuiling begonnen bent, wil je niet anders meer.

gr. Ron.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 02 jan 2013 15:31
door Wim
.......het noodlot heeft toegeslagen in "Ober Lesach":

Bij een fel uitslaande brand is een klassiek huisje (half) in vlammen op gegaan.
De bewoners (gelukkig niet thuis) waren elders bij familie de jaarswisseling aan het vieren.

Even heeft de brandweer in samenwerking met politie, de omgeving afgezet,
er driegde ontploffings gevaar. Vermoedelijk is de gasleiding lek geraakt en ontsnapte er gas........ Gelukkig heeft Joulz NV dat snel kunnen verhelpen.
Door de gastoevoer af te sluiten. Gelukkig bleef een oude stadspoort nabij, gespaard!

De recherche zoek nog uit of dit een verdwaalde vuurpijl was of iets anders...
Het pand is onbewoonbaar verklaard.

Nadere berichtgeving volgt.

Afbeelding

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 02 jan 2013 19:09
door janiegein
net echt wim nu nog beetje rook en een luchie van brandend houtvuurtje en je bent compleet.

gr jan

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 02 jan 2013 19:19
door Jeroen
Wat Ron zegt: probeer sowieso alsnog die muren en daken even van een kleurtje te voorzien. Ook al is het precies dezelfde kleur als het nu al heeft; je neemt direct die plastic glim weg. Effect is echt verbluffend!

J.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 18 jan 2013 19:44
door Wim
Vanavond weer eens verder bouwen aan de huisjes............
heeft allemaal even stil gelegen. Dus hup! aan de snuif :lol:

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 24 jan 2013 21:15
door Wim
En weer zijn er 2 huisjes (bijna) klaar,

Afbeelding

En het weatheren ga ik mij nog in verdiepen 8-)

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 24 jan 2013 21:21
door Wim
En nog even de loc uit geprobeerd:

https://www.youtube.com/watch?v=sqqMqF434KE

Zie dat ik nog wel wat verbeteringen aan de baan kan doen!

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 26 jan 2013 18:36
door Wim
Vandaag een dagje aan het ontwerpen geslagen met Scarm.
Na veel passen en meten ben ik tot nu tot dit resultaat gekomen:

Afbeelding

Het bovenste gedeelte ligt er nu al.
En daarom mijn vraag, gaarne jullie bevindingen over deze uitbreiding!

Hier een close-up van de uitbreiding:

Afbeelding

En omdat het zo leuk om met Scarm te werken een 3D plaatje:

Afbeelding

Nog niet alle gebouwen staan in juiste verhouding maar het gaat even om het idee...

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 26 jan 2013 20:40
door dizkartes
Ziet er leuk uit Wim.

En je blijft nogsteeds analoog ??? :lol: :roll:

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 26 jan 2013 23:29
door janiegein
Hoi Wim.

Met dat waar ik verstand van heb EN wat ik begrijp vind ik dat het er goed uitziet en als ik zo vrij mag zijn lijkt het op mijn baanplaan met dit verschil dat jou baanplan grotendeels enkelsporig is bedacht en die van mij geheel dubbelsporig.

Maar nietemin mooi baanplan

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 26 jan 2013 23:31
door brizbo
Ziet er goed uit Wim
Heeft een beetje weg van mijn baanplan :mrgreen:

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 16:46
door Detlev
Is het een idee om het hele station in een boog te leggen? Dan moet je de perrons we aanpassen maar lijkt me iets natuurlijker dan die (best scherpe) 15 graden bochten.

Is natuurlijk wel afhankelijk van of je met flex-rails werkt...

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 17:42
door Wim
Sterker nog..... heb al iets veranderd op aangeven van Jan:

Eigenlijk komt de trein rechtsonder binnen alwaar ik eigenlijk met de tip van Jan.
Om dubbele sporen te leggen van het kleine baantje (boven) naar het grote.
Je hebt wat meer baan :lol: en diverse mogelijkheden.

Zal vanavond die update even plaatsen.
Het station in een bocht leggen vind ik persoonlijk niets.
Flexrail kost een drol (GT) maar gebogen stations heb ik nog niet gezien.
Zelfbouw perrons daar in tegen wel.

Kijk na de update nog maar eens.
Voor de valleibrug heb ik voor het ontwerp de R3 bochtstukken gebruikt.
Dat wordt in werkelijkheid flex natuurlijk.

Baan blijft nu nog analoog! Wat de toekomst brengt weet ik niet.
Voor een goede stroom voorziening soldeer ik toch al veel draadjes :o

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 19:26
door Wim
Hier nog even de update:

Afbeelding

en in 3D:

Afbeelding


:geek:

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 23:12
door j-eroen
Mooi plan. genoeg ruimte voor scenery!

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 23:15
door Zolderspoor
Hoi Wim.

Wat jammer dat je die enkelsporige brug hebt veranderd. Ik vond dat juist zo mooi Dalaas- en Wald am Arlberg-achtig.

Nu je Bhf Ober Lesach aan een dubbelsporige lijn hebt gesitueerd, behoren er geen aftakkende wissels in de doorgaande sporen te liggen. Als je de sporen iets opschuift, hoeft de oost-west stoptrein geen dubbele slinger te maken. ’t Is niet fout, maar de korte modelspoorwissels veroorzaken heftige slingers en bij 4-assers vreemde rijtuigovergangen.
De meeste draaischijven hadden meer dan 1 aansluiting, wellicht dat je dat stoptreinspoor ook kunt doortrekken naar de schijf om het geheel visueel wat sterker te maken.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 23:24
door janiegein
Hoi Wim.
Jou nieuwe ontwerpje ziet er goed uit en ik denk dat je hier meer visueel plezier van zult hebben.

Echter begrijp ik een deel van je ontwerp niet helemaal.
Als jou totaalplan Uvormig is en dat deel wat je hebt liggen links is noem ik dat voor het gemak A.
Het deel waar je nu mee bezig bent is rechts en noem ik C.
Het tussen deel zeg maar de verbindingsbrug noem ik B.
Jou nieuwe plan op C. heb je dubbelsporig gemaakt komend vanaf B.en na rondje C.weer terug naar B.

Op B. liggen volgens jou basisplan maar 1 heen en 1 terug spoor van en naar A.

Hoe wilde je dat vanaf B. vanaf enkelspoor naar dubbelspoor op C. doen?

Mij lijkt de enige mogelijkheid met meerdere wissels of komt er nog een klimlus naar een hoger liggend niveau waar je dubbelsporig verder gaat?


Ben benieuwd hoe je verder denkt te gaan.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 23:31
door Wim
Zolderspoor schreef:Hoi Wim.

Wat jammer dat je die enkelsporige brug hebt veranderd. Ik vond dat juist zo mooi Dalaas- en Wald am Arlberg-achtig.

Nu je Bhf Ober Lesach aan een dubbelsporige lijn hebt gesitueerd, behoren er geen aftakkende wissels in de doorgaande sporen te liggen. Als je de sporen iets opschuift, hoeft de oost-west stoptrein geen dubbele slinger te maken. ’t Is niet fout, maar de korte modelspoorwissels veroorzaken heftige slingers en bij 4-assers vreemde rijtuigovergangen.
De meeste draaischijven hadden meer dan 1 aansluiting, wellicht dat je dat stoptreinspoor ook kunt doortrekken naar de schijf om het geheel visueel wat sterker te maken.

Het mooie van zo'n ontwerp is dat je het ten alle tijden kan aanpassen.

Als ik nu begreep wat je bedoeld Zolderspoor, dan kan ik kijken (met de aanpassing) hoe dat er uit ziet.
Toch alvast bedankt voor je input. (alle andere ook natuurlijk)

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 23:35
door Wim
Ik zal morgen deze input eens herzien/doorzien Jan :roll:

De luikjes vallen bijna dicht en morgen is er weer een dag.

Wordt vervolgt Jan.

Re: N-baan: Ober Lesach

Geplaatst: 30 jan 2013 23:48
door janiegein
Wim even doorbordurend op Zolderspoor denk ik dat ik weet wat hij bedoeld met de dubbele slinger.

Even mijn aanduiding baanstuk B.
Heb je twee rails en neem aan onderste rechtsaf en bovenste linksaf naar A.

Als je nu de onderste neemt en rechtsaf naar onderste langs het station gaat, ga je na het station naar links en dan rechts en weer linlsaf tunnel in.
Als je de eerste links af verplaatst naar de bocht tunnel in en de kruising dan benut met zo mogelijk een engelse wissel en in de bocht naar de tunnel een krommewissel ( bocht mee ) kun je zonder een extra slinger zowel de oversteek naar de tunnel als ook rechtsaf richting draaischijf.

van station uit heb je dan geen overdreven slingerbeweging meer en spaart je drie gewone wissels uit.

Tis maar ideetje.