Hookyville op weg
Re: Hookyville op weg
Geen woorden voor.... snif
Sterkte!!
Mvg,
Ad
Sterkte!!
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Sterkte, Martin,
Het is hard maar nu hoeft Thyrza niet meer te lijden dan nodig, wat straks rest zijn de mooie momenten die jullie hebben gehad,
Bert
Het is hard maar nu hoeft Thyrza niet meer te lijden dan nodig, wat straks rest zijn de mooie momenten die jullie hebben gehad,
Bert
Martin, naar om te horen dat je afscheid moet nemen van jullie kameraadje. Wens jouw en je vrouw veel sterkte met het afscheid nemen.
wat klote Martin en natuurlijk ook voor je vrouw
heel veel sterkte
gr henry
heel veel sterkte
gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Hoi Martin ,
ik wens je veel sterkte ik kan me indenken hoe jij je voelt ,
nadat drie jaar terug onze Dusty op de leeftijd van 2 overleed .
Je trouwe boezem vriend kind en maatje verliezen is niet fijn .
mvg Sjaak
ik wens je veel sterkte ik kan me indenken hoe jij je voelt ,
nadat drie jaar terug onze Dusty op de leeftijd van 2 overleed .
Je trouwe boezem vriend kind en maatje verliezen is niet fijn .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Martin en vrouw,
Sterkte, je beste maatje die je maar kunt voorstellen, altijd trouw, altijd blij als die je weer ziet thuiskomen, ik ken het gemis, zelfs nu 13 jaar later staat zijn foto nog hier op mijn buro.
mvg
Freddy
Sterkte, je beste maatje die je maar kunt voorstellen, altijd trouw, altijd blij als die je weer ziet thuiskomen, ik ken het gemis, zelfs nu 13 jaar later staat zijn foto nog hier op mijn buro.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Die van ons is nu ruim 3 jaar dood, maar elke dag komt hij op een of andere manier toch altijd weer even als gespreksonderwerp ter sprake in ons gezin...........ik heb hem weliswaar nooit als kind gezien, maar als gezinslid mis ik die klojo nog elke dag.spoor65 schreef:Martin en vrouw,
ik ken het gemis, zelfs nu 13 jaar later staat zijn foto nog hier op mijn buro.
Henk
Ik weet niet hoe het bij jullie er aan toe ging, maar die van ons zeurde en wringde net zo lang totdat hij in het midden van ons op de bank zat............we moesten natuurlijk niet denken dat wij gezellig naast elkaar op de bank konden zitten zonder dat hij in het middelpunt van de aandacht stond.
Sterkte
Henk
Zo is dat hier ook gegaan Henk. Thyrza wilde altijd tussen ons in zitten of liggen. Daarom hebben we op een gegeven moment ook een grotere bank genomen, . Als Thyrza eens op de grond lag en wij naast elkaar gingen zitten of liggen, dan duurde het niet lang voor een natte snoet zich er weer tussen wist te dringen.
Langs deze weg wil ik iedereen ook bedanken voor het betonen van medeleven. Thyrza is 19 januari heel vredig ingeslapen en heeft een mooi leven gehad met geen lange lijdensweg aan het eind. De dierenarts zei ook dat we het juiste moment hadden uitgezocht. Het komt soms voor dat hij bij mensen komt om een dier in te laten slapen, maar het dan toch niet doet omdat er nog genoeg goede vooruitzichten waren op een kwalitatief leven. In het geval van Thyrza was er geen verbetering of behandeling meer mogelijk. Maar missen doen we haar zeker wel.
Langs deze weg wil ik iedereen ook bedanken voor het betonen van medeleven. Thyrza is 19 januari heel vredig ingeslapen en heeft een mooi leven gehad met geen lange lijdensweg aan het eind. De dierenarts zei ook dat we het juiste moment hadden uitgezocht. Het komt soms voor dat hij bij mensen komt om een dier in te laten slapen, maar het dan toch niet doet omdat er nog genoeg goede vooruitzichten waren op een kwalitatief leven. In het geval van Thyrza was er geen verbetering of behandeling meer mogelijk. Maar missen doen we haar zeker wel.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
- Elektronica/Commercieel
Het in laten slapen van Thyrza op 19 januari heeft er wel behoorlijk ingehakt. Gelukkig een beetje afleiding met werk, maar de zolder liet ik weer links liggen. Daar is inmiddels verandering in gekomen. Ik heb de zooi uitgezocht, geselecteerd in bakken gedaan en ook wat troep weggegooid. Het is voor mij nu weer overzichtelijk en ik begin zo waar weer zin te krijgen om verder te gaan met de stad. Daar moet nog wel een en ander gebeuren. Nog een paar straatlantaarns plaatsen, een deel van de weg naar het plein rond de boom aanleggen, huisjes verlichten, wegen nog een keer verven, wegbelijning aanbrengen, verkeersborden plaatsen. En dan nog mensen rond laten lopen, huisdieren, auto's vrachtwagens. Kortom, alleen al voor die stad nog genoeg te doen. En dan liggen er nog de nodige bouwdozen te wachten, zoals de tweede foto laat zien. Dat kan ik beneden wel doen.
Maar eerst even de opruimfoto's.
Mvg,
Martin
Maar eerst even de opruimfoto's.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Om niet alleen maar met de stad bezig te zijn, ben ik deze week ook maar eens begonnen aan station Hookyville, het aloude station Goch/Neustadt uit de begintijd van N-spoorgebouwen. Decals op karton van de doos, niks dunne papiertjes of iets dergelijks, maar goed.
Heb hier en daar wat spuitwerk verricht om de kleuren alvast wat minder plastic over te laten komen. De zijwanden van het station zijn al voorzien van kozijnen, maar nog geen glas. Dat komt pas als ik met verdund zwart wat verwering ga aanbrengen. Het dak is niet helemaal egaal gespoten, maar dat geeft juist een beter effect.
De tafeltjes in het restaurant hebben nu nog rode stipjes aan de bovenkant, maar dat verf ik nog met wit weg. Niet dat je daar straks veel van ziet, maar toch. Vrijdag bij Rail ga ik nog op zoek naar wat preisertjes voor in het station en ik kijk nog even in de doos met preiser- en nochdoosjes op zolder wat hier van pas kan komen.
Voordat het dak erop gaat, moet ik ook nog even werken aan de verlichting. Heb nog twee van die ledstrips uit China, daar kan ik vast wel wat van gebruiken voor de restauratie en de hal. Heb boven ook nog drie automaten en die plaats ik in de hal tegen muren aan. Gemak dient de mens. Nog twee telefooncellen en een brievenbus en daar is het interieur voor de hal. Iemand nog leuke tips die ik hier moet toepassen? Misschien een kiosk in de hal. Volgens mij bestaat er wel zoiets in N-spoor.
Foto's als bewijs dat ik echt wat uitvreet, al begint de tijd alweer beperkt te raken.
Luchtfoto van de werkzaamheden aan Station Hookyville.
Foto van iets dichterbij met focus op de restauratie en de blauwe stoeltjes (waren er niet al te veel, maar heb nog wel ergens stoeltjes die ik hier kan gebruiken.
Mvg,
Martin
Heb hier en daar wat spuitwerk verricht om de kleuren alvast wat minder plastic over te laten komen. De zijwanden van het station zijn al voorzien van kozijnen, maar nog geen glas. Dat komt pas als ik met verdund zwart wat verwering ga aanbrengen. Het dak is niet helemaal egaal gespoten, maar dat geeft juist een beter effect.
De tafeltjes in het restaurant hebben nu nog rode stipjes aan de bovenkant, maar dat verf ik nog met wit weg. Niet dat je daar straks veel van ziet, maar toch. Vrijdag bij Rail ga ik nog op zoek naar wat preisertjes voor in het station en ik kijk nog even in de doos met preiser- en nochdoosjes op zolder wat hier van pas kan komen.
Voordat het dak erop gaat, moet ik ook nog even werken aan de verlichting. Heb nog twee van die ledstrips uit China, daar kan ik vast wel wat van gebruiken voor de restauratie en de hal. Heb boven ook nog drie automaten en die plaats ik in de hal tegen muren aan. Gemak dient de mens. Nog twee telefooncellen en een brievenbus en daar is het interieur voor de hal. Iemand nog leuke tips die ik hier moet toepassen? Misschien een kiosk in de hal. Volgens mij bestaat er wel zoiets in N-spoor.
Foto's als bewijs dat ik echt wat uitvreet, al begint de tijd alweer beperkt te raken.
Luchtfoto van de werkzaamheden aan Station Hookyville.
Foto van iets dichterbij met focus op de restauratie en de blauwe stoeltjes (waren er niet al te veel, maar heb nog wel ergens stoeltjes die ik hier kan gebruiken.
Mvg,
Martin
Hallo Naamgenoot.
Fijn te zien dat je na die zware tijd weer wat energie weet te vinden in jou prettige project, dat doet mij goed, daar wordt ik best vrollijk van .
Prachtig bouwverslag van het station Hookyville, best wel groot
Martin de Deugd
Fijn te zien dat je na die zware tijd weer wat energie weet te vinden in jou prettige project, dat doet mij goed, daar wordt ik best vrollijk van .
Prachtig bouwverslag van het station Hookyville, best wel groot
Martin de Deugd
Hoi Martin ,
gelukkig dat je weer een beetje zin krijgt na zo'n rot periode van je vriend /kind en maatje verloren heb .
Langzaam weer een beetje bouwen lezen en puzzelen aan je baan zal je gedachten verzetten .
Fijn dat je weer wat laat horen van je
mvg Sjaak
gelukkig dat je weer een beetje zin krijgt na zo'n rot periode van je vriend /kind en maatje verloren heb .
Langzaam weer een beetje bouwen lezen en puzzelen aan je baan zal je gedachten verzetten .
Fijn dat je weer wat laat horen van je
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Ik ben gisteren voor het eerst in lange tijd weer naar een beurs geweest, Rail 2015 in dit geval. Altijd leuk om banen te zien, maar een van de mensen (Joost/Fidoo) die er met een baan was, had nog een BR41 van mij. Dat was een analoge versie en hij ging 'm ombouwen naar digitaal. Dat was een hels karwei omdat er eigenlijk geen ruimte genoeg was. Omdat hij er wel van leerde en de lok ook al enige jaren had, besloot hij een digitale versie (op de foto de onderste van de twee loks van Arnold) voor mij te kopen en kan ik de eerder door mezelf aangeschafte versie gebruiken voor als er later onderdelen vervangen moeten worden. En geen extra kosten! Nu denk je wellicht, kan die Joost dan eigenlijk wel ombouwen. Nou, dat kan hij zeker. Hij heeft vier andere loks van mij en een treinstel perfect gedigitaliseerd, maar in dit geval kwamen zelfs de hulplijnen er niet uit. In elk geval ben ik er blij mee.
Voor de rest alleen maar inwoners van Hookyville aangeschaft: reizigers, zittende mensen, straatmuzikanten, een muziekkapel, agenten, fietsers, een schoolklas en nog een doosje agenten met flitsapparatuur en laserguns. Vooral de bewoners zijn handig voor het bouwen van Station Hookyville. En tot slot nog een flesje Olba lijm om de bewoners vast te zetten.
Mvg,
Martin
Voor de rest alleen maar inwoners van Hookyville aangeschaft: reizigers, zittende mensen, straatmuzikanten, een muziekkapel, agenten, fietsers, een schoolklas en nog een doosje agenten met flitsapparatuur en laserguns. Vooral de bewoners zijn handig voor het bouwen van Station Hookyville. En tot slot nog een flesje Olba lijm om de bewoners vast te zetten.
Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin,
Het was leuk je gisteren even life gesproken te hebben toen je bij Joost stond,
groetjes,
Bert
Het was leuk je gisteren even life gesproken te hebben toen je bij Joost stond,
groetjes,
Bert
Ik wist niet precies wie je was, maar dat was jou eerder duidelijk dan mij, . Leuk om zo weer met iemand kennis te maken.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Vandaag weer wat verder gegaan met het station. Eén zijwand zit er al in en de voorzijde ook. Daar achter is een hokje waar men kaartjes kan kopen en inlichtingen in kan winnen. Het glas en dak zit nog niet vast, want er moet wel iemand van de spoorwegen in dat hokje gaan staan. Bij de tweede en derde foto heb ik de voorzijde van het restaurant provisorisch neergezet. Daar moet nog wel een likje matte verf overheen, want dat wit is wel heel erg wit. En als dat gebeurd is, volgt er nog een verweringsslag met zeer verdunde zwarte verf en snel opdeppen maar. Komende week wat minder tijd, maar misschien kan ik er nog wel wat verder mee gaan. Alle zijwanden en dergelijke zijn al voorzien van kozijnen. Glas moet er nog wel achter. Moet ook even kijken hoe ik het ga doen met de draadjes voor de verlichting (van die led-rollen uit China). O ja, de vloeren moet ik ook nog schilderen, behalve dan in het horecagedeelte.
De beelden dan maar:
Mvg,
Martin
De beelden dan maar:
Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Druk weekend gehad en zo direct ook weer op interview, maar in de stationshal zijn al drie mensen gesignaleerd. Een daarvan staat achter de balie, maar hij mist nog iets van een bureau of kast. Zo kan hij geen kaartjes verkopen. Foto uit de losse pols genomen met de oude camera en niet helemaal superscherp en goed belicht, maar het gaat om het idee. De gemeente Hookyville krijgt trouwens ook nog een gepeperde rekening, want de vloer is niet goed gemaakt. Gelukkig komt er nog een automaat voor snoep en drank links van die deur naar het magazijn...
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
s6 met je interview
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Die foto van gisteren was natuurlijk geen topper. Vandaag verder gegaan en wat mensen op stoelen geplaatst. Die worden dan in de restauratie neergezet. Aan tafeltjes. Alleen moet het aan de rechterkant iets minder breeduit, want daar zit nog een muur met een deur naar een andere ruimte. Geen probleem, want de stoelen en tafeltjes staan nog niet vast.
Op deze foto zie je de stationshal met links de man van de spoorwegen en in het midden twee mensen die samen naar het perron lopen. Rechts zie je nog een deel van de restauratie. Links zie je ook al een muur van de opslagruimte.
Nu weer even pas op de plaats maken en in oude dozen kijken of ik nog iets van kasten heb en waar die cola-automaat is gebleven. Moet natuurlijk ook nog ergens een kaart vandaan toveren voor op de muur. En dan komt er binnenkort ook nog een pakje met meubilair vanuit Duitsland. Voor iemand erover begint, ik ben nog niet klaar met de trap bij de ingang van het station.
Mvg,
Martin
Op deze foto zie je de stationshal met links de man van de spoorwegen en in het midden twee mensen die samen naar het perron lopen. Rechts zie je nog een deel van de restauratie. Links zie je ook al een muur van de opslagruimte.
Nu weer even pas op de plaats maken en in oude dozen kijken of ik nog iets van kasten heb en waar die cola-automaat is gebleven. Moet natuurlijk ook nog ergens een kaart vandaan toveren voor op de muur. En dan komt er binnenkort ook nog een pakje met meubilair vanuit Duitsland. Voor iemand erover begint, ik ben nog niet klaar met de trap bij de ingang van het station.
Mvg,
Martin
Laatst gewijzigd door Hookies op 24 jul 2017 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg is die trap al afgewerkt?
Mooi gemaakt, ik wil daar al op terras zitten.
Kan je een cola automaat zelf maken door die op 1/160 af te printen en op een klein kartonnetje plakken?
Mooi gemaakt, ik wil daar al op terras zitten.
Kan je een cola automaat zelf maken door die op 1/160 af te printen en op een klein kartonnetje plakken?
Mvg,
Davy aka Ratticus
-----------------
There are no stupid questions, only stupid answers.
Davy aka Ratticus
-----------------
There are no stupid questions, only stupid answers.