Zo,
D-B is weer
fully operational and running na de beurs eind september in Lochem. De eerste paar weken heeft alles gezellig stof staan happen hier op zolder. Modulair stof happen welteverstaan. Ik had gewoon geen zin om het weer te laten rijden. Inmiddels is de treinenmoeheid weer over en zitten we sinds het eind van de ochtend alweer op 300+ Koploperkilometers. En dat is zeker niet weinig voor zo'n baan als deze met beperkte rijlengte.
Het afgelopen weekend ben ik ook met mede-bouweres naar Eurospoor dus geweest en naast het kijken bij anderen ook nog wat bij dé shop voor ons N-ers geweest om wat te kopen. Hier zit ook een nieuwe lok bij, maar die moet ik nog even onderhanden nemen (decoder+cooler/realistischer maken).
Tevens ben ik volop bezig met nieuwe plannen en dingen. Hier en daar ben ik al wat actiever op het forum met allemaal stomme vragen over keerlussen en dat soort flauwekul. Daar heb ik antwoord op, en de plannen liggen al vast eigenlijk. Kwestie van naar de GAmma, hout kopen, rails vastlassen en rijden maar. Makkie.
Allright, dan maar wat plaatjes. Is al weer even geleden.
Ik had voor 'Lochem' de rechterkant wat aangepakt. Die was wat saai en inspiratieloos. Na wat inspiratie te hebben omgezet in actie hebben we daar dus nieuwe scenery. Eerst maar een overview....
Von die andere Seite, jaaaa.....?
Inderdaad met -nu wel een- operationeel spoortje, gaar zelfbouw bruggetje, hangjeugd, grafitti en de hele Ruhrse flikkerse bende erbij...
Close-up van de rails bij de halte. Hier moet nog wel het een en ander gebeuren, maar het idee is al goed daar.
De enige trein die hier dienst doet is een BR 218 met één Mintling. Meer past er ook niet op, maar dat hoeft ook niet. Zo'n niksbetekende halte verdient niks beter. Alhoewel, zo'n ramgare railbus is ook wel gaaf....maar ja, deze had ik voorlopig nog FF liggen. Past wel lekker en pendelt heel chill op en neer.
De mintling.....
Een echt gaaf bouwwerkje op het nieuwe deel is een tankstationnetje van de bekende heren bouwdoosmakers. Deze is in elkaar gezet, getuned, geschilderd en verouderd door mijn lieftallige vriendin. Inclusief autootjes, Preiserlein en alles. Het enige wat ik eraan heb gedaan is verlichting aanbrengen en 'm op z'n plek lijmen.
Mét oog voor detail, dames en heren! Ik zeg chapeau!
Weggetje en wat autootjes.......altijd leuk. Nu nog wat lantaarnpalen enzo.
Ook wat groen d'rbij. Blijft leuk om te doen!
Ron, looks familiar to you? Nog onwijs bedankt!
En de eeuwige gare goederenwagons natuurlijk. Met grafitti en alles.
Het staat allemaal wel wat in schril contrast met de nieuwe aanwinsten van de N-spoorstore op EUR-spoor. Gadver, zie ik 'm nou echt glimmen? Brrrr......
....zo is het alweer ietsje minder. Maar hij moet nog even verschmutzt worden. Hier ben ik vandaag ook mee bezig. Heb hier en daar nog goederenwagons die absoluut te schoon voor dit bedrijf zijn....
Dan maar even wat plaatjes van goederentreinen, goederenloks, goederenwagons, blablabla.....
Lekker he, die roest op die bakwagon......
De 151 met ertstrein rust FF uit op de opstelsporen....
De 185 moet er Ff langs waarschijnlijk met zijn kolensleep. Ik kwam er zojuist achter dat deze waarschijnlijk op de foto beide buffers mist aan de voorkant. Eentje heb ik er inmiddels gevonden. Gisteren ging het beetje verkeerd met die ramp-zaa-lig-e Roco poetswagon. FF zoeken dus maar zo....
Die andere 185 ook maar weer eens van stal gehaald.....
En natuurlijk het eeuwige Verkehsrot en stof enzo....
Ja, Duisburg-Beksheim rijdt weer lekker! Check onderstaande foto maar. Volle sporen met lange cargotreinen, dubbeldekkers links en rechts. En allemaal automatisch dus. Proost!
Grtz,
J.