In navolging van het hier boven geschrevene heb ik me verdiept in het realistisch bedrijfsmatig rijden op een P2P-baan.Otto Kurbjuweit (OOK) heeft een forumsite waarin dit tot het extreme P2P (peer-to-peer) wordt aanbevolen.Alles in een baanplan wat maar een beetje een rondrijfunctie heeft wordt resoluut afgewezen.Tevens wordt door hem een tijdklok,transportschema,dienstregeling etc als onmisbaar beschouwd.Dat dit voor sommige modelspoorders zou kunnen werken geloof ik wel.Om met het zweet op het voorhoofd onder tijdsdruk de bedrijfsvoering te moeten doen is voor mij een heilloze weg.Voor mij staat echter het plezier voorop.Het doelloos rondrijden vind ik ook op de duur vervelend worden.Daarvandaan dat ik gekozen heb om ook eens een trein rond te kunnen laten rijden dmv de aankoppelbare keerlus en de vaste lus: het Oval to peer-concept.Het rangeren gaat ook een beetje uit de losse pols,echter wel enigszins realistisch.Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om op zijn tijd te rangeren en op een ander moment een rondje te rijden.Door de keerlussen is het momenteel echter niet mogelijk om zonder handmatige schakeling rond te rijden.Dat is voor een incidentele trein geen probleem maar om een lok of treinstel lekker zonder handeling rond te laten rijden is nu de extra testbaan. De methode die ik volg wordt omschreven op: http://k.f.geering.info/modellbahn/tech ... ebnis1.htmbpieters schreef: ↑17 aug 2023 17:25
gestippeld is hoofdbaan,getrokken lijn is lager gelegen op ca.65cm vanaf de vloer.
Ik loop ook al een tijdje met de gedachte om onder het vaste gedeelte een soort testbaan te maken evt. uitneembaar.
Dit om de loks en treinstellen lekker rondjes te laten rijden alvorens in te zetten op de hoofdbaan.
Die mogelijkheid is er eigenlijk niet op de hoofdbaan.
Het is een ovaal met een slinger die er in zit om bij de hoofdbaan te kunnen komen.
lengte = 1625mm en diepte = 530mm
Eerst nog gedacht aan Kato maar toch ivm de boogstralen gekozen voor Fleischmann zonder bedding met boogstraal R2,die ik op de hoofdbaan in de keerlussen ook heb liggen.
Misschien is dit ook een opstapje naar digitaal uitproberen.
Hierbij het voorlopige idee.
BertemmeN
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Een nieuwe aanwinst die vanuit Lochem is aangekomen.
Eigenlijk WO2- loks voor kanonnentransport maar na de oorlog zijn er 2 gewoon in dienst van de DB gekomen en pas begin 70'er jaren gesloopt.
Past dus nog net in mijn tijdperk.
Hij zal ingezet worden voor goederentreinen zoals dat in het echt ook gebeurde.
Maar voor de foto even met personenrijtuigen.
Eigenlijk WO2- loks voor kanonnentransport maar na de oorlog zijn er 2 gewoon in dienst van de DB gekomen en pas begin 70'er jaren gesloopt.
Past dus nog net in mijn tijdperk.
Hij zal ingezet worden voor goederentreinen zoals dat in het echt ook gebeurde.
Maar voor de foto even met personenrijtuigen.
Re: BertemmeN
Mooie lok Bert er was na de oorlog een treinstel achter gebleven in Nederland ,
maar omdat ze hem niet aan de praat kregen is hij terug naar Duitsland gegaan waar hij nog enkele jaren heeft gereden .
mvg Sjaak
maar omdat ze hem niet aan de praat kregen is hij terug naar Duitsland gegaan waar hij nog enkele jaren heeft gereden .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: BertemmeN
Die is echt wel toegetakeld is dat als camouflage gedaan ?
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Walli was de bijnaam van de v188 en ik denk dat het geklieder zoals op deze foto te zien is inderdaad als wintercamouflage gediend heeft.
Het schilderwerk is waarschijnlijk ter plaatse gedaan en dus min of meer provisorisch.
Maar ik plaats hem in mijn periode IIIb/IVa dus tussen 1956 en 1970 en heb met de oorlogperiode gelukkig niet van doen.
Ik ben daar ook niet selectief in want er hebben nattuurlijk talloze loks (voorak stoomloks) in de oorlogstijd dienst gedaan of die speciaal als oorlogslok zijn ontworpen.
De stoomlok BR52 is daar een berucht voorbeeld van.
O.a de VSM en STAR hebben deze stoomlok als museumlok
Dit is hef oorlogstuig genaamd Dora wat de v188 moest transportere.
Niet iets wat ik op mijn baan wil hebben dus ik zet de lok in als goederentrein.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Een foutje in bovenstaand verhaal: tijdperk IVa gaat tot 1980 ipv. 1970.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdperke ... eltreinen)
Wel een periode waar bijna van alles mogelijk is qua materieel.
Nu aan het testen met rangeren,kopmaken,treinsamenstellen kortom de bedrijfsvoering zoals ik die voor ogen heb.
Het probleem was dat ongeveer de helft van de rijtuigen en wagons in het verleden voorzien waren van roco-kortkoppelingen en dat maakt het rangeren wel ingewikkeld.
De goederenwagons die in mijn tijdperk passen heb ik daarom weer omgebouwd naar de standaard koppeling, wat soms niet echt eenvoudig is.
Bij sommigen is door de gesloten coulisse het ombouwen bijna onmogelijk.
Bij de personenrijtuigen heb ik bij het eerste en het laatste rijtuig de buitenste koppeling omgebouwd naar standaard en de tussenliggende roco- koppelingen laten zitten zodat die als vaste stam bliiven rijden en ik wel de lok kan laten omlopen.
De loks hebben inmiddels ook allemaal de standaard koppeling.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdperke ... eltreinen)
Wel een periode waar bijna van alles mogelijk is qua materieel.
Nu aan het testen met rangeren,kopmaken,treinsamenstellen kortom de bedrijfsvoering zoals ik die voor ogen heb.
Het probleem was dat ongeveer de helft van de rijtuigen en wagons in het verleden voorzien waren van roco-kortkoppelingen en dat maakt het rangeren wel ingewikkeld.
De goederenwagons die in mijn tijdperk passen heb ik daarom weer omgebouwd naar de standaard koppeling, wat soms niet echt eenvoudig is.
Bij sommigen is door de gesloten coulisse het ombouwen bijna onmogelijk.
Bij de personenrijtuigen heb ik bij het eerste en het laatste rijtuig de buitenste koppeling omgebouwd naar standaard en de tussenliggende roco- koppelingen laten zitten zodat die als vaste stam bliiven rijden en ik wel de lok kan laten omlopen.
De loks hebben inmiddels ook allemaal de standaard koppeling.
Re: BertemmeN
Het is wel een mooie loc Ben is die met twee motoren in schaal 1 op 160 of toch met een motor maar ?
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Deze lok is analoog en heeft 2 motoren.
De lokgedeelten zijn verbonden met een cardan.
Ik heb wel gelezen dat als je hem wil digitaliseren je omdat er weinig ruimte is er 1 motor uit moet halen.
Hier wat ervaringen over het digitaliseren:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=19905.0
https://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/roc-v188.php
Geen peuleschil dus.
Ik hou het maar bij analoog.
Laatst gewijzigd door bpieters op 11 okt 2023 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: BertemmeN
Mooie lok Bert. Ik heb het Roco exemplaar, maar daarvan zijn de tandwielen gebroken. Ik heb inmiddels nieuwe messing tandwielen, maar moet ze nog inbouwen.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Dat met die tandwielen heb ik ook al een aantal keren gelezen.
Vreemd want ik heb toch Roco-loks en andere merken gehad die tientallen jaren zonder problemen gereden hebben en nu nog rijden.
De loks met problemen hadden uiteindelijk meer te doen met doorgebrande motoren dan met tandwielen.
Re: BertemmeN
Ik heb ook al jaren de nodige Roco loks zonder problemen, maar het lijkt typisch te zijn voor de V188. Mijn versies van de V200 en BR 44 heb ik al jaren en daar neb ik nog geen enkel probleem mee gehad.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: BertemmeN
Hier ook geen problemen bij de loc's van Roco wel wat motoren vervangen door dat ze op waren
Heb nu enkel van de NS 1300 andere motoren ingezet maar de tandwielen zijn nog steeds niet versleten of gebroken .
mvg Sjaak
Heb nu enkel van de NS 1300 andere motoren ingezet maar de tandwielen zijn nog steeds niet versleten of gebroken .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Het is idd vreemd.
Zoals gezegd nog nooit tandwielproblemen gehad.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Roco alleen voor deze lok hun tandwielproduktie afwijkend gemaakt heeft.
Zoals gezegd nog nooit tandwielproblemen gehad.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Roco alleen voor deze lok hun tandwielproduktie afwijkend gemaakt heeft.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Afgelopen periode bezig geweest met de bestrating.
Karton ondergrond met opgeplakt straatmotief van papier.
Motief getekend met een CAD-programma.
Omdat het af en toe meerdere keren over gedaan moet worden omdat het resultaat tegenvalt is het nogal tijdrovend.
De verdere invulling zal waarschijnlijk met grasmatten gebeuren, temeer omdat ik niet weet hoe het papier zich houdt met strooisel en lijm.
Het probeersel van 6 jaar geleden heeft zich qua verkleuring goed gehouden.
Karton ondergrond met opgeplakt straatmotief van papier.
Motief getekend met een CAD-programma.
Omdat het af en toe meerdere keren over gedaan moet worden omdat het resultaat tegenvalt is het nogal tijdrovend.
De verdere invulling zal waarschijnlijk met grasmatten gebeuren, temeer omdat ik niet weet hoe het papier zich houdt met strooisel en lijm.
Het probeersel van 6 jaar geleden heeft zich qua verkleuring goed gehouden.
Re: BertemmeN
Hallo Bert,
De bestrating ziet er goed uit.
Ik heb trouwens weer met bewondering gekeken naar je schakelborden.
m.vr.gr.
Hans
De bestrating ziet er goed uit.
Ik heb trouwens weer met bewondering gekeken naar je schakelborden.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: BertemmeN
Goed bezig Bert, dat is weer een mooie stap. Karton e.o. papier kan best tegen lijm en strooisel, maar geen water gebruiken want dan gaat het zeker mis.
En ik sluit me bij Hans aan: wat een mooi bedienpaneel!
Groet, Erwin
En ik sluit me bij Hans aan: wat een mooi bedienpaneel!
Groet, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: BertemmeN
Ziet er goed uit. Je zou niet zeggen dat het papier is.
Mogelijk kun je de grasmatten als basislaag gebruiken en dan daaroverheen met strooisels en verdunde houtlijm werken als je de matten nog ietsje wilt aanpassen. Sowieso respect als je het geduld hebt om die matten allemaal precies de goede maat en vorm te snijden!
Mogelijk kun je de grasmatten als basislaag gebruiken en dan daaroverheen met strooisels en verdunde houtlijm werken als je de matten nog ietsje wilt aanpassen. Sowieso respect als je het geduld hebt om die matten allemaal precies de goede maat en vorm te snijden!
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Dat precies in vorm snijden heb ik ook al plaatselijk moeten doen met deze bestrating langs en tussen de sporen.
Eerst van dun papier of doorzichtig plastic een mal gemaakt en daarmee het karton en afwerkpapier op maat maken.
Is idd een behoorlijke klus en een aanslag op motoriek en geduld.
Maar het is een kleine baan dus nog wel te doen en er zit geen tijdsdruk op.
Voor wat betreft de grasmatten ga ik nog even over nadenken.
Eerst van dun papier of doorzichtig plastic een mal gemaakt en daarmee het karton en afwerkpapier op maat maken.
Is idd een behoorlijke klus en een aanslag op motoriek en geduld.
Maar het is een kleine baan dus nog wel te doen en er zit geen tijdsdruk op.
Voor wat betreft de grasmatten ga ik nog even over nadenken.
Re: BertemmeN
bpieters schreef: ↑11 okt 2023 11:28Deze lok is analoog en heeft 2 motoren.
De lokgedeelten zijn verbonden met een cardan.
Ik heb wel gelezen dat als je hem wil digitaliseren je omdat er weinig ruimte is er 1 motor uit moet halen.
Hier wat ervaringen over het digitaliseren:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=19905.0
https://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/roc-v188.php
Geen peuleschil dus.
Ik hou het maar bij analoog.
Uhm Bert, als jij een fleischmann hebt dan heeft jouw lok geen 2 motoren en als t goed is ook geen Cardan. Tevens is deze digitaal voorbereid met next18. Deze lok is compleet nieuw ontwikkeld door fleischmann en heeft dus constructietechnisch niets met de oude Roco van doen!
De Roco variant van vroegah is dus compleet anders, deze heeft wel 2 motoren en een Cardanas. DIgitaal ombouwen met 2 motoren kan, kost je 2 decoders (met de huidige platte decoders gaat dat net) en omdat deze 2 motoren moet aansturen moet je die precies gelijk laten lopen omdat ze elkaar anders gaan tegenwerken. Dus het loont niet, en is makkelijker om 1 motor te verwijderen en daar de decoder plaatsen.
Verdere mankementen van deze lok zijn: Motoren zijn nogal stroomvreters, 500mA schijnt gewoon voor te komen. en de tandwielen zijn vrijwel altijd gebroken.
Die van mij heb ik ook ooit digitaal gemaakt, heb toen alle assen met slipbandjes voorzien van nieuwe tandwielen en deze in de aangedreven helft gezet. De motorloze helft had dus de decoder en alleen maar assen zonder slipbandjes.
PS.1 mijn Roco V200 heeft inmiddels ook een nieuw tandwiel (1 van de 4) en inderdaad ook een nieuwe (micro)motor.
PS.2 Er zijn wel meer fabrikanten die last van die gespleten tandwielen hebben, oa Arnold heeft meerdere loks (Köf II, Motorpost...), maar ook minitrix (G1203, V80) die hier last van hebben gehad. En ja ik heb dit allemaal zelf ervaren.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Het is een BR V188 van Roco met nummer 23265 en heeft een cardanas en rijdt zonder problemen.FidOo schreef: ↑23 nov 2023 14:10bpieters schreef: ↑11 okt 2023 11:28Deze lok is analoog en heeft 2 motoren.
De lokgedeelten zijn verbonden met een cardan.
Ik heb wel gelezen dat als je hem wil digitaliseren je omdat er weinig ruimte is er 1 motor uit moet halen.
Hier wat ervaringen over het digitaliseren:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=19905.0
https://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/roc-v188.php
Geen peuleschil dus.
Ik hou het maar bij analoog.
Uhm Bert, als jij een fleischmann hebt dan heeft jouw lok geen 2 motoren en als t goed is ook geen Cardan. Tevens is deze digitaal voorbereid met next18. Deze lok is compleet nieuw ontwikkeld door fleischmann en heeft dus constructietechnisch niets met de oude Roco van doen!
De Roco variant van vroegah is dus compleet anders, deze heeft wel 2 motoren en een Cardanas. DIgitaal ombouwen met 2 motoren kan, kost je 2 decoders (met de huidige platte decoders gaat dat net) en omdat deze 2 motoren moet aansturen moet je die precies gelijk laten lopen omdat ze elkaar anders gaan tegenwerken. Dus het loont niet, en is makkelijker om 1 motor te verwijderen en daar de decoder plaatsen.
Verdere mankementen van deze lok zijn: Motoren zijn nogal stroomvreters, 500mA schijnt gewoon voor te komen. en de tandwielen zijn vrijwel altijd gebroken.
Die van mij heb ik ook ooit digitaal gemaakt, heb toen alle assen met slipbandjes voorzien van nieuwe tandwielen en deze in de aangedreven helft gezet. De motorloze helft had dus de decoder en alleen maar assen zonder slipbandjes.
PS.1 mijn Roco V200 heeft inmiddels ook een nieuw tandwiel (1 van de 4) en inderdaad ook een nieuwe (micro)motor.
PS.2 Er zijn wel meer fabrikanten die last van die gespleten tandwielen hebben, oa Arnold heeft meerdere loks (Köf II, Motorpost...), maar ook minitrix (G1203, V80) die hier last van hebben gehad. En ja ik heb dit allemaal zelf ervaren.
Ik laat hem overigens gewoon analoog.
Re: BertemmeN
Aah het is een 2e hands die je bij Hans gekocht hebt, ik las de tekst zo alsof je de nieuwe Fleischmann gekocht had. Niet dat daar natuurlijk iets mis mee is hoor!
Zijn wel hele krachtige loks, kunnen een hoop trekken in model.
Zijn wel hele krachtige loks, kunnen een hoop trekken in model.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Het op maat maken van de bestrating was een aardig klusje.Sky schreef: ↑23 nov 2023 12:29 Ziet er goed uit. Je zou niet zeggen dat het papier is.
Mogelijk kun je de grasmatten als basislaag gebruiken en dan daaroverheen met strooisels en verdunde houtlijm werken als je de matten nog ietsje wilt aanpassen. Sowieso respect als je het geduld hebt om die matten allemaal precies de goede maat en vorm te snijden!
Maar als ik hier op het forum kijk naar wat anderen voor methodes zoals das-klei inkrassen etc. gebruiken valt deze manier qua werk waarschijnlijk nog wel mee.
Een hoop kan je gewoon aan je werktafel doen.
Je moet idd wel wat geduld en handvaardigheid hebben.
Die handvaardigheid is de laatste jaren ook achteruitgegaan.
Dat is ook de reden voor de keuze van grasmatten en het waarschijnlijk achterwege laten van het ballasten.
Hooguit wat ballast naast en tussen de sporen wordt het waarschijnlijk, zodat het kurk niet meer zo duidelijk zichtbaar is.
Met name de 23 wissels ballasten is een te grote hinderpaal voor mij.
Het uittekenen op de PC van het straatmotief is voor mij dan wel weer een fluitje van een cent.
De baan hoeft van mij ook niet tot in de perfectie afgewerkt te worden , maar slechts voor een voor mij haalbaar niveau.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1228
- Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
- Locatie: emmen
- Contacteer:
Re: BertemmeN
Ja is idd een occasion.
Ik schaf af en toe iets gebruikts aan als het in de periode III past.
En soms ook nieuw als het budget het toelaat.
Omdat ik analoog rijd zijn de prijzen t.o.v. digitaal meestal nog wel te overzien.
Re: BertemmeN
Hoi Bert jij schreef .
Een hoop kan je gewoon aan je werktafel doen.
Je moet idd wel wat geduld en handvaardigheid hebben.
Die handvaardigheid is de laatste jaren ook achteruitgegaan.
Dat is ook de reden voor de keuze van grasmatten en het waarschijnlijk achterwege laten van het ballasten.
Hooguit wat ballast naast en tussen de sporen wordt het waarschijnlijk, zodat het kurk niet meer zo duidelijk zichtbaar is.
Hier hetzelfde de handvaardigheid is bij mij ook slechter geworden na die nekhernia .
Maar ik gebruik veel hulpmiddeltjes zoals het ballasten met een ballasthulpmiddel te doen waar ik al veel plezier van heb gehad .
En voor gras gebruik ik bv schilderplakband voor het afschermen van de rail of andere voorwerpen .
Hoop dat dat ook wat voor jou kan betekenen .
mvg Sjaak
Een hoop kan je gewoon aan je werktafel doen.
Je moet idd wel wat geduld en handvaardigheid hebben.
Die handvaardigheid is de laatste jaren ook achteruitgegaan.
Dat is ook de reden voor de keuze van grasmatten en het waarschijnlijk achterwege laten van het ballasten.
Hooguit wat ballast naast en tussen de sporen wordt het waarschijnlijk, zodat het kurk niet meer zo duidelijk zichtbaar is.
Hier hetzelfde de handvaardigheid is bij mij ook slechter geworden na die nekhernia .
Maar ik gebruik veel hulpmiddeltjes zoals het ballasten met een ballasthulpmiddel te doen waar ik al veel plezier van heb gehad .
En voor gras gebruik ik bv schilderplakband voor het afschermen van de rail of andere voorwerpen .
Hoop dat dat ook wat voor jou kan betekenen .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093