Mijn baan: Sankt Georgen.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Allen, bedankt voor jullie reaktie's.
a.s. Woensdag gaat/moet het gebeuren. Daarna 3 weken echt rust. Dat zal niet meevallen, mezelf kennende.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan en heb dus toch nog weer wat gedaan aan de baan. Niet zo heel veel, want heb er toch veel last van (al lijkt het soms even van niet).
Ben nog even aan het kleien geweest: 2 stukjes muur voor in de tunnel aan de rechterkant.
Het meest achterste stukje ook al geschilderd en vast gezet. De andere kan pas als de boog ook bekleed is. Tevens een eerste opstelling gemaakt van een aantal gebouwen op de baan.
(het vakwerkhuisje wat links op de weg staat komt er naast hoor). Tot zo ver want ik begin weer van alles te voelen. Zit dus weer veel te lang
Groeten,
William
a.s. Woensdag gaat/moet het gebeuren. Daarna 3 weken echt rust. Dat zal niet meevallen, mezelf kennende.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan en heb dus toch nog weer wat gedaan aan de baan. Niet zo heel veel, want heb er toch veel last van (al lijkt het soms even van niet).
Ben nog even aan het kleien geweest: 2 stukjes muur voor in de tunnel aan de rechterkant.
Het meest achterste stukje ook al geschilderd en vast gezet. De andere kan pas als de boog ook bekleed is. Tevens een eerste opstelling gemaakt van een aantal gebouwen op de baan.
(het vakwerkhuisje wat links op de weg staat komt er naast hoor). Tot zo ver want ik begin weer van alles te voelen. Zit dus weer veel te lang
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
En daar zijn we weer heel even ... we zijn over de helft
Operatie is geslaagd, de pijn van de nek tot hand was direct over toen ik bij kwam uit de narcose.
Voel het af en toe nog even als ik toch nog iets te veel doe...
Echter het herstellen gaat niet zo snel: de eerste 3 weken mocht ik helemaal niets, behalve wat lopen (wat mij toch wat tegen viel).
Wat ze alleen vergeten te vertellen waren is dat ik 6 weken na de operatie niet deel mag nemen aan het verkeer. Eerst moet het blokje goed vast zitten/groeien. Over twee weken mag ik terug komen voor controle en dan mag ik - hoop ik - alles wel weer doen ... dus vanaf dan ook weer updates van de baan
Groeten,
William
Operatie is geslaagd, de pijn van de nek tot hand was direct over toen ik bij kwam uit de narcose.
Echter het herstellen gaat niet zo snel: de eerste 3 weken mocht ik helemaal niets, behalve wat lopen (wat mij toch wat tegen viel).
Wat ze alleen vergeten te vertellen waren is dat ik 6 weken na de operatie niet deel mag nemen aan het verkeer. Eerst moet het blokje goed vast zitten/groeien. Over twee weken mag ik terug komen voor controle en dan mag ik - hoop ik - alles wel weer doen ... dus vanaf dan ook weer updates van de baan
Groeten,
William
-
Mooi dat alles geslaagt is en natuurlijk van harte beterschap met het verdere verloop van het proces.
mvgm bob Vermeulen
mvgm bob Vermeulen
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
-
Beste William,
Goed te horen dat de operatie geslaagd is.
Succes met het herstel en dan komen de updates vanzelf
Groet,
Arjan
Goed te horen dat de operatie geslaagd is.
Succes met het herstel en dan komen de updates vanzelf
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Volg ons op Facebook
Blokje??william schreef:En daar zijn we weer heel even ... we zijn over de helft
Groeten,
William
Goed dat het zo goed verlopen is, succes met verder herstel.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Beste William
Ben blij voor jou.
En vindt erg het fijn, te vernemen dat het gelukkig al beter met je gaat.
Verder sterkte gewenst met het genezings proces
Martin de Deugd
Ben blij voor jou.
En vindt erg het fijn, te vernemen dat het gelukkig al beter met je gaat.
Verder sterkte gewenst met het genezings proces
Martin de Deugd
fijn dat er vooruit gang in zit.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Jep, er is een blokje geplaatst welke eerst vast moet groeien:shoven schreef:Blokje??william schreef:En daar zijn we weer heel even ... we zijn over de helft
Groeten,
William
Goed dat het zo goed verlopen is, succes met verder herstel.
" ... Na het verwijderen van de tussenwervelschijf wordt de tussenwervelruimte opgevuld. Dat kan gebeuren met eigen bot, meestal afkomstig uit de bekkenkam, met kunstbot, met botcement of met een kooitje van titanium of kunststof. Er kan ook een plaatje met schroeven worden aangebracht."
In mijn geval is er dus een kunstof blokje/kooitje geplaatst.
Maar genoeg over mij:
We mogen weer e.e.a. gaan doen en dat hebben we dus ook voorzichtig gedaan/geprobeerd.
Voor de operatie was ik druk met het wijzigen van de besturing van het schaduwstation en met het kleien van de achterste muur.
De elektronica moet nog gewijzigd worden, maar daarvoor moet ik onder de baan en daar voel ik nog even weinig voor.
Ben dus wat aan het kleien geweest en zie hier het resultaat:
De tunnel t.b.v. de pendelbaan is klaar en ook de bogen zijn bekleed met klei.
Als dit droog is kunnen we deze schilderen en vast zetten op de baan.
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 07 jun 2015 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude! Wat een werk!! En lekker strak ook. Hoe heb je dat gedaan? Uit de losse pols? Ga dan de doktor maar alvast weer bellen, want zo krijg je vanzelf een lekkende, vastzittende, afvallende, afstervende, polsfractuur, met bloeduitstortingen door je kalknagels heen.
Restecp! En nu nog kleuren. Ben benieuwd.
Grtz,
J.
Restecp! En nu nog kleuren. Ben benieuwd.
Grtz,
J.
Erg fraai William! Dat zal je wel een paar uurtjes gekost hebben. Mooie speling met hier en daar grote blokken, dat maakt het (nu al) erg natuurgetrouw. Ben benieuwd hoe het is als het een kleurtje heeft gekregen!
Wow, dat ziet er erg goed uit !!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
-
William,
Vakwerk
Dat was meter maken, erg mooi.
Wel goed laten drogen denk ik
Mvrg Bob
Vakwerk
Dat was meter maken, erg mooi.
Wel goed laten drogen denk ik
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
Hi,
Ziet er strak uit.
Die bogen heb je daar een mal voor?
Ik moet straks ook een meter of 2 doen dus ik heb wel interesse in te vernemen hoe je dat aangepakt hebt.
Groet.
Jos
Ziet er strak uit.
Die bogen heb je daar een mal voor?
Ik moet straks ook een meter of 2 doen dus ik heb wel interesse in te vernemen hoe je dat aangepakt hebt.
Groet.
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Hoi William,
kan je een korte (of lange, geïllustreerde ) uitleg geven over hoe je die steunmuur met arcades hebt gemaakt? Want die ziet er erg goed uit, en vooral in schijnbaar 1 stuk zonder zichtbare naad!
kan je een korte (of lange, geïllustreerde ) uitleg geven over hoe je die steunmuur met arcades hebt gemaakt? Want die ziet er erg goed uit, en vooral in schijnbaar 1 stuk zonder zichtbare naad!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Allen,
het is inderdaad allemaal handwerk - zo'n 1.75 mtr - maar of de nekhernia daar van gekomen is ik denk het niet, loop al een jaar of 4 met klachten en de muurtjes zijn van veel later.
En we zijn er heel blij mee. Helemaal nu de muur een keer geschilderd is. Dit heb ik laten doen door de meest creatieve van ons twee (ze schildert tenslotte ook) en vond het nog leuk om te doen ook. Haar voorstel was zelfs om de muren die ik al gedaan heb opnieuw te doen. Daar moet ik nog even over nadenken
Hier daarom enkele foto's:
Tevens op verzoek in 'Doe het zelf' een korte omschrijving geplaatst over hoe ik de arcadebogen gemaakt heb.
Of: viewtopic.php?f=21&t=4623
Groeten,
William
het is inderdaad allemaal handwerk - zo'n 1.75 mtr - maar of de nekhernia daar van gekomen is ik denk het niet, loop al een jaar of 4 met klachten en de muurtjes zijn van veel later.
En we zijn er heel blij mee. Helemaal nu de muur een keer geschilderd is. Dit heb ik laten doen door de meest creatieve van ons twee (ze schildert tenslotte ook) en vond het nog leuk om te doen ook. Haar voorstel was zelfs om de muren die ik al gedaan heb opnieuw te doen. Daar moet ik nog even over nadenken
Hier daarom enkele foto's:
Tevens op verzoek in 'Doe het zelf' een korte omschrijving geplaatst over hoe ik de arcadebogen gemaakt heb.
Of: viewtopic.php?f=21&t=4623
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 13 dec 2015 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beste William,
Dat is erg mooi geworden!
Ziet er profi uit.
Groet,
Arjan
Dat is erg mooi geworden!
Ziet er profi uit.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
Volg ons op Facebook
Volg ons op Facebook
Geweldig mooi gedaan! Niet alleen de structuur maar ook de kleur. Alweer een hoge lat om naar op te kijken.
Bart
Bart
Zoals al gezegd we zijn er blij mee. Al is de muur toch wel licht opgedroogd. Daarom gaan we hem later nog een keer schilderen en brengen we de kleuren iets meer naar elkaar toe.
Vandaag de gehele muur vastgezet op de baan en ook een stukje muur aan de binnenkant.
Alleen weer niet helemaal 'slim' gedaan , eerst de muur vastgezet daarna gecontroleerd of de trein(en) er wel door kunnen - tenminste het stukje pendelbaan, de lange muur en treinen gaat wel goed. Maar we hadden geluk: de langste, de hoogste en de breedste trein kunnen er door. Zo ook de trein die op de pendelbaan gaat rijden. Toch wel fijn
Groeten,
William
Vandaag de gehele muur vastgezet op de baan en ook een stukje muur aan de binnenkant.
Alleen weer niet helemaal 'slim' gedaan , eerst de muur vastgezet daarna gecontroleerd of de trein(en) er wel door kunnen - tenminste het stukje pendelbaan, de lange muur en treinen gaat wel goed. Maar we hadden geluk: de langste, de hoogste en de breedste trein kunnen er door. Zo ook de trein die op de pendelbaan gaat rijden. Toch wel fijn
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 13 dec 2015 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
En we gaan rustig verder. Weer een tunnel gereed. Deze zit aan de linkerkant van de baan.
Is wel wat donkerder dan de muur waar deze voor staat maar dat komt uiteindelijk allemaal wel goed Verder vorige week de knoop doorgehakt en mijn 'sneltreinen' (een drietal) ingeruild voor wat anders/nieuwers: het is de trein geworden uit de Minitrix startset: T11128
hier een foto van alleen de loc:
Geen sneltrein, rijdt erg mooi over de baan en ben er blij mee. Er is echter wel een klein probleempje: de loc is een elektrieke.
Persoonlijk vind ik het mooier dat een electrische loc 'onder draad rijdt'. De tunnels zijn - op één na - hoog genoeg, volgens mij, om de baan onder draad te brengen. Nu dus bezig om die ene tunnel aan te passen. Groeten,
William
Is wel wat donkerder dan de muur waar deze voor staat maar dat komt uiteindelijk allemaal wel goed Verder vorige week de knoop doorgehakt en mijn 'sneltreinen' (een drietal) ingeruild voor wat anders/nieuwers: het is de trein geworden uit de Minitrix startset: T11128
hier een foto van alleen de loc:
Geen sneltrein, rijdt erg mooi over de baan en ben er blij mee. Er is echter wel een klein probleempje: de loc is een elektrieke.
Persoonlijk vind ik het mooier dat een electrische loc 'onder draad rijdt'. De tunnels zijn - op één na - hoog genoeg, volgens mij, om de baan onder draad te brengen. Nu dus bezig om die ene tunnel aan te passen. Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 13 dec 2015 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het met Lemland eens en vind de eerste kleuren prima en niet te licht zoals je zelf aangeeft. Maar goed, wij zien de foto's en jij ziet het in het echt en dan kan de kleur weer net wat anders overkomen.william schreef:
Is wel wat donkerder dan de muur waar deze voor staat maar dat komt uiteindelijk allemaal wel goed
Ik vind de laatste tunnel persoonlijk iets te donker/somber en dat effect lijkt me alleen maar sterker worden als je de rest ook op die donkere kleur brengt. Wordt dan wellicht te overheersend op je baan. Overigens hoeft niet alles dezelfde kleur te hebben, in het echt is niet alles tegelijkertijd gebouwd, heeft niet dezelfde verwering en wellicht niet altijd dezelfde gebruikte steensoort.
Henk.