Zo, na een goed weekje maar weer eens een update geven. Alle draadjes zijn nu bevestigd aan de ringleiding. Met uitzondering natuurlijk van het deel wat ik nog moet leggen, het zogenaamde spoor om de spiraal heen. Overal is stroom en de treinen kunnen rijden. Ik zal nog wel het een en ander na moeten lopen, want ten eerste zijn nog niet alle rails schoon (misschien laat ik de Roco Clean wel een keertje meerijden) en ten tweede haperden twee wissels die het eerst wel deden. Eentje leverde weer goed werk af toen ik de drie draadjes uit de bindrug had gehaald en zo wat meer vrijheid gaf. Ik weet het niet, maar wellicht zat het draadje te strak, waardoor één van de draadjes uit zijn verband was gerukt. Van de andere wissel ga ik morgen het stekkertje even openmaken om te zien wat daar mis is. Ik ga er vanuit dat een draadje verkeerd zit, want destijds bij de test werkte alles perfect. In elk geval laat ik me hierdoor niet uit het veld slaan.
Hieronder nog even wat foto's, zowel van onder als op de baan.
Allereerst het één-na-laatste deel van de ringleiding. Ik vind dat de kruisingen met de bezetmelddraadjes mooi haaks zijn geworden. De netwerkkabels wil ik nog wel wat aantrekken, maar dat is zo gebeurd. Jaja, in Hookyville zijn (nog) geen hangjongeren gesignaleerd, maar daar hebben ze weer last van hangkabels. Komt goed.
Hier dan het laatste deel. De netwerkkabel die van de Twin naar de eerste bezetmelddecoder loopt, heeft hier zijn in- dan wel uitgang gevonden. Deze kabel loopt straks naar het commandocentrum, maar dat is er nog niet. Alle apparatuur staat nog rustig op de grond.
Zo zag het er bijna twee maanden geleden onder de baan uit:
En dit is vanuit vrijwel dezelfde hoek de huidige situatie. Alleen de wissels zijn nog niet allemaal naar hun bijbehorende decoder geleid. Daarvoor moet ik nog even naar Hornbach om wat verlengdraad met harde kern aan te schaffen. Persoonlijk is het wel een heel verschil met twee maandjes terug.
Hier zie je een spoor zo maar ophouden. Dat is het spoor dat rond de spiraal loopt. Dat moet ik nog afmaken. Zal nog wel wat zaagwerk opleveren. En iets van zeven draadjes aan de rails solderen. Daar word ik tegenwoordig niet warm of koud meer van.
Hier een foto op de baan bij een donkere nacht. Je ziet drie treinstellen, waarvan het treinstel in het midden nog zonder loc is. De BR103, een E-loc, is nog in revisie. Hij moet natuurlijk wel even opgeknapt worden voordat de loc naar Hookyville afreist.
Dit is min of meer dezelfde situatie, alleen nu is het stukken lichter. De rijtuigen en locs zijn nu ook iets makkelijker te herkennen.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.