Zo hey,
Dat was weer even geleden. Noem het een maand radiostilte. Maar het is niet dat we omkomen van het werk dat normaliter betaald wordt, maar uiteraard vanwege het mooie weer. Nu de herfst qua seizoen en meteorologie echt aanwezig is, zou je zeggen dat het modelbouwseizoen ook weer officieel geopend is. Wel, dat was het al in maart. Ik heb zeker niet stilgezeten. Soms rijd je het stof even van de baan, soms knap je wat lokjes op, en soms bouw je in de tuin wat boompjes.....dat kan trouwens prima met prachtig weer. Een saaie F1-wedstrijd of een vrije training leent zich daar ook uitstekend voor. Iedereen doet die hekjes, dus ik ook. #ikdoegewoonnoglekkermee.
U zei herfst? Wel, die zag ik al aankomen, ja. Een lang gekoesterde wens krijgt langzamerhand vorm. Vanuit het lange eind van de kamer genomen. Links het deel dat voor velen al bekend is, rechts het deel in aanbouw. Ik sta met mijn rug naar het raam, en de treinen rijden dus achter mij langs. Rechtsonder de nieuwe schaduwdelen dus.
le chambre 240920
Een deel van het nieuwe deel krijgt dus herfstkleuren. Dan gooi ik er nu even een zooitje foto's tegenaan van de nieuwe begroeiing. Veel, zoniet alles met dank aan de RTS Greenkeeper. Ik ben flink bezig geweest met dat ding en we zijn al redelijk vriendjes. Sterker, ik had dat ding veel eerder moeten kopen. Veel dingen ga ik niet eens meer kopen....die maak ik vanaf nu gewoon zelf. Voorzover ik dat niet al deed.
....en iets meer in detail....
Vooral van die velden samenstellen is erg leuk om te doen.
Het deel links moet nog wat struiken en bomen krijgen, maar die ben ik nog aan het maken. Het is flink wat werk, zeker de voorbereidende stappen van het draaien en het maken van de stam. Ik plaats straks nog wel wat foto's van het proces.
Aangezien ik dat nog moet doen, doen we ook voor de liefhebbert nog een paar foto's van wat treinen. Ik rij ook genoeg tegenwoordig, en eigenlijk staat alles wel op de baan nu. Er zijn een paar treinen die echt niet thuishoren in het Rijndal, maar -om
@Adriaan gerust te stellen- ik heb nog een zolderkamer gelijkwaardig van grootte die nog helemaal mee moet gaan doen met het huisvesten van al deze treinen. Jeroen is dus nog lang niet klaar met bouwen!
Van het oudere deel kijken we naar het perronspoor voor de boemel. Aan de tegenzijde raast de IR van een tijd geleden, getrokken door een 103 van heeeeeeeeeel lang geleden, lekker door.
Typisch zo'n lok die ik had liggen, en nodig eens een beurt nodig had. Ik heb verschillende 101's, maar deze is toch wel mijn favoriet. De EC is ook al een oudje, maar met z'n 10 wagons een gezellige verschijning tussen de goederentreinen.
...en favoriet omdat ie khenkherreeehkuettefauul ish joonguh!
Een heel stuk schoner, korter en nieuwer is de 146.....die hoort hier niet echt, maar goed. Rijden moet ie!
Een stukje nieuwer nog is de 186 van Minitrix. Bewust naar gezocht omdat hij mooi die zware (letterlijk!) REE-models Intermodal blabla-wagons rond kan zeulen. Minitrixjes met sound zijn altijd sterker dan FLMannetjes met sound. Die zebrastreep heeft ook wel wat.
Nou, voor alle Nederland-gekkies nog een lok die ik hier op dit forum toch weinig voorbij zie komen. Ik heb 'm destijds eigenlijk alleen maar besteld omdat er een haaienbek op zit, want dat doet met denken aan een apparaat wat ik zelf mag/moet besturen van tijd tot tijd. Een beetje onderzoek leerde verder dat ie ook wel eens iets van ketels trekt/trok, en dan neem ik maar even de vrijheid om die sleep te dirigeren via dit Rijndal naar......whogivesafuck Rangierbahnhof. Zuurtjes, kom er maar in!
De verhaallijn is natuurlijk compleet zoek, maar tijdens het fotograferen kwam het zonnetje nog even op het oudere deel van de baan staan. Naja, het kost toch weinig, dus dan maar direct een foto van de rotswand.
Als laatste dan een foto die ik even moest maken. Oud, nieuw, oudnieuw, 2ehands, nieuw, herfst. Geef het een prachtige hashtag, maar lok-in-charge rijdt allang rond. Blauwrood broertje is hier maar tijdelijk, en is op doorreis van een oud naar een nieuw baasje. Op verzoek van het nieuwe baasje een foto in dubbeltractie. Het nieuwe baasje is vrij nieuw in deze hobby, en rijdt bovendien vaker dan ik rond in een Mini. Het oude baasje wilde ook nog wat foto's, en daar ben ik verder nog mee bezig.
Jullie lezen het, #ikdoeechtnogsteedswelmeehoorbitches
J.
Edit: vliegende wortelmans leest ook echt de teksten! Hulde! Sorry Wout, was inderdaad de foto vergeten. Issie!
![Worship _o_](./images/smilies/worshippy.gif)