Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

He boys,

ja, weer verschillende cursussen gehad op kantoor (=gaar!!!! :twisted: ) maar nu weer lekker zu Hause. Maar even reageren dan op jullie...

@Ron en Rob, (net als in het illustere klusduo :D )

goeie ideëen voor de achtergrond. Ik bedoelde eigenlijk met mijn desperate cry for help de foto zelf :). Je hebt van die mensen die hebben Photoshop en hoppa-bats je hebt een wolkenlucht op je foto. Zelf heb ik die apparatuur niet....
Toch kan ik inderdaad wel eens iets van een achtergrondje gaan maken aan die kant. Iets wat ik inderdaad maar gewoon neutraal lichtblauw houd ofzo....

@Schach,

de 189 van HT trekt 'm niet de spiraal door helaas. De 189 van Minitrix overigens wel.

@shoven,

het ligt eraan. In het echt loopt langs St. Goar, waar het Rijndal echt smal is, een weg die max 50-60 heeft als limiet. Rond Boppard heb je gewoon de B9 en daar kun je 180 km/h. Pardon, ik bedoel natuurlijk dat je daar max. 100 km/h mag. :roll:
Die weg is ook duidelijk breder. Ik heb ook wat bredere en smallere wegen op mijn baan....maar da's een beetje ad random gebeurd eigenlijk :).

@ de rest,

duidelijk verhaal, bedankt. Ik zal gauw meer foto's maken en plaatsen.

Later,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Bon, dan maar even wat foto's posten. Ik ben weer lekker aan het rijden terwijl ik zit te werken achter de computer....en af en toe een fotootje maken is natuurlijk helemaal geen moeite.

Om even terug te komen op de weg. De weg aan de linkerkant heeft hier en daar ook een bordje. Einde 50, gas op de zuigers dus en lekker gummen met die Mini Cooper!

Afbeelding

Vanaf de heuvels is de weg goed te zien. Dit is het breedste stuk. Oja, er staat ook nog een 151 met keteltrein op de foto.

Afbeelding

Nog even een artistieke ingeving....het voorseintje op de foto waar zojuist een dubbeldekker is gepasseerd en de 151 within moments langs zal blaffen.

Afbeelding

Good'n, nog eentje dan vanaf de berm genomen....

Afbeelding

En ik krijg ook maar geen genoeg van 'Christine', zo heet deze lok in dienst bij Crossrail.

Afbeelding

Zo, verder nog verzoekjes?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Es war wieder toll!!!!!!!!

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Boppard

Bericht door Glaskast189 »

Dat zijn weer leuke plaatjes J.

Mischien iets van een tulpenloc met wat kolen/erts bakkies erachter.
Fleurt het weer iets op tussen de 'saaie containerwagons'. :mrgreen:


Gr Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Die ketelwagens zien er heel realistisch uit hoor, complimenten!

Groetjes,
Jos



mmaatthhiijjss
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:33

Re: Boppard

Bericht door mmaatthhiijjss »

waar heb je deze foto's gemaakt? rechter rheinstrecke? :lol: :mrgreen: heel erg mooi :o :shock:

Mathijs


N spoor baan 4X1 meter in aanbouw
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Hee J, misschien leuk om eens de panto's van de loks te spelen. Bijv. je zou eens de eenbeenspantos van een BR 111 en de schaarpanto's BR 151 kunnen omruilen, heb je ineens twee compleet andere loks. Verder wieder toll.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hé, dat is wel een goed idee. Eens kijken of ik dat een beetje makkelijk voor elkaar weet te krijgen......
Vanmiddag meer foto's!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: @shoven,

het ligt eraan. In het echt loopt langs St. Goar, waar het Rijndal echt smal is, een weg die max 50-60 heeft als limiet. Rond Boppard heb je gewoon de B9 en daar kun je 180 km/h. Pardon, ik bedoel natuurlijk dat je daar max. 100 km/h mag. :roll:
Die weg is ook duidelijk breder. Ik heb ook wat bredere en smallere wegen op mijn baan....maar da's een beetje ad random gebeurd eigenlijk :).
Bij 100 km/u praat je over een meter of 6 a 7 breedte, alles bij elkaar. Als je je weg wat zou versmallen wordt hij realistischer en past mooier bij het water en de spoorweg, die er echt heel goed uitzien. Nu zie je amper het verschil tussen 'echt' en jouw baan... tot je de weg ziet.
Bovendien krijg je dan ruimte voor interessant bermtoerisme... :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Steven,

wat een interessant informatie allemaal. Ik heb eens zitten rekenen net met bijvoorbeeld 7 meter breedte. Daar komt dan 4,4 (+-) cm. uit in schaal N. Mijn weg rechts is 45 mm breed, dus dat vind ik wel accepté, en de rijbanen+de 'kantlijnen' aan de linkerkant zijn iets breder dan dat. Met wat gras ofzo kan ik dus links nog wel wat camoufleren. Bedankt voor de tip!

De beurs in Lochem is door mij ook nog bezocht, terwijl ik dat niet had bedacht. Onder lichte dwang werd ik getransporteerd naar het oosten van 't land samen met Robert_diorama_van_10_bij_10_N_Nm

Nog wat gekocht? Tja....dat moest wel......maar het was wel iets waar ik na zat te zoeken al geruime periode!

Afbeelding

Deze gasketelwagons worden natuurlijk t.z.t. uitgebreid vervuild. De lok trouwens ook maar.

Afbeelding

De inwoners van het zo schattige Boppard zullen ook wel blij zijn met deze nieuwe dingen. Niet bepaald stil, en bij een beetje botsing kun je het dorpje terugvinden op de Maan. Of Mars.

Afbeelding

Tijdvooreenechteachtergrond.nl

Afbeelding

Dan ook maar weer even een ouwetje met wat meer proper wagons. Vervuild en wel. Geldt ook voor de 139-serie!

Afbeelding

Nog 2 shots van deze trein die net de tunnel uitdondert.

Afbeelding

Afbeelding

En dan ga ik nu weer verder met de oever bouwen, en tevens begint ein-de-lijk de zon te schijnen, dus wellicht straks nog een fotoshoot.

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Er was inderdaad vanmiddag nog een fotoshoot tijdens het kofferpakken voor morgen. Qua bouwen is er niet zoveel gebeurd, ik was drukker met de boel beetje opruimen voordat ik weer eens goed aan bouwen toe kom. Na volgend weekend zal er ook wel niet teveel gebeuren, maar goed, we gaan het zien.

Los foto's!

Ik krijg nog niet genoeg van de nieuwe aanwinsten, ook al zijn ze zo schreeuwend wit en nieuw en glim en hup hoezee en hoera! :)

Afbeelding

Afbeelding

De lok even in close-up. Met de zon erbij wordt alles meteen makkelijker en gezelliger en kleuriger, niet?

Afbeelding

Maar ook een Taurus (aiii, erg geel) misstaat niet voor deze nieuwe sleep. Uiteraard is dit nog niet max lengte, maar het geld (en de wagons) waren op, dus dat wordt nog een klein zoektochtje.

Afbeelding

En hij rijdt weer de bocht door richting de linkertunnel....

Afbeelding

De zon stond dus vandaag weer een poosje op de baan te schijnen, en dat maakt de boel meteen een stuk realistischer. Ik laat eens wat foto's zien van niet enkel treinen, maar ook van scenery details......

Afbeelding

Shot tussen de huizen door. Helaas heeft mijn 145 in het verleden een doorgebrande motor meegemaakt. Het resultaat daarvan op de huid van de lok moet ik nog verdoezelen met iets. Gelukkig heeft hij het maar aan één kant, maar nu zo met de zon erop zie je het wel erg goed.....

Afbeelding

Het Rijndal.......ik mis die achtergrond dus nog een beetje, maar dat wisten jullie al.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat was 'm weer even.

Grtz,

Hertog J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey Hertog J,

Ziet er weer fabelachtig uit. :o
Die bordjes met de kilometeraanduiding heb je die met de computer gemaakt en uit geprint?

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Nice! Van welk merk zijn die ketelwagens?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Chris,

de bordjes heb ik inderdaad zelf gemaakt. Ben je ongeveer 1,5 minuut mee bezig.....

Steven,

de karretjes zijn allen van Minitrix.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: Boppard

Bericht door vantongeren »

Petje af :!:

Groet,
Marcel


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

Wat een foto's weer, je baan is echt fantastisch :P

keep on coming


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

shoven schreef:Nice! Van welk merk zijn die ketelwagens?

Minitrix


@J.

Shit Man heb je gezien in de rij en toch gemist. Ok volgende keer beter. Maar zoals altijd Toppie man


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Herr J.

Vooral die foto met de gebochelde 145 is prachtig.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Psssst...... :?

Afbeelding

Eerste fotootje. Net 2 minuten digitaal. Morgen meer foto's!

Later,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

En dan maar roepen dat het geld op is :mrgreen: , kunnen we een korte test verwachten?? Ik ben nl wel benieuwd.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Jahahaaaa, hier moest ik wel even voor sparen, pikkestein! :cry: De test komt er spoedig aan! En foto's dus ook, maar ik ben vandaag koud terug uit Punta Cana en ik heb slechts de decoder er 'eventjes' in gezet en de zooi aan elkaar gekoppeld voor een proefritje. De fotosessie volgt vandaag niet meer, want ik moet weer met de band oefenen. Drukdrukdruk......


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Jeroen!

Ik wil deze ook kopen, dus een verslag is zeer welkom! Met de band oefenen, dat kan je best een keer overslaan! Deed ik ook regelmatig ;) (nu hangt mijn Sax aan de spreekwoordelijke wilgen). gewoon een beetje improviseren!

Dus laat maar weten hoe dit ding door Boppard zoeft!

Groet, Jeroen.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Koud in Punta Cana?? Ik kan het niet voorstellen, het is daar altijd zomers. Nou ik zou zeggen bierse (want dat is ook onderdeel van het oefenen met het bandje), het verslagje zien we wel verschijnen.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo, toch een paar dagen later dan gepland, maar ja verplichtingen bij vrienden en vriending, vliegen op Teuge en 's avonds de nodige pilsjes natuurlijk. Maar goed, ik zit weer op zolder en heb de ICE 3 al een beetje kunnen testen. Ik zal daar trouwens een apart topic aan wijden in de afdeling Materieelbesprekingen.

Maar even wat sfeerbeelden van deze snelle sliert. Eerst maar weer eens vanaf wat hoogte, zodat hij er helemaal op kan....

Afbeelding

Och, hij past hier toch prima? Zo'n omgeleide ICE 3 zie je nog wel eens door het Rijndal rijden in zé real :)

Afbeelding

Ook bij die moppige huisjes misstaat hij niet. Hoewel ik bij het woord ICE meer aan betonnen kantoorgebouwen denk, enzo..... ;)

Afbeelding

Zometeen maar weer even verder klooien aan de oever. Ben dat piepschuim nu helemaal zat.

grtz,

J


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Ik wist niet dat jij ook voor In Car Entertainment ging op jouw baan, krijgen we straks nog gepimpte autos haha.

Maar hij's netjes hoor!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie