Pagina 9 van 11
Re: Benelux
Geplaatst: 25 okt 2013 08:39
door erik
De bruine bergen zijn ook heel mooi.
Re: Benelux
Geplaatst: 25 okt 2013 19:34
door spoor65
Re: Benelux
Geplaatst: 26 okt 2013 07:58
door ouwerling
De brug ligt er in
Brug (120cm) is in 3 kleuren; leek me anders zo saai worden.
Nog een heel gepruts om het recht en waterpas te krijgen, maar dat Kato spul werkt wel fijn.
De Kato brugpijlers natuurlijk ook moeten verhogen en aanpassen en vervolgens ge-airbrushed.
De aansluitingen aan beide zijde van de brug met de Flm rails is wat improviseren ivm de verschillende hoogte.
Brug op 6 plaatsen van onderen van stroom voorzien en draden onder de brug weggewerkt.
Bij de 1e test werkte alles gelukkig feilloos. (opgelucht want de brug er weer uit halen is geen optie)
Nu de moeilijkste hoek van de baan gehad.
We kunnen dus nu wat comfortabeler verder met het bovenste niveau.
Groet
Re: Benelux
Geplaatst: 26 okt 2013 08:33
door Maurits71
mooi ding die brug. beetje extra roest erop en je bent klaar.
Re: Benelux
Geplaatst: 26 okt 2013 08:59
door Gerhard
Ziet er gaaf uit! , mooie V200!
Re: Benelux
Geplaatst: 26 okt 2013 11:47
door Ad_M
Mooie overbrugging en een lekkere lengte qua brug
Sluit me aan bij de opmerking van Maurits
Mooi werk!
Mvg,
Ad
Re: Benelux
Geplaatst: 26 okt 2013 20:04
door Voetbaltrein
Oogt inderdaad heel mooi daar dat bruggetje!
Re: Benelux
Geplaatst: 06 nov 2013 16:40
door ouwerling
Update
Eerste rails liggen.
Het herfstweer werkt dan ook wel mee om meters te maken.
5 opstelsporen en ruim 20 meter vrije baan erbij.
Inmiddels 160 melders en 80 wissels
En we zijn er nog niet.
Gelukkig heb ik mijn vriendin verteld dat de Uhlenbrock terugmeldmodules (8 melders) en de schakelmodules (10 wissels) allen 1 tientje per module zijn, anders zou ze flauwvallen denk ik.
Over de 6 trafos en 4 power4's etc. etc. praat ik maar even niet.
Zo langzamerhand een kapitaaltje aan techniek dus.
Maar het werkt
Nu blijkt al dat het nieuwe niveau met de nieuwe rij mogelijkheden een enorme rust geeft t.a.v. de andere niveaus en de diverse routes.
De chokepoints worden meer ontlast en de doorstroming vaart er wel bij.
Nog heel wat afwerking te gaan natuurlijk, maar het rijdt prima.
Op het midden terrein heb ik eens een idee uitgelegd hoe ik misschien deze ruimte wil gaan invullen.
In ieder geval komt daar industrie en wat rangeersporen.
Ik wil daar 3 rangeerlocs (KOF II locs en een MAK) afwisselend heen en weer laten rijden, zonder op de hoofdbaan te komen.
Gewoon permanente beweging.
Misschien ook hier en daar een aardigheidje met licht/geluid, een overweg, ontkoppelen etc.
Uiteraard wel allemaal digitaal en automatisch.
Dus dat wordt nog wat puzzelen en brainstormen.
Tot de volgende update
Jos
Re: Benelux
Geplaatst: 07 nov 2013 10:22
door Paul B
Blijft toch een erg fraai aanzicht, dat station van jou!
Re: Benelux
Geplaatst: 07 nov 2013 13:00
door Doolemeister
Beste Jos,
Ziet er prachtig uit allemaal!
Ik zie dat je mooie lok-loodsen hebt, van welk merk zijn deze en of welk nummer?
Groet,
Arjan
Re: Benelux
Geplaatst: 07 nov 2013 13:32
door Maurits71
zoo jij bent erg je vrouw vertellen dat alles maar een tientje kost.
( ik heb ze verteld dat het tussen de 5 en 7.50 is
) en nieuwe locs zijn altijd een koopie. of geruild of....
Re: Benelux
Geplaatst: 07 nov 2013 20:44
door ouwerling
Hi Arjan,
Ik weet niet van welk merk de lokloodsen zijn.
Ik heb ze op Marktplaats/Houten gekocht.
De deuren sluiten "automatisch" wanneer de lok achterin de loods tegen een mechanisme aan rijdt/duwt
Groet
Jos
Re: Benelux
Geplaatst: 07 nov 2013 21:22
door Zolderspoor
Hallo Arjan.
Dit zijn onmiskenbaar de lokloodsen van Arnold N,
Arnold 6339 Diesel- und Ellokschuppen. Die kom je af ten toe nog wel tegen op de Duitse en Oostenrijkse eBay, zoals deze
http://www.ebay.at/itm/Arnold-6339-Dies ... 19e4507454.
Doen het ook in ondergesneeuwde uitvoering erg fraai.....
Re: Benelux
Geplaatst: 08 nov 2013 00:14
door bob vermeulen
Hallo Arjan,
Dat is weer een mooie update en weer veel werk verzet zo te zien.
Ja, die elektronica is niet goedkoop maar als het eenmaal werkt dan ben je dat weer snel vergeten
Ik vertel het thuis ook maar niet wat alles hier bij mij in de spoor kamer kost, dan gaan ze dat weer gauw in schoenen of tassen omrekenen
mvrg Bob
Re: Benelux
Geplaatst: 11 nov 2013 11:27
door Doolemeister
Heren,
Bedankt voor de hulp[, ik ga zoeken.
Enne Jos, succes met de verdere uitwerking, ben benieuwd!
Groet,
Arjan
Re: Benelux
Geplaatst: 25 nov 2013 11:48
door ouwerling
Hallo,
1e hoekje van de bovenbaan ingericht.
Een station met dubbel perron voor m'n Flirt.
Hij brengt de werknemers naar het toekomstige industriegebied dat hier ook gaat komen.
Foto's van de bouw.
Passen en meten. Flirt moet strak langs de perron rand komen, maar niet er tegenaan!!
Perronranden opvullen met klei en vervolgens beplakken met klinker/tegel folie.
Busstation, parkeerplaatsen en het meubilair.
Ook de gaten voor de overkappingen zijn in het perron geboord.
Het voorlopige eindresultaat.
Nog hier en daar wat afwerken, fietsenstallingen plaatsen en meer van dat soort details aanbrengen.
Nog een hele vlakte te gaan.
Wordt vervolgd.
Re: Benelux
Geplaatst: 25 nov 2013 15:12
door Lemland
Fraai!
Bart
Re: Benelux
Geplaatst: 25 nov 2013 19:57
door gek op stoom
goet opgelost zo de overkapping in een gebogen station
Gr Andy
Re: Benelux
Geplaatst: 02 dec 2013 15:39
door ouwerling
Hallo,
Vandaag de laatste hand gelegd aan de 8 rangeersporen.
Was weer een heleboel draadjes
De laatste rails is nu gelegd.
Ingevoerd in iTrain en het rijdt prima; lekker langzaam dus voldoende stroompunten aangebracht.
Nu verder met de aankleding en de scenery op het industrie terrein.
Tot de volgende update.
Groet
Jos
Re: Benelux
Geplaatst: 03 dec 2013 08:17
door FidOo
Ziet er heel goed uit Jos.
Als tip: Misschien kun je de wisselaandrijvingen nog camoufleren door ze in de kleur van het gras te verven, of zelfs gras er overheen te laten groeien.
Ze zijn nu zo prominent aanwezig. En laten we eerlijk zijn, mooi zijn ze niet!
Re: Benelux
Geplaatst: 03 dec 2013 13:09
door Paul B
Leuk stationnetje voor de bouwvakkers. Wat ik me wel afvraag, het lijkt op een van de foto's alsof de overkapping uitsteekt boven de rails. Kan een koploper er wel onderdoor?
Re: Benelux
Geplaatst: 03 dec 2013 13:48
door shoven
Leuk hoor.
Het staat wel erg vol met die kapjes erop. Zelf zou ik de boog ruimer genomen hebben (maar dat moet qua ruimte ook maar kunnen). Dan heb je hier minder last van.
Paul B schreef:Kan een koploper er wel onderdoor?
Kwestie van geen Koploper kopen. Er reed er hier net een langs en ik vind ze veel te lelijk om op de baan toe te laten.
Re: Benelux
Geplaatst: 03 dec 2013 19:50
door ouwerling
Hi,
Ook een koploper past, maar ik heb het stationnetje speciaal voor mijn Flirt gemaakt.
Dat is dan ook de enige trein (misschien dadelijk ook de nieuwe Piko hondekop) die dit station aan doet.
Ja en ruimer had misschien wel gekund, maar dan heb ik weer minder ruimte voor de industrie.
En ondertussen hebben we wel voldoende rails; dus nu tijd voor scenery
Groet
Jos
Re: Benelux
Geplaatst: 11 dec 2013 10:37
door ouwerling
Hi,
Weer wat verder met het industrie gedeelte.
De sporen zijn nu allemaal aangesloten en het rangeerterrein werkt met 6 pendelende loc's.
Ook 2 seinen geplaatst en aangesloten.
Rechts op de foto's een mooi hek (105 cm) geplaatst van draad. Mooi spul! (Collega gekocht op de beurs in Houten)
Wel even wat prutsen maar dan heb je ook wat.
Nu weer verder met ballasten en dan de industrie op het midden terrein links op de foto's.
Re: Benelux
Geplaatst: 12 feb 2014 12:09
door ouwerling
Weer niet stil gezeten.
Weer een stuk van de bovenbaan klaar.
Ook al meer dan 10 seinen geplaatst.
Nog een paar te gaan.
Nog wel wat te doen op de bovenbaan, maar langzamerhand nadert toch de voltooiing.
Stuk op laatste foto links nog (Industrie)
Stiekem in m'n hoofd al weer een beetje bezig met een nieuwe baan........................
Bouwen is toch wel het leukst.
Groet
Jos