Station Roosendaal in N
-
Re: Station Roosendaal in N
Hallo Jos,
Man,het is werkelijk weer onovertroffen goed!!!
Gr Chris
Man,het is werkelijk weer onovertroffen goed!!!
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Jos ik heb de bouw van Roosendaal in N gevolgd, geweldig.
Kun jij vertellen hoe je die ramen zo mooi uitgesneden hebt?
En doe je dat aan de voor of achterzijde van de plaat?
Ik ben nu bezig maar het is een hels karwei en van uitgaande dat 1 :160 (N) nog moeilijker is dan de 1 :87 (HO) van mij!
Kun jij vertellen hoe je die ramen zo mooi uitgesneden hebt?
En doe je dat aan de voor of achterzijde van de plaat?
Ik ben nu bezig maar het is een hels karwei en van uitgaande dat 1 :160 (N) nog moeilijker is dan de 1 :87 (HO) van mij!
Jazeker Marklin,
Ik teken op een blanke styreenplaat eerst de hele muur uit, met alle ramen en deuren.
Die snij ik allemaal uit. Daarna plak is de muurplaat tegen de styrenen muur aan en laat de lijm even drogen.
Dan, met de mmurplaat naar beneden, snij ik de ramen en deuren uit de muurplaat, precies langs de lijnen uit de styreenplaat.
Met een vijltje werk je daarna de randen af, zodat ze strak en glad zijn.
Uit styreen profielen snij ik elke balk van het kozijn afzonderlijk en lijm het vast in de opening.
Balken die niet direct tegen de muur aanzitten (staande of liggende stijlen) voorzie ik van een iets langere strip van 0,25 mm dik aan de achterzijde. De uitstekende delen lijm ik dan aan de achterzijde van de muur vast. Als alles klaar is plak ik er het "glas" (doorzichtig styreen) in.
Nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar wat jij aan het maken bent.....
Groetjes,
Jos
Ik teken op een blanke styreenplaat eerst de hele muur uit, met alle ramen en deuren.
Die snij ik allemaal uit. Daarna plak is de muurplaat tegen de styrenen muur aan en laat de lijm even drogen.
Dan, met de mmurplaat naar beneden, snij ik de ramen en deuren uit de muurplaat, precies langs de lijnen uit de styreenplaat.
Uit styreen profielen snij ik elke balk van het kozijn afzonderlijk en lijm het vast in de opening.
Balken die niet direct tegen de muur aanzitten (staande of liggende stijlen) voorzie ik van een iets langere strip van 0,25 mm dik aan de achterzijde. De uitstekende delen lijm ik dan aan de achterzijde van de muur vast. Als alles klaar is plak ik er het "glas" (doorzichtig styreen) in.
Groetjes,
Jos
Bedankt Jos,
Van dezelfde architect en rond dezelfde bouwjaar:
http://www.stationsinfo.nl/Weert5.htm
http://www.stationsinfo.nl/Weert7.htm
Het staat echter nog in de kinderschoenen....................dus voorlopig ben ik nog even bezig
Grtz. Bob
Van dezelfde architect en rond dezelfde bouwjaar:
http://www.stationsinfo.nl/Weert5.htm
http://www.stationsinfo.nl/Weert7.htm
Het staat echter nog in de kinderschoenen....................dus voorlopig ben ik nog even bezig
Grtz. Bob
-
Jos,Jos schreef:Jazeker Marklin,
Groetjes,
Jos
kan je een overzichtje geven van welke diktes styreen je gebruikt? Wat gebruik je voor de kozijnen, welke diktes voor de muren etc.
Sander,
Voor de muren gebruik ik styreenplaat van 0,75 mm dik, de Slaters baksteenplaten zijn ongeveer 0,5 mm dik.
Voor de kozijnen gebruik ik 0,75 en 0,5 mm vierkante profielen. Op een enkele plaats 0,4x0,5 mm.
Groetjes,
Jos
Voor de muren gebruik ik styreenplaat van 0,75 mm dik, de Slaters baksteenplaten zijn ongeveer 0,5 mm dik.
Voor de kozijnen gebruik ik 0,75 en 0,5 mm vierkante profielen. Op een enkele plaats 0,4x0,5 mm.
Groetjes,
Jos
Jos,
bedankt voor je antwoord, zal eens een voorraadje halen. Ik wil toch nog een poging doen om station Noord-Scharwoude zelf te maken.
Is 0.75mm voor een muur dik genoeg?? Er komt geen slater plaat meer tegen aan, het waren gepleisterde muren.
bedankt voor je antwoord, zal eens een voorraadje halen. Ik wil toch nog een poging doen om station Noord-Scharwoude zelf te maken.
Is 0.75mm voor een muur dik genoeg?? Er komt geen slater plaat meer tegen aan, het waren gepleisterde muren.
Graag gedaan Sander. Als er geen plaat meer tegenaan komt zou ik 1 mm dikke plaat nemen, de kozijnen moeten ook iets dieper liggen, je hebt wel "vlees" nodig om die strips tegen de muur te lijmen.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
Jos,
Heb je de perronnen met gebouwtjes/seinhuis en locloods ook al gebouwd?
Grtz. Bob
Heb je de perronnen met gebouwtjes/seinhuis en locloods ook al gebouwd?
Grtz. Bob
-
- Contacteer:
Ga je het nieuwe ProRail gebouw ook maken Jos?
Is een interessant ontwerp van klassiek + modern in 1 gebouw.
Lijkt me een leuke uitdaging voor een ervaren bouwer als u.
( En extra leuk aangezien vanaf 1 april dat mijn werkplek wordt. )
Rik
Is een interessant ontwerp van klassiek + modern in 1 gebouw.
Lijkt me een leuke uitdaging voor een ervaren bouwer als u.
( En extra leuk aangezien vanaf 1 april dat mijn werkplek wordt. )
Rik
Hé Jos, zijn er nog ontwikkelingen aan het bouwfront?Jos schreef:Nee Bob, ik ga binnenkort de tekeningen ophalen, dan kan ik er aan beginnen.
Groetjes,
Jos
Jos, was het nog de bedoeling dit jaar foto's te postenJos schreef:Hoi Bob, ja, die zijn er wel maar duurt nog effe voordat ik weer foto's ga posten
Hoi Jos,
ik ben van plan om voor mijn spoorbaan het station Hollands spoor in DenHaag na te gaan maken.
Maar het is een monumentaal gebouw ( rijksmonument ), het stikt van de ornamenten en beelden aan de gevel.
Ik werd elders op het forum doorverwezen naar jouw bouwproject van station Roosendaal, pfff, wat een kunstwerk ben je aan het maken zeg.
ik zag dat je beeldjes hebt gemaakt voor bij de hoofdingang, van welk materiaal heb jij die beeldjes gemaakt als ik vragen mag ??
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
ik ben van plan om voor mijn spoorbaan het station Hollands spoor in DenHaag na te gaan maken.
Maar het is een monumentaal gebouw ( rijksmonument ), het stikt van de ornamenten en beelden aan de gevel.
Ik werd elders op het forum doorverwezen naar jouw bouwproject van station Roosendaal, pfff, wat een kunstwerk ben je aan het maken zeg.
ik zag dat je beeldjes hebt gemaakt voor bij de hoofdingang, van welk materiaal heb jij die beeldjes gemaakt als ik vragen mag ??
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.