Jeroen, hoe staat het leven??
Eens even rekenen.....5 augustus '21, en we spreken en schrijven nu 3 januari 20222. Nog altijd gaat de rampspoed lekker verder met onheilstijdingen zo eens in de paar weken in de Grote Mark-und-Hugo Show. We krijgen gelukkig nu iemand op Defensie die zomaar geheimpjes laat zien aan de pers bij het in de taxi stappen met mondkapje en hoge laarzen (....) en iemand die enkel over ziekenhuisbedjes gaat als Minister van Volksgezondheid.
Jaaaa....zo komt het wel goed, hoor!
Dus, hoe staat het leven? Nou, we leven nog. En de hobby leeft ook nog, al had ik gewoon geen kracht, zin en puf om regelmatig updates te posten. Ook hier heeft de boel wel een beetje stilgelegen natuurlijk. Ja, lekker zitten rijden van tijd tot tijd, maar dat is het fotograferen niet waard natuurlijk. Het kost ook teveel tijd om het elke keer op internet te slingeren; ofwel, ik had er gewoon geen zin in.
Wat is er allemaal gebeurd? Naast wat nieuwe aanwinsten zo links en rechts, en wat rijdagen met mensen die van Bitburgers houden heb ik dan eindelijk de baan volledig onder de draad. Dat is toch wel een mijlpaaltje. De sporen liggen inmiddels ook geballast en wel te wachten op het verdere groen.
Bah, wat een tekst weer. Eerst maar een inleidend fotootje.
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/51796134782_5d30465b40_k.jpg)
De boog die het 'nieuwe' gedeelte verbindt met het gedeelte dat hier al jaren op het forum staat.
Het plan is om het stukje van de boog dat net wat scherper is dan de rest ietwat te maskeren met een viaduct. Ik laat het aan jullie inbeelding over hoe dat er uit gaat komen te zien. Dat wordt wel een van de eerste dingen om te gaan bouwen hier. Wordt ook vast wel weer een nieuw fotoplekje, want de rails ligt er natuurlijk verkant in, er is een mooie helling met groentroep op komst als achtergrond en een viaduct is überhaupt wel weer wat nieuws hier.
Actiefoto's van dat stukje daar heb ik dus nog niet. Het ligt er ook pas 1,5 week ofzo en ik had ook nog eens wat voor de baas te doen, dus vandaar. Ik las hier wel wat op het forum van
@Ron en
@Kevin Nijssen dat ik met mijn luie aars weer eens wat moest posten, dus hierbij. Geïnspireerd op
@Ron dan maar wat foto's van wat reizigerstreinen. Ik had geen zin om ze allemaal op de foto te zetten, want anders komen jullie nooit meer hier kijken op dit draadje en dat kunnen we niet gebruiken natuurlijk.
Een van de 101'tjes is een blauwe die sinds een poosje maar de nobele en nostalgische (inmiddels) taak heeft om de IR-combinatie rond te sleuren.
Dan hebben we een uit de verzameling van rode 101's -deze uitgerust met sound- die deze 11-delige CNL rond boendert. Ik blijf dat ook gaaf vinden, apartere personentreinen.
Een van de IC-combinaties heeft de 120.1 als tractie. Net weer een stukkie anders natuurlijk, en zowel in het echt als in model (hier) een ouder beestje. Rijdt voorbeeldig, moet ik zeggen.
Goh, dat was een heel makkelijk bruggetje naar 'oude beestjes'. Speciaal voor de liefhebbers van oude rotzooi een tweetal plaatjes van de E10. Wat is nou een Rhein zonder Rheingold, nietwaar?
Ja, I noticed: het lantaarnpaaltje staat wat scheef. N is echt onverbiddelijk op foto's van dichtbij. Gauw maar h0 bestellen. Oh wacht, het is nog geen maand 4-dag 1.
We doen in de categorie cargo ook nog wat. En jahaaaaa, er komen nog wel Vectron's, maar niet in deze post. De oudere rammers van de Taurus rijden hier altijd nog rond met van alles en nog wat. We doen de Wienerlokalerhamdullilahbahn en de Mittelunderoberuntervonzwischenbladiebahn wel voor deze sessie, waar we de laatste schaamteloos in dubbeltractie hebben rijden hier.
Zo hebben we nog wat te wensen, niet? Er volgen nog foto's -die ik nog wel moet maken!- van meerdere dubbeltractie's en het betere cargo-geweld. Wellicht zelfs wat filmpjes, maar ook foto's van een projectje waar ik vandaag nog mee ben begonnen.
Stay tuned! And welcome back!
J.