Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Ziet er goed die nieuwe aanwinst,de eerste foto is zeker genomen vanuit het Teugeperspectief ;) :D


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Hee J,

Als je kans ziet doe dan ook even een pica van de achterzijde (dwz de rode sluitverlichting). Binnenkort toch maar weer eens een ICE-T ernaast plempen, geeft weer een leuk perspectief.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Boppard

Bericht door mdedeugd »

Hoi Jeroen.

Dat is een hele mooie, en ook nog super uitziende aanwinst.
Die misstaat op geen enkele modelspoorbaan, dus in Boppard zeker niet. ;)
Ik heb hier ook nog een analoog ICE 3 setje van minitrix liggen.
Wel minder mooi als deze, maar goed, voor mij goed genoeg.
Die gaat bij mij te mee ook lekker digitaal rondtoeren.
Analoog reedt hij bijzonder mooi en ook goed, dus daar zal het hem niet aan liggen.
Te mee nog eens verlengen, want zo,n sliert heeft wel status.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Robboz
Berichten: 184
Lid geworden op: 08 mei 2010 19:01
Locatie: Heerhugowaard

Re: Boppard

Bericht door Robboz »

Jeroen schreef: Och, hij past hier toch prima? Zo'n omgeleide ICE 3 zie je nog wel eens door het Rijndal rijden in zé real :)
Klopt helemaal. Dat mij een keer overkomen vanaf Nürnberg. Was wel een prachtige rit maar ik miste daardoor wel de aansluitende ICE.....(ik meen in Dortmund)
Prachtig zoals je die Rijnoever weet te treffen. Ik geniet van je foto's.
Groet,
Rob


Gek op stoom!
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Boppard

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef:Nou und of. Toen hij me de foto's liet zien vond ik het ietwat grof en was ik niet echt onder de indruk. Maar petje af toen ik het in reallife zag: er zitten erg veel details in, het is netjes gebouwd en goed op schaal, en het klopt ook qua kleur e.d. Ik zou het zelf niet kunnen!

En hoewel hij slechts modules bouwt en ik ga voor 'actie' vind ik het wel tof dat hij het dat zomaar, belangeloos, in elkaar draait.

Omdat het zo goed klopt speel ik met het idee om deze baan qua naam anders te noemen, en dan een echter Boppard te maken. Later ofzo, modulair, weetikveel. Er zijn zoveel gave plekken om na te maken langs dat traject.....
Hoi Jeroen( en de rest), vandaag voor het eerst hier op het forum en voor mij ook voor het eerst dat ik het gebouwtje op jou Boppard zie.

Daarmee reageer ik gelijk even op wat je zoal er over schrijft. Ik ben blij dat je er blij mee bent en het mooi staat, dat is tenslotte waar ik het voor gedaan heb. Iets kunnen bijdragen aan zo'n goede en inmiddels bekende modelbaan vind ik erg leuk. Daarom en omdat ik zelf ook wat met Boppard heb, heb ik het gedaan. Je zou mij dan ook geen groter plezier doen dan het permanent in je baan te verwerken ;) .

Ga lekker door zoals je altijd al gedaan heb, dan ga ik je baan hier verder volgen ipv bij de dode buren=BNLS ;)

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 okt 2010 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Michiel :D

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Michiel,

inderdaad leuk dat je hier meeschrijft, en mee gaat schrijven. Binnenkort begin ik toch echt aan het dorpje Boppard op mijn baan, ik ben er al een mee aan het klooien geweest. Maar ik zal eerst een klein tunneltje voor onder de sporen moeten maken waar jouw gebouwtje dan op aansluit. Kost alleen allemaal zoveel tijd.....dat ik niet heb........

Gr J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Vlucht vertraagd vandaag, dus nog snel even een paar fotootjes schieten. Helaas is de vluhct ook weer niet zólang vertraagd dat ik met het mooie zonlicht pictures kan schieten. Je kan niet alles hebben.....

De TRAXX van Fleischmann met een graantrein. De lok komt zo te zien net uit de wasstraat.......

Afbeelding

En dan de Stasi-container met een staaltrein die net de tunnel aan de rechterzijde uit komt rijden.

Afbeelding

Weer eens wat anders dan zo'n ICE :)

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Nog 2 foto's die reeds op mijn computer stonden, voor jullie natuurlijk......

Lekker rustig slapen in Boppard met om de haverklap weer zo'n goederentrein door je achtertuin. De 145 met een gemengde goederentrein dendert door de boog het dorpje uit.

Afbeelding

Over gemengde treinen gesproken. Railion 185.2 heeft er ook weer eentje aan de haak. Hoppa!

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Boppard

Bericht door Michiel »

Hoi Jeroen,

Sinds ik afgelopen week, met wisselend succes, me heb bezig gehouden met het groensel, kijk ik toch met nog meer respect naar de plaatjes van jouw baan. Ik ben blij dat je ze ook hier plaatst, want ze zijn een ware inspiratie en stimulans om door te gaan, en te blijven proberen.

Rijdt er langs de Rijn niet af en toe eens een museumtrein; zoiets al een oude Pruis met dito wagens of zo? ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

Michiel neudalhausenstadbahn

Of welke andere inmiddels befaamde gekke namen jeroen "jeroni" boppard op dat andere forum al niet voor jou heeft verzonnen in zijn topic.

Welkom op het forum hier en hoop dat je naast het meelezen van dit topic, misschien ons hier ook wat van jouw mooie werkjes, :oops: wat zeg ik nu :roll: ,
kunsstukjes wilt tonen, zodat wij ook daarvan kunnen en mogen genieten.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

Jeroen,

Weer prachtige foto`s die je ons schenkt, en om nog ff michiel neänderthalstadbahn te ondersteunen, idd word het tijd dat zijn prachtig boppard station jouw baan gaat zieren, want die mag gewoon niet ontbreken.

het zou al een mooi begin zijn als je hier een paar prachtige foto`s extra plaatst, van zijn kunstwerk voor jouw baan.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Boppard

Bericht door AAHendriks »

Hoi jeroen, ik zit nu al een tijdje met bewonderingen te kijken naar je baan, schitterend. Meer foto's please.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

He Heroen,

Kan je niet eens een kleine handleiding schrijven hoe je die foto's zo mooi krijgt. Betreft belichting en diafragma etc. Dit is wonderbaarlijk goede kwaliteit zeg :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

He boys,

dank weer voor de commentaren. Eens even kijken....

@Michiel (Belg),

joh, gewoon lekker klieren met groen. Lekker veel van lekker veel soorten groen. Het lijkt af en toe net op koken. Dwz: er zijn mensen die 'een snufje hier en een toefje daar' doen; ik eet gewoon zo snel en zo makkelijk mogelijk. Maar je begrijpt me wel, denk ik.

En museumtreinen?! Ik heb verdorie net een ICE 3 gekocht, man! :mrgreen: Nee, dat lijkt me wel eens leuk. Zo'n ouderwetsche Rheingold met een 103 (Roberto heeft dat al eens geregeld hierzo), of een stoomunit met nog oudere meuk erachter. Camera op standje B/W en foto's maken maar.

@Freddy,

binnenkort begin ik met het stationnetje 'inpakken' in de baan. Zoals ik al zei moet ik eerst een voetgangerstunnel fabriceren met wat linke Joego's erin, of wat andere sleazy beavers. :ugeek:

@AAHendriks,

gewoon blijven kijken, er komen vanzelf meer foto's. Ik ben alleen bij vlagen in Nederland, en dan ook nog maar bij vlagen thuis hoewel nu wél het modelbouw-seizoen aanbreekt!

@martindomburg,

tja, ik heb een Sony DSC-H9 camera, een apparaat waar ik erg tevreden over ben. Van fotograferen weet ik helaas niet zo heel veel, maar ik fotografeer nooit in de Auto-stand. Behalve bij praktische zaken. Dat geldt ook voor de flash, dat gebruik ik ook niet. De key is, zeker op mijn relatief donkere zolder, om je fototoestel ergens neer te zetten en dan na het instellen de foto te maken mbv de afstandsbediening. Moet je die wel hebben natuurlijk, maar gelukkig heb ik die. Om mooie foto's te maken moet je het gewoon oefenen vind ik, maar er zijn hulpmiddelen op internet. Bijvoorbeeld op www.n-project.org (dacht ik? Sorry Martin....FF vergeten). Daar staan wel tips. Staat alles over witbalans, belichting, scherptediepte en de hele flikkerse bende.


Afbeelding

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Boppard

Bericht door henry »

he vliegend e lawaaischopper,
als je nog meer van zulke foto's hebt hou ik me aanbevolen :mrgreen: :mrgreen:

groetjes henry


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

tnxs, ik heb een eos 450D, ik speel er wel eens mee en moet zeggen dat je kwaliteit verbluffend goed is. Als mij dat ook lukt ben ik zeer tevreden ;)



FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef:He boys,

dank weer voor de commentaren. Eens even kijken....

@Michiel (Belg),

En museumtreinen?! Ik heb verdorie net een ICE 3 gekocht, man! :mrgreen: Nee, dat lijkt me wel eens leuk. Zo'n ouderwetsche Rheingold met een 103 (Roberto heeft dat al eens geregeld hierzo), of een stoomunit met nog oudere meuk erachter. Camera op standje B/W en foto's maken maar.
Haha ik zie het al voor me, Lief glaskastje met 2 lokale wagonnetjes, en een stukje daar achter een dubbeltractie 189 met dikke ertstrein ofzo.

Haha zoiets als de schilpad en haas effect...

Maar k heb nog wel een mooie stomer met schurzen rijtuigen, of de orient expres. Lijkt me een waar compliment om dat op jouw baan te mogen zien rijden zeg!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Ger de herintreder
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 sep 2010 13:48
Locatie: Gaanderen

Re: Boppard

Bericht door Ger de herintreder »

Dag J(eroen)
Met stijgende verbazing :o en bewondering je draadje gelezen. Ook ik heb vlak bij Boppard gecampeerd ( ca 15 jaar geleden) aan de Rijn (Sonneneck) en kan me de sfeer en geluid van de schepen op de Rijn (vooral 's nachts) en de iets hoger gelegen spoorbaan a la minute weer voor de geest halen bij het zien van de foto's. Ik begin ineens te begrijpen wat men bedoelt met realische scenery. Ik zie het weer voor me, ik proef de sfeer, ik ruik de natuur en om een klein beetje te overdijven: ik ruik zelfs de lekkere broodjes van de warme bakker. :D
Klasse project en een felicitaie meer dan waard. Het is heerlijk genieten.
Groet
Ger


' k weet nu hoe 'k beginnen moet
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hoi Ger,

wat een leuke reactie! Mijn inspiratie voor dit project zat heel diep, als sinds heel wat jaren (al ben ik zelf niet direct de oudste..... :? ) en komt van .....Camping Sonneneck vandaan! Ik heb daar ook altijd gecampeerd, en ook 15 jaar geleden bijvoorbeeld al. Ik bezoek het Rijndal (niet meer Boppard specifiek) nu ongeveer elk jaar, althans dat probeer ik. Gewoon om te genieten, en de sfeer weer even te proeven. Het probleem is dat ik daar ook weer inspiratie door krijg, en ik heb ongeveer een voetbalveld nodig om al mijn inspiratie op te zouden kunnen bouwen. Maar goed, voorlopig eerst maar dit 'even' afmaken.

Grtz,

J


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Boppard

Bericht door mdedeugd »

Hoi Jeroen.

Jou modelbaan is ook zeker een inspiratie bron.
En jou advies een goede leer voor mij
Ik ben nu de rotsen echt dramaties aan het vormen.
Met een modelleer spateltje bereik je echt schitterende nuanses.
Nu is het al veel minder voorspelbaar en het hoort er nu bij.
Te mee alleen de juiste kleuren nog, en de techniek leren van het juist kleuren.
Donker eerst en sponsend tamponeren met lichtere tinten, sterk verdunde.
Zoiets had ik begrepen, daar ga ik echt de tijd voor nemen.
Niets afraffelen, dat zal zonde zijn van al mijn werk.
Ik laat het voor vandaag rusten, en morgen een zien of ik iets van geschikte verf kan vinden.
Ah het wordt toch zo mooi, ik heb er nu echt schik in.

Martin de Deugd



Ger de herintreder
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 sep 2010 13:48
Locatie: Gaanderen

Re: Boppard

Bericht door Ger de herintreder »

Dag Jeroen,
Voor wat het waard is. Volgens heb ik daar meereder keren per jaar vertoefd vanaf 87 tm 1995. Mijn laatste jaar was het eerste jaar (vlg mij) van de eenvoudige autowas-mogelijkheid op de camping.
Een toenmalige kamaraad runde het restaurant en de kampwinkel op die Camping en ik heb daar regelmatig hand en spandiensten verricht.
Ik kan me voorstellen dat je juist daar je inspiratie vandaan haalt (zo'n mooie omgeving) en wat de ruimte van een voetbalveld betreft: er gaan binnenkort wel één of meerdere clubs failliet. Misschien dat je dan veel ruimte voor weinig ;) op de kop kunt tikken.
Als ik de enthousiaste reacties van de medeforummers interpreteer, dan kun je misschien beter direct gaan voor De Kuip (binnenkort beschikbaar :P ). Ik weet bijna zeker dat de tribunes zeer goed gevuld zullen zijn, alwaar wij jou met aanmoedigingen, inclusief spandoeken und Mexicaanse Welle, nog meer inspiratie bezorgen zodat de trainingsvelden ook op je verlanglijstje komen te staan. :D :D :D
Groet
Ger


' k weet nu hoe 'k beginnen moet

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Boppard

Bericht door mdedeugd »

Hoi Jeroen.
Ik ben zeer blij, dat ik dit forum ter beschikking heb, ter ondersteuning van mijn hobby. :o
Zo ook nu.
Ik heb gisteren eens rustig de tijd genomen om jou verslag geheel van a t/m b door te lezen.
Want bij de F van fertig ben jij gelukkig ook nog lang niet.
Toen stuite ik op hele mooie foto,s van jawel, die rotsenpartijen, die jij op jou baan hebt.
Compleet met werk wijzen en verslag, hoe het is gedaan.
Dat is, kan ik zeggen wel zeer nutige info voor mij.
Dat kan ik nu gaan gebruiken, daar ben ik zeer blij mee.
Want naar zoek tochten, vindt je erg weing uitgebreide info, van een dergelijk stappen plan.
Bij jou zit het netjes verwerkt tussen alles in.
Complimenten Jeroen., ik ga daar dankbaar gebruik van maken.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo, ik ben qua Boppard weer druk bezig met boompjes bouwen ter voorbereiding voor de scenery natuurlijk. Verder gewoon een beetje rijden, is ook wel leuk. Bovendien zijn die 2 dingen uitstekend met elkaar te combineren.

Deze foto's van de graantrein heb ik zojuist gemaakt, terwijl het zonnetje lekker op de baan stond te schijnen....

Afbeelding

....en nog eentje van boven gemaakt.

Afbeelding

By the way, voor de bomen die ik aan het maken ben, check even het topic 'Boompje bouwen' gestart door Ron. ]\

Grtz,

JJ


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Dit is dus het desbetreffende draadje van het bomen bouwen.


Afbeelding
Plaats reactie