Mijn nieuwe aanwinst(en) 2013
Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2013
Op vakantie waren we een dagje in Liverpool, dus uiteraard moest er even naar Hatton's gegaan worden. (en naar Anfield met zoonlief)
Dat viel eigenlijk best wel tegen. De zaak is groot, maar meer dan de helft wordt gebruikt voor bureaus van mensen die met bestellingen bezig zijn. De collectie N-spoor is redelijk, maar een zaak als Wentink in Arnhem heeft een beter aanbod. Uiteindelijk heb ik alleen een Metcalfe setje van een signalbox gekocht. Kortom, Hatton's is wel heel duidelijk over op het web, en daarvoor blijft het een prima zaak natuurlijk.
Toeristisch was het wel aardig, want de zaak zit 100m van Penny Lane verwijderd.
Dat viel eigenlijk best wel tegen. De zaak is groot, maar meer dan de helft wordt gebruikt voor bureaus van mensen die met bestellingen bezig zijn. De collectie N-spoor is redelijk, maar een zaak als Wentink in Arnhem heeft een beter aanbod. Uiteindelijk heb ik alleen een Metcalfe setje van een signalbox gekocht. Kortom, Hatton's is wel heel duidelijk over op het web, en daarvoor blijft het een prima zaak natuurlijk.
Toeristisch was het wel aardig, want de zaak zit 100m van Penny Lane verwijderd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Liverpool & Anfield , the best places to be!shoven schreef:Op vakantie waren we een dagje in Liverpool, dus uiteraard moest er even naar Hatton's gegaan worden. (en naar Anfield met zoonlief)
Groet,
Jeroen
Jeroen
ik had inderdaad toen ook dezelfde ervaring als jij, beter maar bestellen vanaf de website.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Traktatie voor mezelf: m'n eerste nieuwe loc in n-formaat. Alles wat in de vitrine staat is tweedehands. Ik kwam deze tegen bij de lokale modelspoorzaak Interhobby, die de loc in de aanbieding had. Nog steeds 89 euro, maar goed, het is een Renfe loc en die kom je niet vaak tegen.
Nu nog rijtuigen vinden van de Spaanse maatschappij, dat valt niet mee. Het is niet echt een loc om een Talgo aan te hangen...
Nu nog rijtuigen vinden van de Spaanse maatschappij, dat valt niet mee. Het is niet echt een loc om een Talgo aan te hangen...
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat een apart apparaat. Leuk dingentje hoor. Veel plezier ermee.
Groet,
Hoontje
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
- Moderator
Ik zou eens kijken bij Mabar, die hebben het nodige N-spoor spul en ook fleischmann, Arnold (recent) en Roco hebben best wel het een en ander geproduceerd in spoor N. En Ebay (Duitsland) kan daarbij heel behulpzaam zijn.
Fan van Alpenbanen in N(m)
Als hij goed op schaal is, zou hij eigenlijk spoorbreedte 10 a 11 mm moeten hebben, zal wel niet...Paul B schreef:Traktatie voor mezelf: m'n eerste nieuwe loc in n-formaat. Alles wat in de vitrine staat is tweedehands. Ik kwam deze tegen bij de lokale modelspoorzaak Interhobby, die de loc in de aanbieding had. Nog steeds 89 euro, maar goed, het is een Renfe loc en die kom je niet vaak tegen.
Mvg, Albert Nijenhuis
-
- Moderator
- Contacteer:
Vandaag een van de 2 nieuwe aanwinsten uit Duitsland binnengekregen. Op mijn raccordement 5 Eiken kwam dagelijks een autotrein. Bij gebrek aan realistisch kloppend materieel uit Frankrijk / België ben ik naar Duitse autotransporters uitgeweken.
In totaal blijken er niet 2 maar 4 van deze autotransporters achterelkaar op het raccordement te passen, dus uitbreiding zal door de jaren heen zeker gaan volgen!
Groet,
Hoontje
In totaal blijken er niet 2 maar 4 van deze autotransporters achterelkaar op het raccordement te passen, dus uitbreiding zal door de jaren heen zeker gaan volgen!
Groet,
Hoontje
- Bijlagen
-
- De eerste van 2 nieuwe autotransporters welke dagelijks dienst gaan doen op raccordement 5 Eiken...
- IMG_2316 Nieuwe aanwinst autotrein.jpg (66.31 KiB) 4326 keer bekeken
Webshop Hoontje.nl
MF train komt nog met een re-editie van de Gefco autotransporters!Hoontje schreef:Vandaag een van de 2 nieuwe aanwinsten uit Duitsland binnengekregen. Op mijn raccordement 5 Eiken kwam dagelijks een autotrein. Bij gebrek aan realistisch kloppend materieel uit Frankrijk / België ben ik naar Duitse autotransporters uitgeweken.
Groet,
Hoontje
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Heb gelijk gekeken bij Mabar. Mooi spul hebben ze daar, de zeldzame Talgo loc tijdperk IV bijvoorbeeld. Heb ik pas 1x op martkplaats voorbij zien komen in de afgelopen jaren. Maar helaas geen Spaanse rijtuigen, alleen maar treinstellen en goederenwagons... Op Ebay kom ik evenmin veel tegen, of het moeten van die dure LS models zijn. 40 euro voor een rijtuig is me echter te gortig.Robert_N-Nm schreef:Ik zou eens kijken bij Mabar, die hebben het nodige N-spoor spul en ook fleischmann, Arnold (recent) en Roco hebben best wel het een en ander geproduceerd in spoor N. En Ebay (Duitsland) kan daarbij heel behulpzaam zijn.
@ Albert: gelukkig niet!
4 plan V'tjes in ABS:
- Bijlagen
-
- DSC_6814 (Custom).JPG (75.09 KiB) 4090 keer bekeken
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Mooi spul Bouwe
Ziet er errug strak uit, elke bodemplaten gebruik jij hiervoor?
Mvg,
Ad
Ziet er errug strak uit, elke bodemplaten gebruik jij hiervoor?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
- Moderator
- Contacteer:
Is dat abs weer beter dan fud?
Groet, hoontje
Groet, hoontje
Webshop Hoontje.nl
Persoonlijk vind ik het beter, wel duurder dan FUD. Bodemplaten worden nog door Frits getekend.
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gokje genomen op marktplaats en flink in de buidel getast voor zes zelfgebouwde NS nachtrijtuigen. Was even peentjes zweten, want de foto's op MP waren niet van hele goede kwaliteit. Gelukkig blijken het mooie wagons te zijn:
De kleur blauw is vrijwel identiek aan het blauw van de minitrix 1200 (blauwe variant), dus dat combineert mooi. De daken zijn wel wat aan de donkere kant, maar al met al ben ik toch dik tevreden.
De kleur blauw is vrijwel identiek aan het blauw van de minitrix 1200 (blauwe variant), dus dat combineert mooi. De daken zijn wel wat aan de donkere kant, maar al met al ben ik toch dik tevreden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Een gok welbesteed zo te zien. En idd als dit de marktplaatsfoto is dan was het zeker een gok!
Veel plezier ermee!
Hoontje
Veel plezier ermee!
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
haha nee dit is mijn foto zonder flits in avondlicht. de marktplaatsfoto waren vooral veel kleiner. Ze kwamen van ene Rick, en ik begin me nu af te vragen of dat dezelfde Rick is die ook op dit forum post. Want in het oude draadje nieuwe aanwinsten zie ik wagons die verdacht veel lijken op mijn nieuwe aanwinsten:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 3&start=60 ,pagina 7 bovenaan en pagina 12 halverwege.
Ik zie daar ook - waarschijnlijk eveneens zelf gespoten - rode NMBS personenrijtuigen staan. Rick, verkoop je die ook?
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 3&start=60 ,pagina 7 bovenaan en pagina 12 halverwege.
Ik zie daar ook - waarschijnlijk eveneens zelf gespoten - rode NMBS personenrijtuigen staan. Rick, verkoop je die ook?
Ze komen inderdaad van mij, gelukkig maar dat je er tevreden over bent.
De NMBS rijtuigen heb ik helaas al niet meer.
De NMBS rijtuigen heb ik helaas al niet meer.
Ook aan deze kant is er weer een lok aangekomen. Deze keer een BR250 (DR natuurlijk) http://www.youtube.com/watch?v=P6SKI67r ... e=youtu.be
Die "loopt" mooi voor een loc met die snelheid en sleep Martin!!!
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
Kon nog wel een stuk langzamer maar dan duurt het filmpje zo lang. Heb nog een filmpje op een langzamere stand wat wat korter is. Héén op stap 1, retour op stap 2. http://www.youtube.com/watch?v=ZYFsZJ-w ... pnH05H8BpA
Mijn nieuwe aanwinsten: Nieuwe BR250 + de Piko koelwagens met "nieuwe" Arnold onderstellen + een nieuw ding voor de telefoon om ook die eens (redelijk) stabiel te kunnen gebruiken + wat tijd... = filmpje http://www.youtube.com/watch?v=fzSP1lFd ... e=youtu.be
Na een tijd weinig met de baan bezig te zijn geweest weer wat aanwinsten mogen begroeten deze week.
Allereerst een pakje van Rob Bisschop. Vooral de VIRM is prachtig geworden maar de Vlaflip en Benelux stuurstand mogen er ook weer zijn.
Allereerst een pakje van Rob Bisschop. Vooral de VIRM is prachtig geworden maar de Vlaflip en Benelux stuurstand mogen er ook weer zijn.
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
En naast het bovenstaande de groene Hondenkop van Piko en een nieuwe Sjoefbeauty, de Fyra Traxx.
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.