St.Gotthard baan
Re: St.Gotthard baan
Wow, mooi hoekje en fraaie bomen. Vind het vooral mooi dat er inderdaad veel rust zit in dat hoekje, het staat niet vol.
@Jeroen: Noch verkoopt Duitse vangrails in N:
Artikel 34111.
Artikel 34111.
Hey Wim
mooi weer wat van je te zien, en ziet er goed uit hoor, kom maar op met meer foto`s
mvg
Freddy
mooi weer wat van je te zien, en ziet er goed uit hoor, kom maar op met meer foto`s
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Dat is een leuke tip was net op zoek naar van die zwart wit paaltjesLemland schreef:Wow, mooi hoekje en fraaie bomen. Vind het vooral mooi dat er inderdaad veel rust zit in dat hoekje, het staat niet vol.
Artikel 34111.
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
Ron en Bob bedankt voor de tips betreffende de zelf bouw bomen maar die 4 bomen laat ik wel zo, die zet ik wel heel erg achteraf,
maar met de nieuwe bomen zal ik daar zeer zeker rekening mee houden.
Freddy als er iets te posten valt dan zal ik dat zeer zeker doen.
groeten Wim
maar met de nieuwe bomen zal ik daar zeer zeker rekening mee houden.
Freddy als er iets te posten valt dan zal ik dat zeer zeker doen.
groeten Wim
-
Hallo Freddy
Als je het niet erg vind geef ik hier antwoord.
Ja ik weet het, het is al bijna een half jaar geleden, eigenlijk moet ik me weer opnieuw voorstellen.
Het is niet dat ik niks heb gedaan maar wat ik heb gedaan waren ook belangrijke dingen, er zaten een aantal fouten in de baan
die heb ik eruit gehaald dingen die niet 100% werkten heb ik opgelost.
En ik ben een hele tijd bezig geweest om me te verdiepen in koploper.
En natuurlijk wat aan de baan gedaan, maar dat is niet echt veel.
Het is maar net waar ik zin in heb.
Ik moet aangespoord worden om berichtjes te posten, dat wat ik doe vind ik vaak niet belangrijk genoeg
om op het forum te zetten, maar aan de andere kant er is misschien wel iemand die het leuk vind om te lezen.
Wel kijk ik zeer regelmatig op het forum om te kijken waar iedereen mee bezig is.
vr gr wim
Als je het niet erg vind geef ik hier antwoord.
Ja ik weet het, het is al bijna een half jaar geleden, eigenlijk moet ik me weer opnieuw voorstellen.
Het is niet dat ik niks heb gedaan maar wat ik heb gedaan waren ook belangrijke dingen, er zaten een aantal fouten in de baan
die heb ik eruit gehaald dingen die niet 100% werkten heb ik opgelost.
En ik ben een hele tijd bezig geweest om me te verdiepen in koploper.
En natuurlijk wat aan de baan gedaan, maar dat is niet echt veel.
Het is maar net waar ik zin in heb.
Ik moet aangespoord worden om berichtjes te posten, dat wat ik doe vind ik vaak niet belangrijk genoeg
om op het forum te zetten, maar aan de andere kant er is misschien wel iemand die het leuk vind om te lezen.
Wel kijk ik zeer regelmatig op het forum om te kijken waar iedereen mee bezig is.
vr gr wim
Hoi Wim,
Goed te horen dat bij jouw de hobby dus niet stil ligt,
en voor wat betreft kleine dingen die je gedaan hebt, of zoals jij ze noemt, niet belangrijk,
Zelfs de kleinste dingen, kunnen voor anderen leerzaam zijn en leuke tips opleveren
mvg
Freddy
Goed te horen dat bij jouw de hobby dus niet stil ligt,
en voor wat betreft kleine dingen die je gedaan hebt, of zoals jij ze noemt, niet belangrijk,
Zelfs de kleinste dingen, kunnen voor anderen leerzaam zijn en leuke tips opleveren
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
goedenavond
Bij zit niet er niet zoveel stuctuur in mijn hobby, ik spring maar een beetje van de hak op de tak
Net waar ik zin in heb die dag. want het is tenslotte geen aangenomen werk.
Zo ben ik al weken bezig met een inrit naar het schaduwstation.
En dit is nog steedz niet naar mijn zin, dit heb ik al een paar keer overgedaan, en langzaam wordt
het naar mijn zin.
De voorliggende berg is nu naar mijn zin, maar de achterliggende berg nog steeds niet.
Ik doe er een foto bij maar ik plaats eerst het bericht anders ben ik het weer kwijt
vr gr Wim
Bij zit niet er niet zoveel stuctuur in mijn hobby, ik spring maar een beetje van de hak op de tak
Net waar ik zin in heb die dag. want het is tenslotte geen aangenomen werk.
Zo ben ik al weken bezig met een inrit naar het schaduwstation.
En dit is nog steedz niet naar mijn zin, dit heb ik al een paar keer overgedaan, en langzaam wordt
het naar mijn zin.
De voorliggende berg is nu naar mijn zin, maar de achterliggende berg nog steeds niet.
Ik doe er een foto bij maar ik plaats eerst het bericht anders ben ik het weer kwijt
vr gr Wim
-
-
Schitterende bergen, Wim.
Ben benieuwd naar het vervolg, ik hou je project in de gaten.
Groet,
Arjan
Ben benieuwd naar het vervolg, ik hou je project in de gaten.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Vandaag bezig geweest met de inrit die naar het schaduwstation leid.
De bergen heb ik eerst van een witte latex laag voorzien,en vandaag de basis kleur aangebracht.
Morgen als de verf droog is volgt de tweede laag met een andere kleur.
Wordt vervolgt.
Wim
online photo sharing
upload picture
De bergen heb ik eerst van een witte latex laag voorzien,en vandaag de basis kleur aangebracht.
Morgen als de verf droog is volgt de tweede laag met een andere kleur.
Wordt vervolgt.
Wim
online photo sharing
upload picture
mooi Man, net als in het eggie, als je je hand uit het raam steek kan je de rots wand aanraken.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
vandaag maar eens aan het groenen gegaan, want volgens Ron stelt dat niet zo heel veel voor.
Je pakt dat wat voor handen ligt en de rest gaat vanzelf.
Dus ik dacht makkie, nou het valt vies tegen na een hoop geklier en ge emmer en een aantal uren verder, heb ik toch een
stuk van ongeveer 30 cm maar nog niet klaar.
ik heb er een paar foto's van gemaakt.
groeten Wim
photo hosting sites
photo sharing websites
upload photo
Je pakt dat wat voor handen ligt en de rest gaat vanzelf.
Dus ik dacht makkie, nou het valt vies tegen na een hoop geklier en ge emmer en een aantal uren verder, heb ik toch een
stuk van ongeveer 30 cm maar nog niet klaar.
ik heb er een paar foto's van gemaakt.
groeten Wim
photo hosting sites
photo sharing websites
upload photo
Hey Wim,
Ja, er gaat heel wat tijd in het groenen zitten en je moet stukje voor stukje afwerken.
Maar het resultaat mag er wezen het ziet er prima uit.
gr. Ron.
Ja, er gaat heel wat tijd in het groenen zitten en je moet stukje voor stukje afwerken.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ik ben niet zo'n fan van ijslandmos, maar verder vind ik het er helemaal niet verkeerd uit zien hoor!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
hallo RonRon schreef:Hey Wim,
gr. Ron.
ja daar gaat zeker heel veel tijd inzitten, maar ja dat had je weer even niet verteld.
Maar als je over 30 bij 10 cm zolang doet dan heb ik nog heel wat uren te gaan.
Maar dat geeft niet want uiteindelijk is het een hobby en je kan van twee hobby's een hobby
maken treinen en bier erbij ( dat werk ook een stuk makkelijker).
hallo Maarten
Maar wat gebruik jij ervoor dan?
Ik dacht ik gebruik ijslands mos en bewerk dat later met een strooigoedje.
Alle sugesties zijn welkom
groeten
Wim
Hallo Wim.wim lagerwaard schreef:
Ik dacht ik gebruik ijslands mos en bewerk dat later met een strooigoedje.
Niet doorvertellen , maar zo doe ik het dus bij mijn groen te tuin ook, die manier.
Weet natuurlijk niet of dat het de goede manier zal zijn.
Maar mij bevalt ie.
Daarna spuitlijm
Vervolgens met diverse groenspul erop, lekker rul.
.
Maar even dit.
Groenen is trouwens wel jou ding.
Ziet er erg super goed uit.
Martin de Deugd
Wim, later bijwerken met een strooigoedje is een prima idee. Ik gebruik 'clump foliage'. Woodland scenics heeft het maar andere fabrikanten hebben het vaak ook. Als ik het me goed herinner heb ik wat van Heki, maar checken kan ik het niet omdat de verpakking weg is.
Groeten,
Maarten
Maarten
Spuitlijm (Action) op het IJslands mos, turf (Polak) erop en klaar. Werkt perfect.
En inderdaad, groenen is een geduldwerkje. Ik doe telkens kleine stukjes en dat geeft het mooiste resultaat. Probeer vooral niet teveel keurig recht te leggen, dat ziet er niet uit. Meerdere soorten en kleuren groen op een klein oppervlak geeft het mooiste resultaat vind ik.
Maak wel je rails schoon na afloop, want die grassprieten zitten zo tussen je tandwielen.
En inderdaad, groenen is een geduldwerkje. Ik doe telkens kleine stukjes en dat geeft het mooiste resultaat. Probeer vooral niet teveel keurig recht te leggen, dat ziet er niet uit. Meerdere soorten en kleuren groen op een klein oppervlak geeft het mooiste resultaat vind ik.
Maak wel je rails schoon na afloop, want die grassprieten zitten zo tussen je tandwielen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Martin, Maarten en Steven
bedankt voor de uitleg en voor jullie tips.
Wat ik nu aan het groenen ben dat zijn allemaal stukjes op de baan
die niet direct in het zicht zitten, dus oefen stukjes.
En Steven voor dat ik ga rijden gaat eerst de stofzuiger erover.
Nogmaals bedankt.
Groeten Wim
bedankt voor de uitleg en voor jullie tips.
Wat ik nu aan het groenen ben dat zijn allemaal stukjes op de baan
die niet direct in het zicht zitten, dus oefen stukjes.
En Steven voor dat ik ga rijden gaat eerst de stofzuiger erover.
Nogmaals bedankt.
Groeten Wim
-
goedenavond
na ongeveer 8 jaar trouwe dienst heb ik afscheid genomen van het dinamo systeem.
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en dus wordt het volledig digitaal.
Maar als je overstapt van dinamo naar digitaal kom je toch een heleboel andere zaken tegen, een van die dingen
hoe krijg je alles aan de praat.
Ik heb een intellibox aangeschaft, en daarbij loconet bezet terugmelders met stroomdetectie een wdd en s88sd16-n.
de wisseldecoders heb ik aan de gang, alleen zit ik met de bezetmelders ik zie alleen de bezetmeldingen van de eerste
print en niet van de daar achterliggende printen.
Ik heb al op internet gekeken maar kan daar niets vinden wat mij verder helpt.
Wie kan mij helpen.
ter info de loconet bezet / terugmelder met stroomdetectie op die print zit een drukknopje en een groen ledje het groene ledje knippert constant
en waar is dat drukknopje voor?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt
gr Wim
na ongeveer 8 jaar trouwe dienst heb ik afscheid genomen van het dinamo systeem.
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en dus wordt het volledig digitaal.
Maar als je overstapt van dinamo naar digitaal kom je toch een heleboel andere zaken tegen, een van die dingen
hoe krijg je alles aan de praat.
Ik heb een intellibox aangeschaft, en daarbij loconet bezet terugmelders met stroomdetectie een wdd en s88sd16-n.
de wisseldecoders heb ik aan de gang, alleen zit ik met de bezetmelders ik zie alleen de bezetmeldingen van de eerste
print en niet van de daar achterliggende printen.
Ik heb al op internet gekeken maar kan daar niets vinden wat mij verder helpt.
Wie kan mij helpen.
ter info de loconet bezet / terugmelder met stroomdetectie op die print zit een drukknopje en een groen ledje het groene ledje knippert constant
gr Wim
Het drukknopje is voor het snel programmeren. Dit gaat als volgt:wim lagerwaard schreef: ter info de loconet bezet / terugmelder met stroomdetectie op die print zit een drukknopje en een groen ledje het groene ledje knippert constant
gr Wim
- Als je op het knopje drukt, gaat de LED knipperen.
- vervolgens schakel je met je Intellibox een magneetartikel. Hiermee programmeer je "gleis 1" van de terugmelder. Schakel je b.v. magneetartikel 9, dan krijgt "gleis 1" het adres 9
- de volgende "gleise" krijgen nu de opeenvolgende nummers (dus 10-16).
(uit de handleiding: de handleiding kun je in het duits en engels op de website van Uhlenbrock vinden:
http://www.uhlenbrock.de/intern/20/1/deutsch/
http://www.uhlenbrock.de/intern/20/1/english/
Groeten,
Wim
-
goedenavond
Jos en Wim bedankt ik ga hier zeker wat mee doen, maar dat wordt in het weekend.
of het lukt of niet lukt ik laat het jullie weten.
groeten Wim
Jos en Wim bedankt ik ga hier zeker wat mee doen, maar dat wordt in het weekend.
of het lukt of niet lukt ik laat het jullie weten.
groeten Wim
-
goedenavond
Nu heren het is gelukt hoor, de achterliggende printen van de bezetmelders zijn geprogrammeerd of hoe het ook mag heten.
nogmaals bedankt.
Een deel van het dinamosysteem los gekoppeld en dit aangesloten op het nieuwe systeem, man man man wat een draden.
Door de draden zie je het dradenbos niet meer, maar goed dat er een mulitimeter bestaat maar ook dit is voor een deel weer geod gekomen.
Het station is bijna voorzien met de nieuwe apparatuur en wat nu aan is gesloten werkt, het geeft voldoening alle uren zijn niet voor niets geweest.
Dus dat gaan we eerst afmaken, en dan komt het volgende waar ik mijn hoofd over kan breken dat is 25 wissels aansluiten op het station met de decoder
WDD ook hier heb ik geen idee van hoe dat ding werkt.
ding voor ding en iedere keer een nieuwe uitdaging als je van het ene systeem overstapt naar het andere, maar nu moet ik wel zeggen knopjes is niet zo
mijn ding dus dat wordt heel wat puzzelen.
groeten Wim
Nu heren het is gelukt hoor, de achterliggende printen van de bezetmelders zijn geprogrammeerd of hoe het ook mag heten.
nogmaals bedankt.
Een deel van het dinamosysteem los gekoppeld en dit aangesloten op het nieuwe systeem, man man man wat een draden.
Door de draden zie je het dradenbos niet meer, maar goed dat er een mulitimeter bestaat maar ook dit is voor een deel weer geod gekomen.
Het station is bijna voorzien met de nieuwe apparatuur en wat nu aan is gesloten werkt, het geeft voldoening alle uren zijn niet voor niets geweest.
Dus dat gaan we eerst afmaken, en dan komt het volgende waar ik mijn hoofd over kan breken dat is 25 wissels aansluiten op het station met de decoder
WDD ook hier heb ik geen idee van hoe dat ding werkt.
ding voor ding en iedere keer een nieuwe uitdaging als je van het ene systeem overstapt naar het andere, maar nu moet ik wel zeggen knopjes is niet zo
mijn ding dus dat wordt heel wat puzzelen.
groeten Wim