N-spoorderbosch

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

shoven

Re: N-spoorderbosch

Bericht door shoven »

Mooi dat het past Martijn.
De Peco gebogen wissels zijn een prima alternatief. Bij andere merken zijn die nagenoeg onbruikbaar omdat ze uit R1/R2 bogen zijn samengesteld, bij Peco is dat ruimer.
Ik neem aan dat je code 55 gaat gebruiken? Hier in mijn schaduwstation ligt Peco code 80 met wat stukjes Fleischmann 9100, de bovenbaan is code 55.
En de koers van het pond is aardig gezakt, zodat bestellen in de UK weer een aantrekkelijker optie is.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Peter

Bericht door Peter »

Alfisti-164 schreef:Toch naar Peco?

ZLSM
Onderaan het plaatje zie je dat ik een enkelsporig stukje baan heb neergelegd. Hier wil ik een stukje Zuid Limburg nabootsen van de ZLSM. Dit heeft voornamelijk te maken met vakantie-sentiment maar het geeft ook een leuke afwisseling op de baan!
De zweedse stoomlok is er niet in model, evenals de Belgische rijtuigen die erachter hangen, dus ik zal iets moeten vinden wat er op lijkt. Onderweg kom je bij Witten een spoorbrug tegen over de Wittenerweg. Deze wil ik ook een plekje geven op de baan omdat we daarop uitkeken vanaf de camping. Het spoortje eindigt in Schin op Geul, in de tijd dat het echt het einde was.
Martijn,

Even een correctie, het is Wittem, en Wittemerweg ;)
Inmiddels is de aansluiting bij Schin op Geul hersteld. De ZLSM lijn rijdt tegenwoordig tot Valkenburg.

Verder een supermooi plan, ik ben benieuwd naar de uitvoering.

Grtz.
Peter

Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Onderwerp starter
Alfisti-164

Bericht door Alfisti-164 »

Steven,
Het wordt inderdaad code 55, vanwege de realistische look.

Peter,
Het klopt wat je zegt over Wittem, ik heb waarschijnlijk dikke vingers gehad ofzo... :? ;)
In onze vakantie waren wij ook tot Valkenburg gereden.
Ik wist tot gisteren niet eens dan de aansluiting bij Schinnen op Geul ooit weggehaald was. Ik wilde dus maar een fictief kopstation maken. Tot ik op internet het kopspoor uit 2001 zag. Probleem opgelost! Kan ik toch een echte situatie nabootsen!

Groet,

Martijn
Plaats reactie