ATF vloeistof
-
Re: ATF vloeistof
@Mark ik ben met je eens dat een dunne laag ATF minder weerstand heeft dan een dikke laag. Echter ATF is een apolaire vloeistof en blijft een slechte stroomgeleider of het nu een dikke dan wel dunne laag betreft.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
het zal wel weer als het paard achter de wagen aankomen maar toen we in den beginne een x aantal jaar terug over dat ATF begonnen ben ik eerst naar de drogist gegaan om een flesje met een pipetje te kopen voor € 1,00 en vervolgens naar mijn garage en naar een beetje ATF gevraagd.
Na dit in gebruik te hebben genomen waren plotseling al mijn rariteiten qua stotterende treinen en dat soort zaken als sneeuw voor de zon verdwenen.
Op een bepaald moment gebeurde toch wat ik trachtte te voorkomen dit flesje donderde om en had een janboel op de baan.
affijn poetsen en poetsen en schoon was alles weer.
Kwam ik bij een autoshop terecht en nee die had geen ATF maar kon wel bestellen.
ATF DEXRON II-D 1 liter voor € 7,00
het spul wat ik had was groen en het nieuwe spul is rood.
naar mijn idee werkt het beter dan het eerste spul.
was het bekend dat er div soorten ATF in omloop zijn en wat zou dan wel het goede moeten zijn.
ben overigens vanaf het begin van het gebruik van ATF tot op heden zeer tevreden en kan met deze liter mits ik niet weer omgooi generaties vooruit.
Na dit in gebruik te hebben genomen waren plotseling al mijn rariteiten qua stotterende treinen en dat soort zaken als sneeuw voor de zon verdwenen.
Op een bepaald moment gebeurde toch wat ik trachtte te voorkomen dit flesje donderde om en had een janboel op de baan.
affijn poetsen en poetsen en schoon was alles weer.
Kwam ik bij een autoshop terecht en nee die had geen ATF maar kon wel bestellen.
ATF DEXRON II-D 1 liter voor € 7,00
het spul wat ik had was groen en het nieuwe spul is rood.
naar mijn idee werkt het beter dan het eerste spul.
was het bekend dat er div soorten ATF in omloop zijn en wat zou dan wel het goede moeten zijn.
ben overigens vanaf het begin van het gebruik van ATF tot op heden zeer tevreden en kan met deze liter mits ik niet weer omgooi generaties vooruit.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
mischien een idee voor een verkoper om die liter atf in heel veel kleine flesjes te verdelen en op een beurs te verkopen
groetjes kees
groetjes kees
Op Station N-Spoor stond ook een verkoper met kleine flesjes ATF. Die zal vast nog wel op meer beurzen staan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ik ben er erg blij mee, met de ATF (nogmaals bedankt, BenQ).
Vorig jaar een flesje gekregen, een héél klein beetje opgebracht: op drie plekken op mijn baan met een wattenstaafje. Dat had ik in de ATF gedrenkt en vervolgens even afgewreven met een tissue, zodat er erg weinig opzat. In eerste instantie merkte ik niet veel verschil, maar als ik een tijdje niet gereden heb, dan is het verschil goed merkbaar!
In het verleden als ik een paar weken niet gereden had, moest ik eerst een half uur tot een uur poetsen, stofzuigen etc. om het weer goed rijdend te krijgen. Echt een wereld van verschil. Net ook: al een maand of twee niet meer gereden, maar het rijdt meteen weer netjes. Ik hang nog wel een railreinigingswagentje van Minitrix en een Tomix voor een loc en rijd daarmee een paar rondjes, maar dat is niet eens echt nodig. Alleen zie je dan wel dat die Tomix aardig wat stof opzuigt.
Vorig jaar een flesje gekregen, een héél klein beetje opgebracht: op drie plekken op mijn baan met een wattenstaafje. Dat had ik in de ATF gedrenkt en vervolgens even afgewreven met een tissue, zodat er erg weinig opzat. In eerste instantie merkte ik niet veel verschil, maar als ik een tijdje niet gereden heb, dan is het verschil goed merkbaar!
In het verleden als ik een paar weken niet gereden had, moest ik eerst een half uur tot een uur poetsen, stofzuigen etc. om het weer goed rijdend te krijgen. Echt een wereld van verschil. Net ook: al een maand of twee niet meer gereden, maar het rijdt meteen weer netjes. Ik hang nog wel een railreinigingswagentje van Minitrix en een Tomix voor een loc en rijd daarmee een paar rondjes, maar dat is niet eens echt nodig. Alleen zie je dan wel dat die Tomix aardig wat stof opzuigt.