Pagina 2 van 2
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 22 aug 2010 22:48
door epocheales denken
Tsja, ik dus ook de BRD.
en voor mij tijdperk/epchoche III.
Waarom? Je kan een fascinerend tijdperk uitbeelden, het "Wirtschaftswunder" (hoe was het mogelijk dat je een oorlog verliest en dan zo welvarend wordt..)
Je kan heel creatief zijn met de trein samenstelingen, niets is te gek zou je bijna zeggen.
En niet onbelangrijk: alle 3 tractievormen kun je lekker door elkaar heen gebruiken.
Zou niet anders meer willen, als rechtgeaarde Hagenees zou ik bijna zeggen: voeger was alles betur
Groet,
Hans.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 23 aug 2010 10:55
door Maurice
Duitsland, tijdperk III, lokaalspoor.
Waarom? Ik hou van die oude stoomlocomotieven. Zo'n stomende zwarte loc die langzaam en moeizaam een kronkelend bergspoortje op probeert te komen met z'n sleep van 6 of 7 oude bruine goederenwagentjes, da's nostalgie . Eigenlijk zou ik wel tijdperk I willen rijden maar daar is zo weinig van in spoor N, helemaal wat figuren en voertuigen betreft.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 23 aug 2010 16:00
door martindomburg
Duitsland, onder het mom van "wie een kuil graaft..."
flauw weer, ik rij met tijdperk III/IV. De hoofdmoot ligt op stoom maar de baan word bedraad voor het gebruik van diesel en electrisch.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 23 aug 2010 16:30
door vantongeren
Martin, waarom zou je bovenleiding aanbrengen voor diesel-materiaal?
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 23 aug 2010 16:53
door martindomburg
.... en electrisch
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 23 aug 2010 17:58
door FidOo
ik rijd in duitsland of althans dat gaat de bedoeling worden. Ik heb gewoon een voorliefde voor die mooie grote zwart met rooie stoomloks. Dat ademt nog kracht en techniek uit. Heb ooit met een vakantie in duitsland op een kerkhof voor loks rond gedwaald. Ben zelfs in een ketel van BR52 gekropen. (weet niet of hier nog foto's van zijn)
Ben dus vooral met tijdperk III bezig, maar hier en daar zit er een uitschieter tussen. Zowel naar periode IV of II. Ik rij dus voornamelijk stoom, maar diesel en elektrisch komt ook voorbij zetten en daarom komt er dus ook bovenleiding op de baan.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 27 aug 2010 16:35
door Jeroen
Duits natuurlijk!
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 29 aug 2010 19:58
door mythmagic
ik ga voor het nederlandse tijdperk IV / V met soms een verdwaalde duitse trein
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 30 aug 2010 14:19
door FaCo
Ik hou het voorlopig op Zuid Duitsland tegen de Alpen aan. Geen strikte periode met stoom en dieseltractie. Bovenleiding is voor mij niet zo interesant tenzij het functioneel is.
Belangstelling voor Canadees materieel en scenery en waardering voor Engelse banen.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 05 sep 2013 19:40
door Traibergen
Ik ga in een fantasieland genaamd Traibergen rijden.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 05 sep 2013 20:21
door Jelle
Op dit moment rijd er nog even niets, maar in het verleden was het allemaal Duits georiënteerd en dat zal ook het toekomstbeeld zijn.
Neemt niet weg dat er strak misschien wel eens een Nederlandse loc of treinstel zou kunnen rondrijden.
(Misschien wel een of andere excursie die onderweg is. )
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 05 sep 2013 22:11
door walter
Ook ik rij Duits tp III. Achteraf gezien had ik (net als Maurice) liever tp I gekozen. Die stoomloks hebben gewoon wat. Dat beweegt en doet..... Jammer dat de loks met losse tender niet de meest ideale trekpaarden zijn op de baan.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 05 sep 2013 22:36
door Ad_M
Grappig dat zo'n oude poll door Abel uit het stof getrokken wordt en ineens weer gaat leven
Fantasie NL jaren 80 tot nu, eigenlijk alles wat er nu op het spoor rond tuft en betaalbaar is in N
Met een flinke knipoog naar (Veolia) GTW's, die vind ik erg mooi
Geordie is vooral gek van NL MAKjes met Railpro's, Hondenkoppen en Thomas
Mvg,
Geordie en Ad
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 06 sep 2013 08:46
door Paul B
Ik rij nederlands en zoveel mogelijk internationale passagierstreinen uit tp IV (en een beetje V). De mozartexpress, de TEN, de riviera-express, dat soort samenstellingen.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 06 sep 2013 17:31
door Overdijk
Euregiobaan, de naam zegt het al. De Euregiobaan wordt opgedeeld in 3 delen, het lange deel is NL. De twee korte uiteinden van de U worden respectievelijk B & D. Vooral het Belgische deel zal nog een uitdaging worden qua signalering en bovenleiding.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 06 sep 2013 18:32
door kees gorter
Het meeste heb ik Duits ( vooral uit Beieren ) Veel stoomtreinen !
Daarnaast vind ik Engels erg leuk ( Ik ben daar nu mee bezig ) Ook stoomtreinen !
Amerikaans heb ik ook, maar nog niets mee gedaan ( Toekomst ) Weinig stoomtreinen !
De laatste tijd vind ik het geheel zelf maken van huisjes en andere gebouwen erg leuk.
Er komt geen Nederlandse baan, maar ik wil wel de ruine van Brederode gaan namaken. ( Santpoort Noord N.L. )
Kees Gorter
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 06 sep 2013 20:38
door RogerB
Ben nog niet begonnen met bouwen maar toch:
het wordt Duits met af en toe klein beetje Nederland en Frans.
Mijn toekomstige baan ligt gesitueerd in het westen van het "Nibelungen-gebied", Duitsland dus.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 15 sep 2013 20:04
door Fabioso2
Ook al heb ik gekozen voor Nederlands, rijd ik met Nederlands, Duits en Engels materieel.
De achterliggende gedachte is: dat Duits materieel makkelijk is te verkrijgen, voor Nederlands moet je vaak dieper in de buidel tasten.
Dus, Nederlands/Duits en de Engelse lok die heel erg op de 3737 lijkt, functioneert als museum lok.
(Alles natuurlijk wel digitaal, voor de mooie rij eigenschappen)
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 18 sep 2013 15:45
door 141
Ik ben altijd al een fan van de Duitse spoorwegen geweest. Mooie elektrische locomotieven met daarachter bonte reizigers- en goederentreinen. Tevens vind ik het landschap bij onze oosterburen fantastisch!
Groet, Clemens
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 06 jan 2015 07:26
door garco
De Nederlandse verzameling ben ik heel langzaam aan het afbouwen (op enkele uitzonderingen na).
Voornamelijk nu alleen Deens, Zweeds en Noors en in mijn fantasie Fins (dat wordt dus zelf bouwen...)
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 06 jan 2015 23:56
door thevandijks
Mijn baan is gesitueerd op de grens van Duitsland en Nederland (Limburg) met een mijn net op de grens. Alles kan dus, de hondenkoppen van Piko rijden op een geïsoleerd stukje Nederlands gebied (niet terug gegeven na WO 2) dat erg op een Duits landschap lijkt. De sfeer van de Miljoenenlijn in de jaren 70.
Inderdaad jammer dat er weinig echt goed werkende stomers zijn in N, had graag een paar 44ers en 50ers en natuurlijk een 01 op de baan.
Groet Hans
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 07 jan 2015 03:49
door Hoontje
Nederlands op de eigen baan, waar ik een reeds opgebroken tracé hier uit de buurt nabouw. Vooralsnog dus ook aan het sparen voor modellen die op dit tracée reden. (NS 2200 - 2300 - 2400 / NS Hondekop / mat '64, ICm, ICr, MdDM, NMBS 25.5 serie)
Op de club Duits, maar geen geld / behoefte om geld in Duits materieel te steken. Eerst m'n modules maar 's afbouwen.
Groetjes,
Hoontje
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 16 jan 2015 10:19
door Hans S
Eigenlijk wil ik kiezen voor twee opties, Nederland en Duitsland, mijn thema is namelijk een grensstation en het speelt zich af in de jaren vijftig/zestig
mvg
Hans
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 21 jan 2015 22:16
door martinb
Anders: Der Arbeiter-und-Bauern-Staat oftewel de DDR.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 26 jan 2015 13:04
door william
In Duitsland.
Groeten,
William