Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
4 cm is inderdaad erg weinig... Wil je perse de dubbelsporige brug over het station? Je zou nl ook voor een groot dubbelsporig ovaal kunnen kiezen. Station min of meer aan de voorkant, schaduwstation aan de achterkant. De zijlijn kan er dan doorheen slingeren. Die zou eventueel ook met een lange brug over het station kunnen. Voor de zijlijn is er eenvoudiger ruimte te vinden voor een voldoende lange helling. En omdat de treinen daar korter zijn, kan de helling steiler.
Groet Wim
Groet Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Even wat plaatjes gemaakt om de baan wat te verduidelijken:
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/QMWPGZSw/Neuffen4-3.png)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/d0pYr9SP/Neuffen4-5.png)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ZqCmWQHx/Neuffen4-6.png)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/FsRTXQHp/Neuffen4-8.png)
Het spoor aan de voorkant ligt op zijn plek.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/QMWPGZSw/Neuffen4-3.png)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/d0pYr9SP/Neuffen4-5.png)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ZqCmWQHx/Neuffen4-6.png)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/FsRTXQHp/Neuffen4-8.png)
Het spoor aan de voorkant ligt op zijn plek.
Laatst gewijzigd door BenQ op 26 jan 2024 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
De 40 mm is net groter dan de minimale 37 mm voor schaal N. Overigens een leuke manier om je schaduwstation aan te stluiten, aan de enekant de dubbelsporige hoofdbaan en aan de andere kant een enkelsporige zijlijn.
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hallo Ben,
Ik ben nog niet overtuigd. Nou hoeft dat ook niet, want het is niet mijn baan
Toch nog wat opmerkingen:
Het grootste pijnpunt is denk ik het hellingspercentage in de hoofdbaan; dat lijkt me nog steeds erg steil worden. Met name aan de rechterkant: ik neem aan dat het schaduwstation en het hoofdstation op dezelfde hoogte liggen (hoogte nul). Als de dan het station naar rechts verlaat, maak je een 180 graden lus, waarin je tot boven het schaduwstation moet komen. Uit je ontwerp schat ik dat het buitenste (stijgende) spoor een straal heeft van 35 cm. Zelfs als je tot slechts 40 mm stijgt (en ik betwijfel of dat genoeg is), dan wordt het hellingspercentage 3.6%. Dat lijkt me toch te veel, en ik vraag me af of je er blij van wordt als 1 op de 3 loks er niet tegen op komt. Of dat je slechts met hele korte treinen kunt rijden...
Daarnaast lijkt ook 40 mm verschil me te weinig. Als je alleen met stoom of diesels rijdt, heb je toch minimaal 30 mm vrije ruimte tussen spoorstaaf en "plafond" nodig. Bij eloks - ook met gestreken stroomafnemers - zal dat meer zijn, al snel een mm of 5 denk ik (maar ik heb zelf geen eloks dus kan het niet checken). De rails heeft ook een dikte van ~3 mm (Peco code 55). Dan hou je dus 2 mm over voor de plaat die het spoor moet dragen. Dat moet dan wel metaal zijn, hout is dan niet stevig genoeg.
Het kan dus net, maar je hebt geen marges meer. Als er een trein ontspoort in je schaduwstation kom je daar niet bij, tenzij je hele dunne handjes en polsjes hebt.
Misschien kun je het schaduwstation iets lager leggen al blijf je met steile hellingen zitten en slechte toegankelijkheid van je schaduwsporen. Ik zou denk ik toch proberen om de schaduwsporen in het ovaal te leggen en op een niveau lager te plaatsen, bij voorkeur aan de voorzijde waar je er beter bij kunt. De hoofdbaan kan nog steeds met een brug over het station. En de zijlijn kan nog steeds omhoog naar het eindstation. Ik zal eens kijken of ik nog een schetsje kan maken.
Groet, Wim
Ik ben nog niet overtuigd. Nou hoeft dat ook niet, want het is niet mijn baan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Het grootste pijnpunt is denk ik het hellingspercentage in de hoofdbaan; dat lijkt me nog steeds erg steil worden. Met name aan de rechterkant: ik neem aan dat het schaduwstation en het hoofdstation op dezelfde hoogte liggen (hoogte nul). Als de dan het station naar rechts verlaat, maak je een 180 graden lus, waarin je tot boven het schaduwstation moet komen. Uit je ontwerp schat ik dat het buitenste (stijgende) spoor een straal heeft van 35 cm. Zelfs als je tot slechts 40 mm stijgt (en ik betwijfel of dat genoeg is), dan wordt het hellingspercentage 3.6%. Dat lijkt me toch te veel, en ik vraag me af of je er blij van wordt als 1 op de 3 loks er niet tegen op komt. Of dat je slechts met hele korte treinen kunt rijden...
Daarnaast lijkt ook 40 mm verschil me te weinig. Als je alleen met stoom of diesels rijdt, heb je toch minimaal 30 mm vrije ruimte tussen spoorstaaf en "plafond" nodig. Bij eloks - ook met gestreken stroomafnemers - zal dat meer zijn, al snel een mm of 5 denk ik (maar ik heb zelf geen eloks dus kan het niet checken). De rails heeft ook een dikte van ~3 mm (Peco code 55). Dan hou je dus 2 mm over voor de plaat die het spoor moet dragen. Dat moet dan wel metaal zijn, hout is dan niet stevig genoeg.
Het kan dus net, maar je hebt geen marges meer. Als er een trein ontspoort in je schaduwstation kom je daar niet bij, tenzij je hele dunne handjes en polsjes hebt.
Misschien kun je het schaduwstation iets lager leggen al blijf je met steile hellingen zitten en slechte toegankelijkheid van je schaduwsporen. Ik zou denk ik toch proberen om de schaduwsporen in het ovaal te leggen en op een niveau lager te plaatsen, bij voorkeur aan de voorzijde waar je er beter bij kunt. De hoofdbaan kan nog steeds met een brug over het station. En de zijlijn kan nog steeds omhoog naar het eindstation. Ik zal eens kijken of ik nog een schetsje kan maken.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Bij deze de schets:
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/48756130177_90e6383487_b.jpg)
Het grijze hoofdstation ligt op niveau 0. Naar links daalt het spoor naar - 5 cm. Hier ligt aan de voorkant het schaduwstation (blauw) met 2 opstelsporen per richting. Boven het schaduwstation ligt alleen de enkelsporige zijlijn die hier al stijgt van 0 naar +6 (en vervolgens hoger). De toegankelijkheid is dus beter.
Ga je vanuit het grijze hoofdstation naar rechts dan stijgt het spoor (rood) naar +5 cm en komt op de brug over het station uit. Vervolgens daalt het spoor langs de linker en achterkant van de baan (groen) naar het niveau van het schaduwstation.
De zijlijn (geel) naar het bergstation is ook nog wel in te passen denk ik, min of meer zoals je hem al had in je oorspronkelijke plan.
Uiteraard moet het nog gechecked worden met wat software om te kijken of het inderdaad allemaal past. De hellingen zullen in ieder geval minder steil zijn, en de toegankelijkheid beter.
Uiteraard is het wel is het meer spoor, waarvan ook een deel ondergronds.
Groet, Wim
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/48756130177_90e6383487_b.jpg)
Het grijze hoofdstation ligt op niveau 0. Naar links daalt het spoor naar - 5 cm. Hier ligt aan de voorkant het schaduwstation (blauw) met 2 opstelsporen per richting. Boven het schaduwstation ligt alleen de enkelsporige zijlijn die hier al stijgt van 0 naar +6 (en vervolgens hoger). De toegankelijkheid is dus beter.
Ga je vanuit het grijze hoofdstation naar rechts dan stijgt het spoor (rood) naar +5 cm en komt op de brug over het station uit. Vervolgens daalt het spoor langs de linker en achterkant van de baan (groen) naar het niveau van het schaduwstation.
De zijlijn (geel) naar het bergstation is ook nog wel in te passen denk ik, min of meer zoals je hem al had in je oorspronkelijke plan.
Uiteraard moet het nog gechecked worden met wat software om te kijken of het inderdaad allemaal past. De hellingen zullen in ieder geval minder steil zijn, en de toegankelijkheid beter.
Uiteraard is het wel is het meer spoor, waarvan ook een deel ondergronds.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Wim,
Zoals je in bijgaand plaatje kan zien heb ik op -5 cm niet veel plek maar zal jouw voorstel nog eens in Anyrail zetten om te kijken of ik er uitkom.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/1zzC77b8/P1060036.jpg)
Dit is een foto uit blad 1 van dit draadje, zal een foto maken hoe het er nu uitziet.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Zoals je in bijgaand plaatje kan zien heb ik op -5 cm niet veel plek maar zal jouw voorstel nog eens in Anyrail zetten om te kijken of ik er uitkom.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/1zzC77b8/P1060036.jpg)
Dit is een foto uit blad 1 van dit draadje, zal een foto maken hoe het er nu uitziet.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hallo Ben,
De aanduiding -5 cm is slechts relatief tov het doorgangs station. Als het schaduwstation niet lager kan liggen, leg je het doorgangs station 5 cm hoger. Tenzij je ook in de hoogte gelimiteerd bent natuurlijk...
Groet, Wim
De aanduiding -5 cm is slechts relatief tov het doorgangs station. Als het schaduwstation niet lager kan liggen, leg je het doorgangs station 5 cm hoger. Tenzij je ook in de hoogte gelimiteerd bent natuurlijk...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Hele baan aangepast en nu is het naar mijn zin wat hoogtes betreft.
Als het toch iets te klein wordt ga ik dunner multiplex gebruiken, bv 6 mm dat scheelt toch weer 3 mm.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/v82wjvhp/Neuffen4-10.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/MKcJ8jrX/Neuffen4-11.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/jdG0qdGc/Neuffen4-9.png)
Bij de brug in de minihelix komt deze van Faller: 21 sept in Lochem gekocht.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/tRZxZBs5/P1060104.jpg)
Gebruik alleen het buitenste spoor.
Achterin komt een 2 sporig schaduwstation en voorin een 3 sporig schaduwstation.
Als het toch iets te klein wordt ga ik dunner multiplex gebruiken, bv 6 mm dat scheelt toch weer 3 mm.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/v82wjvhp/Neuffen4-10.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/MKcJ8jrX/Neuffen4-11.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/jdG0qdGc/Neuffen4-9.png)
Bij de brug in de minihelix komt deze van Faller: 21 sept in Lochem gekocht.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/tRZxZBs5/P1060104.jpg)
Gebruik alleen het buitenste spoor.
Achterin komt een 2 sporig schaduwstation en voorin een 3 sporig schaduwstation.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
En zo veranderd het oorspronkelijke ontwerp steeds meer naar een meer persoonlijk en verder geoptimaliseerd ontwerp. Ik zie wel dat je de pendelbaan hebt opgeofferd of wordt deze ook nog ergens ingepland.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Nico,
Ik had de pendelbaan, bedoel je de tram ?, even onzichtbaar gemaakt want ik ben er nog niet uit hoe ik die ga maken.
Of bedoel je het baantje naar het bergstation ? Die zit er nog helemaal in.
Ik had de pendelbaan, bedoel je de tram ?, even onzichtbaar gemaakt want ik ben er nog niet uit hoe ik die ga maken.
Of bedoel je het baantje naar het bergstation ? Die zit er nog helemaal in.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Ik bedoelde inderdaad de onderste trambaan. Zo'n apart lijntje is altijd een mooie blikvanger op een baan.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Het ziet er goed uit Ben!
Als ik het goed zie, moet je een klein stukje verkeerd spoor rijden om de enkelsporige zijlijn op te kunnen rijden. Klopt dat?
Dat is trouwens geen probleem hoor, het viel me gewoon op.
Groet, Wim
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Als ik het goed zie, moet je een klein stukje verkeerd spoor rijden om de enkelsporige zijlijn op te kunnen rijden. Klopt dat?
Dat is trouwens geen probleem hoor, het viel me gewoon op.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Wim,
Ik kan helemaal niet op de zijlijn komen, het is het derde spoor vanaf buiten rechts onderin.
Dit is verbeterd in bijgaand plaatje, hierin staan alle rails dus ook de trambaan.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/59wZ3fDP/Neuffen4-12.png)
Ik kan helemaal niet op de zijlijn komen, het is het derde spoor vanaf buiten rechts onderin.
Dit is verbeterd in bijgaand plaatje, hierin staan alle rails dus ook de trambaan.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/59wZ3fDP/Neuffen4-12.png)
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Hallo Ben,
In plaats van de zijlijn aan de linkerkant uit het station te laten vertrekken, zou je dat ook rechts kunnen doen. Dan hoef je niet eerst naar beneden en via het linkerspoor van de hoofdbaan, maar kun je direct gaan stijgen. Ik vermoed dat de hoogte precies goed uitkomt.
Groet, Wim
In plaats van de zijlijn aan de linkerkant uit het station te laten vertrekken, zou je dat ook rechts kunnen doen. Dan hoef je niet eerst naar beneden en via het linkerspoor van de hoofdbaan, maar kun je direct gaan stijgen. Ik vermoed dat de hoogte precies goed uitkomt.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Wim,
Het was even puzzelen met de hoogte maar het is gelukt.
De aangegeven hoogte zijn tov de grondplaat. minimum is 9 mm, dat is 3 mm schuimplaat van de Gamma, 3 mm kurk en 3 mm rails.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/3JLVmdPm/Neuffen4-13.png)
Het was even puzzelen met de hoogte maar het is gelukt.
De aangegeven hoogte zijn tov de grondplaat. minimum is 9 mm, dat is 3 mm schuimplaat van de Gamma, 3 mm kurk en 3 mm rails.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/3JLVmdPm/Neuffen4-13.png)
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Fijn dat het is gelukt Ben!
Nog 1 puntje: de klimspiraal van de zijlijn komt nu heel dicht bij de uitgaande sporen van je doorgangsstation te liggen. Te dicht denk ik. Het wordt lastig (onmogelijk?) om het onzichtbare spoor van de spiraal te scheiden van het zichtbare sporen van de hoofdlijn. Zelfs een heel dunne keermuur past daar niet.
Maar ik denk dat het wel op te lossen is door je station ietsje naar het zuiden te verschuiven. 2 cm is waarschijnlijk al genoeg.
Wat me verder opvalt is dat het schaduwstation op nagenoeg hetzelfde niveau als je zichtbare station hebt. Niet direct een probleem, maar het betekent dat het zichtbare station in een soort dal/kloof komt te liggen omdat de schaduwsporen aan de voorzijde met landschap zijn bedekt. Je zou het schaduwstation nog iets lager kunnen leggen. 3 cm of zo, dan is het effect niet meer zo sterk.
Voor de helling tussen schaduwstation en grote brug heb je genoeg lengte. Die zal niet te steil worden.
Groet, Wim
Nog 1 puntje: de klimspiraal van de zijlijn komt nu heel dicht bij de uitgaande sporen van je doorgangsstation te liggen. Te dicht denk ik. Het wordt lastig (onmogelijk?) om het onzichtbare spoor van de spiraal te scheiden van het zichtbare sporen van de hoofdlijn. Zelfs een heel dunne keermuur past daar niet.
Maar ik denk dat het wel op te lossen is door je station ietsje naar het zuiden te verschuiven. 2 cm is waarschijnlijk al genoeg.
Wat me verder opvalt is dat het schaduwstation op nagenoeg hetzelfde niveau als je zichtbare station hebt. Niet direct een probleem, maar het betekent dat het zichtbare station in een soort dal/kloof komt te liggen omdat de schaduwsporen aan de voorzijde met landschap zijn bedekt. Je zou het schaduwstation nog iets lager kunnen leggen. 3 cm of zo, dan is het effect niet meer zo sterk.
Voor de helling tussen schaduwstation en grote brug heb je genoeg lengte. Die zal niet te steil worden.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Het station iets verplaatst en de aansluitingen aangepast zodat er wat minder problemen zijn met aan de verkeerde kant rijden bij het dubbelspoor.
Station ligt nu op 4,6 cm en de schaduwstations op 0,6 cm (kurk + rail).
Ook een draaischijf ingepast, deze wordt dan gehaald uit mijn stoomdepot.
Plaatje van het geheel:
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/XNrBYZTL/Neuffen4-13.png)
Station ligt nu op 4,6 cm en de schaduwstations op 0,6 cm (kurk + rail).
Ook een draaischijf ingepast, deze wordt dan gehaald uit mijn stoomdepot.
Plaatje van het geheel:
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/XNrBYZTL/Neuffen4-13.png)
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Klopt, maar dit is Neuffen 3. Een alternatieve werkelijkheid waarin het zijlijntje eerst werd doorgetrokken naar Münsingen en dan verder naar Ulm. De lijn werd toen zo druk dat dubbelspoor noodzakelijk werd
Groet, Wim - die wel van een geschiedvervalsing, pardon, alternatieve geschiedenis houdt (zie mijn eigen baantje)![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Groet, Wim - die wel van een geschiedvervalsing, pardon, alternatieve geschiedenis houdt (zie mijn eigen baantje)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Het baanplan ziet er verder goed uit Ben!
Ik zie nog 2 setjes overloopwissels in de hoofdbaan. Waar wil je die voor gebruiken? Het setje linksonder (bij het schaduwstation) zou ik nog iets meer richting zichtbaar station verschuiven. Dat scheelt een stuk links rijden en hindert het andere treinverkeer minder.
Groet, Wim
Ik zie nog 2 setjes overloopwissels in de hoofdbaan. Waar wil je die voor gebruiken? Het setje linksonder (bij het schaduwstation) zou ik nog iets meer richting zichtbaar station verschuiven. Dat scheelt een stuk links rijden en hindert het andere treinverkeer minder.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Heren bedankt voor jullie opmerkingen, wel grappig dat zo'n groot station een kopstation was.
Wim, zal er nog eens induiken, ga het spoor dat in het noordwesten het station verlaat wat naar het andere spoor verschuiven.
Was hier al mee bezig geweest maar kwam er niet helemaal uit.
Wim, zal er nog eens induiken, ga het spoor dat in het noordwesten het station verlaat wat naar het andere spoor verschuiven.
Was hier al mee bezig geweest maar kwam er niet helemaal uit.
Laatst gewijzigd door BenQ op 20 jan 2020 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Zo groot is het stationsgebouw van Neuffen toch niet? Ok voor modelbaanbegrippen misschien wel, maar in het echt is het maar een heel gemiddeld station.
Daarnaast kan juist een kopstation juist een groter gebouw nodig hebben, omdat alle treinen daar beginnen of eindigen. Er is meer personeel nodig en meer voorzieningen voor reizigers.
Groet, Wim
Daarnaast kan juist een kopstation juist een groter gebouw nodig hebben, omdat alle treinen daar beginnen of eindigen. Er is meer personeel nodig en meer voorzieningen voor reizigers.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Bouw Neuffen 4, 3,0x1,0
Ben de laatste tijd wat drukker geweest met de opbouw van de nieuwe baan, het rechter gedeelte begint ergens op te lijken.
De sporen zijn helaas nog niet elektrisch aangesloten dus rijden is er nog niet bij.
Kan wel met een wagonnetje de bult af.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/vmDpTzSj/P1060138.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/1tq2czSr/P1060139.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/MG4gQQCG/P1060140.jpg)
Boven op de berg komt het station Schwarzach, dit past mooi.
De top is mooi groen, de papier-maché is nog nat, als het goed is kan alles er af om de aansluitingen te maken.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/rs2bhLFX/P1060141.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/52shfGpL/P1060142.jpg)
De sporen zijn helaas nog niet elektrisch aangesloten dus rijden is er nog niet bij.
Kan wel met een wagonnetje de bult af.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/vmDpTzSj/P1060138.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/1tq2czSr/P1060139.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/MG4gQQCG/P1060140.jpg)
Boven op de berg komt het station Schwarzach, dit past mooi.
De top is mooi groen, de papier-maché is nog nat, als het goed is kan alles er af om de aansluitingen te maken.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/rs2bhLFX/P1060141.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/52shfGpL/P1060142.jpg)
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Dat is weer een fraaie helix, Ben! Zie ik het goed dat de middelste laag iets verspringt en daardoor zichtbaar zal blijven?
Het station op de top is ook een mooie oplossing.
Ben
Het station op de top is ook een mooie oplossing.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Bouw Neuffen 3, 3,0x1,0
Mooie plek voor zo'n klein stationnetje Ben, zal er straks afgewerkt heel goed uitzien. De boogbrug, blijft die aan de achterzijde open zodat je in de helix kunt kijken of zet je er nog een rotswand achter?
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2