Pagina 2 van 2

Re: xTreme Keerlus - rosoft

Geplaatst: 11 feb 2020 12:26
door Willempie
Als je het maakt als op je tekening zal het werken.
Alleen is de situatie op de baan ander want het is een ovaal, met een kruis erin.
En zie dan maar eens wat er gebeurd.

Re: xTreme Keerlus - rosoft

Geplaatst: 11 feb 2020 12:34
door Wim H
Afbeelding
eric162 schreef: 07 feb 2020 22:03 Zoals de tekening boven, Is dat een betere oplossing?
Ik zie hier geen keerlus meer in. Het stukje tussen de 2 wissel in de bovenbaan kan dus blijven. In principe heb je gewoon 2 ovalen (1 beneden en 1 boven) die met 2 sporen zijn verbonden. De treinen rijden wel telkens in dezelfde richting, maar dat geldt voor een enkel ovaal ook.
Groet, Wim

Re: xTreme Keerlus - rosoft

Geplaatst: 11 feb 2020 12:39
door Willempie
Wim H schreef: 11 feb 2020 12:34
Ik zie hier geen keerlus meer in. Het stukje tussen de 2 wissel in de bovenbaan kan dus blijven. In principe heb je gewoon 2 ovalen (1 beneden en 1 boven) die met 2 sporen zijn verbonden. De treinen rijden wel telkens in dezelfde richting, maar dat geldt voor een enkel ovaal ook.
Groet, Wim
Lees de reacties van mij en van Eric dan eerst even.

Groetjes.

Re: xTreme Keerlus - rosoft

Geplaatst: 11 feb 2020 12:47
door Wim H
Dat had ik gedaan Wim
Maar blijkbaar heb ik er toch nog overheen gelezen. :oops: Ik werd afgeleid door de discussie over het engels wissel ;)
Erik had inderdaad hetzelfde al geschetst (in zijn plaatje met de blauwe lijnen en het rode kruis).
We hebben het dus inderdaad over hetzelfde.
Groet, Wim

Re: xTreme Keerlus - rosoft

Geplaatst: 11 feb 2020 21:54
door LCW
Dag Wim,

Mijn eerste tekening was bedoeld om 2 ovalen door middel van een kruis te verbinden. De onderstaande tekening is bedoeld voor 1 ovaal met een kruis in het midden.

Afbeelding

Een filmpje van mijn testopstelling:
[youtube]https://youtu.be/qKcbcBBSo5c[/youtube]

Groet Bert