En we zijn ook weer verder gegaan aan de modules heb de module voorzien van zwarte foamboard vellen van 5 mm dik en ook een kurkbedding uitgelegd nu nog om te testen fleischmann rails maar straks komt er peco 55 erop te liggen
Laatst gewijzigd door Dennisvmourick op 18 jul 2020 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen
Ik zou je willen uitdagen om eens te kijken hoe het eruit ziet als je de rails niet In een strakke rechte lijn legt. En wat als hij niet parallel aan de rand van je module ligt, juist iets vloeiender en bijvoorbeeld in een hoek van 15 graden tov de rand. Kijk of je dat niet veel mooier vind...
(ik weet dat ik dat bij mijn volgende project wil doen want het ziet er in mijn ogen natuurlijker en mooier uit.)
Ik ga straks idd het spoor aanpasssn zo dat het spoor niet in 1 rechte lijn ligt. Dat het een beetje met een boog naar rechts loop daar kom uit eindelijk een keerlus te liggen.
ben ook nog aan het spoorplan bezig voor het station en goederenloods als ik dat klaar heb gaan we de sporen definitief vormen
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Ja daar zit ik ook nog over te brainstormen of deze erbij zetten of een andere groter station ben er nog niet over uit! Maar zo in deze opstelling past het wel beter bij elkaar
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
De laatste tijd veel dingen gedaan maar weinig geplaatst dus zal het nu met jullie delen waar we mee bezig zijn geweest!
Ik heb een nieuw station aangeschaft de zetten Andelst van tilly models en in elkaar gezet en geschilderd in de kleuren van station Eerbeek en daarbij ook de schuur gemaakt van de heistraat 1 garage van markenburg
Verder heb ik ook een hbis van db cargo geschilderd in de kleuren van de vsm hbis
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Weer heel anders zo met je nieuwe station.
Nu je dit station zelf hebt aangepast met een uitbouw en een andere kleurstelling vind ik dat het geheel qua sfeer meer lijkt op de VSM.
Leuk idee !
Maar, misschien heb ik het mis, de goederenloods zo haaks op het station zetten is niet zo realistisch volgens mij. Ik zou hem in lijn plaatsen met het station zoals in werkelijkheid ook gebruikelijk was.
Mooi ruimte voor scenery, super! Maar je mist misschien een omloopmogelijkheid voor een locomotief zodat een getrokken (goederen) trein ook weer getrokken de andere kant op kan vertrekken.
Laatste tip is om de module rechts nog iets schuiner te leggen qua spoor, je tekent hem bijna parallel aan de rand van de module nu. Waar gaat het spoor helemaal links naartoe?