port of acacia avenue
Re: port of....
Goedemiddag,
Allemaal de beste wensen voor 2024.
Hier weer een kleine update:
Een blanco vrachtwagen met trailer in de huisstijl van Vos logistics gemaakt.
Een begin gemaakt om een Fleischmann BR 203 (heb ik dubbel) om te bouwen naar een locomotief in de Strukton kleuren.
Een aantal sporen verder voorzien van ballast, persoonlijk niet mijn favoriete bezigheid, maar als er later schakelkasten, plukje gras/onkruid etc staan dan word het misschien nog wat.
Ook een start gemaakt de aankleding, het eerste groen is aangelegd.
Ik heb eerst een proef stukje gedaan, ik ben alleen niet happy met de boompjes van Ali, en een enkele kleur gras.
Dat worden in de toekomst zelfbouw bomen, zo blijf je lekker bezig.
Van 1,5-2mm triplex een dek gemaakt, daar het op die plek niet egaal is om een vakantiehuis/schuur te plaatsen.
En het strooien van gras en turf.
De achterzijde van het huisje word volgestouwd met dennen.
Google earth view.
Nu alles laten drogen, en morgen met de stofzuiger met panty de losse resten wegzuigen.
Allemaal de beste wensen voor 2024.
Hier weer een kleine update:
Een blanco vrachtwagen met trailer in de huisstijl van Vos logistics gemaakt.
Een begin gemaakt om een Fleischmann BR 203 (heb ik dubbel) om te bouwen naar een locomotief in de Strukton kleuren.
Een aantal sporen verder voorzien van ballast, persoonlijk niet mijn favoriete bezigheid, maar als er later schakelkasten, plukje gras/onkruid etc staan dan word het misschien nog wat.
Ook een start gemaakt de aankleding, het eerste groen is aangelegd.
Ik heb eerst een proef stukje gedaan, ik ben alleen niet happy met de boompjes van Ali, en een enkele kleur gras.
Dat worden in de toekomst zelfbouw bomen, zo blijf je lekker bezig.
Van 1,5-2mm triplex een dek gemaakt, daar het op die plek niet egaal is om een vakantiehuis/schuur te plaatsen.
En het strooien van gras en turf.
De achterzijde van het huisje word volgestouwd met dennen.
Google earth view.
Nu alles laten drogen, en morgen met de stofzuiger met panty de losse resten wegzuigen.
Jij ook de beste wensen. Mooie ontwikkelingen. Ik ben altijd jaloers op mensen die zo mooi schilderwerk kunnen afleveren. Spuitwerk of verfkwast?
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Hoi Wilco,
Dit is spuitwerk.
Zwart is een spuitbus van de action, en het oranje en geel met de airbrush.
Verf (oranje en geel) en decals zijn van KS
Hekjes van de loc met een penseel.
Dit is spuitwerk.
Zwart is een spuitbus van de action, en het oranje en geel met de airbrush.
Verf (oranje en geel) en decals zijn van KS
Hekjes van de loc met een penseel.
Complimenten hoor ziet er zeer netjes uit.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Prachtig huisje, is het zelfbouw?
De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
-
Ik heb de aliexpress bomen en wat structuur betreft vind ik ze niet optimaal( dat weet je van te voren ). Verder kom ik bij die dingen 2 punten tegen die verbetering nodig hebben maar eenvoudig te doen zijn. Zowel het uitvallen als de te felle kleur zijn door overspuiten vrij simpel te verhelpen. De action heeft daar nu goede mat groene spuitbussen voor. Hoef je de kleur niet aan te passen spuit je ze gewoon over met matte lak van de action.
Wat gras en andere begroeiing betreft, maak je niet druk over kleur, kleur is altijd vrij simpel aan te passen. Je kan het altijd overschilderen met verdunde verf om de kleur aan te passen of het ipv met verdunde lijm met verdunde verf of een mix van beide verlijmen. Daarnaast bestaan grasvelden vaak uit veel meer dan alleen gras. Daarom werk ik altijd met mixen van verschillende strooisels.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Deze week nog vakantie, dus vandaag bezig geweest met wat zelfbouw bomen.
Zie op de foto dat ik nog wat koperdraad moet camoufleren.
Maar dat komt met de verdere aankleding van dat stukje.
Zie op de foto dat ik nog wat koperdraad moet camoufleren.
Maar dat komt met de verdere aankleding van dat stukje.
-
Goed bezig , van ijzer/koperdraad krijg je nog steeds de mooiste bomen vind ik en jou eerst zien er voor eerste al goed uit
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor, die eerste bomen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hele mooie bomen, ik vermoed dat er gauw een heleboel bomen van ome Ali gekapt gaan worden.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Trambaan (diorama)
Dank Heren,
Er zijn gelukkig genoeg video's over het zelf maken van bomen.
De bomen van Ali worden niet gekapt, maar gebruikt.
Links op de foto de bomen met een spuitbus bruin volgehoost en direct strooimatriaal er over heen.
De twee aan de rechterkant met een spuitbus zwart volgehoost en vervolgens strooimatriaal.
De meest rechtse nog een keer lichtjes met een spuitbus zwart gedaan om het iets donkerder te krijgen.
De bomen met de bruine verf zal ik nog een keer insprayen met lijm/haarlak en ander strooimatriaal
Er zijn gelukkig genoeg video's over het zelf maken van bomen.
De bomen van Ali worden niet gekapt, maar gebruikt.
Links op de foto de bomen met een spuitbus bruin volgehoost en direct strooimatriaal er over heen.
De twee aan de rechterkant met een spuitbus zwart volgehoost en vervolgens strooimatriaal.
De meest rechtse nog een keer lichtjes met een spuitbus zwart gedaan om het iets donkerder te krijgen.
De bomen met de bruine verf zal ik nog een keer insprayen met lijm/haarlak en ander strooimatriaal
Dat is een hele verbetering zeg!
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
-
Zien er gaaf uit die lokjes.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Wat ik in een eerder bericht al schreef je ben een echte boomkunstenaar .
En die loc's zijn super mooi omgespoten die zullen op je baan blikvangers zijn .
mvg Sjaak
En die loc's zijn super mooi omgespoten die zullen op je baan blikvangers zijn .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Aantal weken terug toch nog wat geëxperimenteerd met de Ali boompjes.
Ik heb de bomen door mijn hand gehaald....van de top naar beneden, om zo de takken te buigen en het meeste strooimatriaal eraf te strelen en een open structuur te krijgen.
Vervolgens met een spuitbus bruin volgehoost en vervolgens strooimatriaal er over heen te draperen.
Ook nog boompjes geplant, maar een deel op de voorgrond zal ik nog een keer moeten weghalen voor de verdere aankleding.
Niet geheel ontevreden met het resultaat.
Ook de Strukton lok op een klein detail na (de sbb cargo decal op de dieseltank) klaar, en wat oude/goedkope en vooral geleefde wagons van een nieuwe outfit voorzien.
De br203 strukton (sbb cargo op dieseltank) samen met de nieuwe aanwinst op weg naar de laatste afbouw fase van de br203 en een nieuw project met Nicole.......Word vervolgd.
Ik heb de bomen door mijn hand gehaald....van de top naar beneden, om zo de takken te buigen en het meeste strooimatriaal eraf te strelen en een open structuur te krijgen.
Vervolgens met een spuitbus bruin volgehoost en vervolgens strooimatriaal er over heen te draperen.
Ook nog boompjes geplant, maar een deel op de voorgrond zal ik nog een keer moeten weghalen voor de verdere aankleding.
Niet geheel ontevreden met het resultaat.
Ook de Strukton lok op een klein detail na (de sbb cargo decal op de dieseltank) klaar, en wat oude/goedkope en vooral geleefde wagons van een nieuwe outfit voorzien.
De br203 strukton (sbb cargo op dieseltank) samen met de nieuwe aanwinst op weg naar de laatste afbouw fase van de br203 en een nieuw project met Nicole.......Word vervolgd.
Door werk en zin niet veel (eigenlijk niks) gedaan aan de baan.
En omdat er vandaag buiten niks te zoeken valt,....een oude niederbordwagen verbouwd naar een shimmn.
De niederbordwagen is voor de huif 9,3mm te lang, de wagen in twee delen gezaagd om aan de juiste afmeting te komen, en van het stalen stripje ook een stukje afgeknipt.
De twee delen met stalen gewicht en een strip styreen aan elkaar gelijmd.
Het stripje styreen word er op geplaatst zodat de huif op de juiste hoogte komt.
Er zitten nokjes aan de binnenzijde van de huif.
De huif met een paar druppels lijm vastgezet
De shimmn is klaar voor zijn 1e laag (primer), en de laag rood.
Twee uurtjes gewacht om de verf te laten drogen, en de waterslide decals geplakt.
Samen met de hogebordwagen die ik een aantal weken geleden heb opgeknapt.
Ik ga mijzelf trakteren op een koude kletser , fijne zondag.
En omdat er vandaag buiten niks te zoeken valt,....een oude niederbordwagen verbouwd naar een shimmn.
De niederbordwagen is voor de huif 9,3mm te lang, de wagen in twee delen gezaagd om aan de juiste afmeting te komen, en van het stalen stripje ook een stukje afgeknipt.
De twee delen met stalen gewicht en een strip styreen aan elkaar gelijmd.
Het stripje styreen word er op geplaatst zodat de huif op de juiste hoogte komt.
Er zitten nokjes aan de binnenzijde van de huif.
De huif met een paar druppels lijm vastgezet
De shimmn is klaar voor zijn 1e laag (primer), en de laag rood.
Twee uurtjes gewacht om de verf te laten drogen, en de waterslide decals geplakt.
Samen met de hogebordwagen die ik een aantal weken geleden heb opgeknapt.
Ik ga mijzelf trakteren op een koude kletser , fijne zondag.
Ziet er mooi uit. Kleine projecten zoals deze maken leuke aanvulling op de baan.
Als ik mag vragen, waar haal jij de Decals vandaan zoals de Vos-logistics en de Railion?
Gebruik zelf soms losse letters, maar dat is niet altijd exact.
Als ik mag vragen, waar haal jij de Decals vandaan zoals de Vos-logistics en de Railion?
Gebruik zelf soms losse letters, maar dat is niet altijd exact.
De afgelopen tijd bezig geweest met het maken van een ladekast op de locomotieven en wagons in op te bergen.
Dit na het lezen van het draadje Opbergoplossingen.
Met twee schuine kanten en een te kleine rechte muur kon ik geen vitrine ophangen.
Dus een ladekast is het geworden, 150cm breed en met 4 lades, waarvan 2 voorzien zijn van foam, en de andere van meuk, aanverwanten en lopende projectjes.
Deze ladekast word meteen onderdeel van de uitbreiding van de baan.
En het levert straks een mooie plaats op om het spul op de baan te zetten en te halen/opbergen.
Dit na het lezen van het draadje Opbergoplossingen.
Met twee schuine kanten en een te kleine rechte muur kon ik geen vitrine ophangen.
Dus een ladekast is het geworden, 150cm breed en met 4 lades, waarvan 2 voorzien zijn van foam, en de andere van meuk, aanverwanten en lopende projectjes.
Deze ladekast word meteen onderdeel van de uitbreiding van de baan.
En het levert straks een mooie plaats op om het spul op de baan te zetten en te halen/opbergen.
Re: port of...,
Door een ongelukje met thinner is een deel van de baan verwoest/beschadigd.
Ik had bij het lijmen wat gewicht nodig en had een fles thinner er bovenop gezet.
Alleen is het (denk ik) toch gaan schuiven en de fles thinner omgevallen.
De dop zat er niet goed op, en thinner en piepschuim gaat niet zo goed samen.
Omdat ik met een aantal zaken niet tevreden was, heb ik besloten om dan helemaal opnieuw te beginnen ipv repareren.
De baan zal bestaan uit 4 modules in een U vorm
Ik had bij het lijmen wat gewicht nodig en had een fles thinner er bovenop gezet.
Alleen is het (denk ik) toch gaan schuiven en de fles thinner omgevallen.
De dop zat er niet goed op, en thinner en piepschuim gaat niet zo goed samen.
Omdat ik met een aantal zaken niet tevreden was, heb ik besloten om dan helemaal opnieuw te beginnen ipv repareren.
De baan zal bestaan uit 4 modules in een U vorm
-