Goed, alles doorgemeten en het zou nu goed moeten zijn. Dus weer een dh18a besteld. We gaan het zien. Dank voor de hulp.
Geen verbinding tussen motor en chassis. Linker en rechterzijde geen verbinding. Beide linker en beide rechter met elkaar wel. 1 zijde ook met chassis wat logisch is.
Voordat ik de nieuwe decoder erin druk nogmaals alles doormeten.
En zo niet dan trakteer ik mijzelf op een nieuwe loc.
Digitaal maken van een oude Fleischmann V100
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Re: Digitaal maken van een oude Fleischmann V100
Vervelend om te horen
Je zou voor de zekerheid ook nog kunnen testen met een analoge next18 printplaatje die je wel eens bij een loc krijgt.
Je zou voor de zekerheid ook nog kunnen testen met een analoge next18 printplaatje die je wel eens bij een loc krijgt.
----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Dat klinkt als een goed idee. Heb al even gegoogled maar niet te vinden. Ik heb de forumsponsor gevraagd of hij het nog heeft liggen en of het bij mijn dh18a bestelling kan.
Of heeft iemand hier zoiets liggen?
Alvast dank.
Of heeft iemand hier zoiets liggen?
Alvast dank.
Ondertussen een stukje verder, nu alles geisoleerd maar met de print erop toch nog sluiting. Uiteindelijk het metalen ding om de motor verwijderd en ingetaped. Dat helpt. Ik begrijp het alleen niet. Wie weet toch door het te strak klemmen dat het misging. Op de een of andere manier maar op 1 as stroomvoorziening. Dus de trein rijdt enorm beroerd. Minste of geringste is er ook weer sluiting, dus er zit echt iets niet goed. Oud beestje, ik denk dat ik er mee stop. Ding gaat nooit perfect rijden ben ik bang.
Toch vorderingen gemaakt met de v100. Vond onderdelen van exact deze trein in mijn rommelbak dus de opname is nu al beter met de andere wielsets. Al is het nog niet goed als ik de klemmen gebruik, dan toch sluiting tussen motor en frame. maar, we geven niet op, het komt wel goed. Een te leuk treintje om in de hoek te gooien. Ik heb een nieuwe next18 decoder liggen maar die gaat er pas in als ik er 100% zeker van ben. En de eerste test gaat zijn met de oude decoder die nog steeds 1 kant op wil rijden.
Uiteindelijk het complete chassis van mijn donor v100 gepakt. Die zat nog mooi in de verf en geeft totaal geen sluiting. Had ik direct aan moeten denken, maar goed, ik kwam die onderdelen per toeval tegen. Met de kapotte decoder getest en hij rijdt 1 kant op. De andere kant op werkt niet, dat is bij een vorige poging opgeblazen. Met de binnenkort binnenkomende next18 dummy veel testrijden analoog en daarna de nieuwe next18 decoder installeren. Enzo hebben we opeens 5 goede locs op de baan.