Meerdervoort
Re: Meerdervoort
Word een heel bouwwerk Sander schaduwstation kan nooit te groot zijn ,
ben ook benieuwd of je het goed aangesloten heb met het test rijden komen de foutjes naar boven
mvg Sjaak
ben ook benieuwd of je het goed aangesloten heb met het test rijden komen de foutjes naar boven
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 709
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
Bedankt heren!
En inderdaad Sjaak, een flink schaduwstation is fijn. Het liefst had het nog iets groter geweest
Ik kon het niet laten en heb tijdelijk wat draadjes gelegd en het rondje bovenop ook gesloten zodat ik vandaag al eens rondjes kon rijden. Het loopt best aardig, maar zoals Sjaak al zei, nu kwam meteen naar boven waar de mogelijke problemen zich gaan voordoen: de module bak overgang. Ik gebruik hiervoor de Minitrix vario rails (leek me makkelijk en betrouwbaar), maar dat zijn toch wat fragiele railtjes waar de loks toch snel ontsporen. Ik zal deze dus zeer goed moeten gaan testen, maar dat komt wel.
Nog even de link van een vol rondje schaduwstation, helix en door een tijdelijke lus bovenop. Is de lok toch al gauw bijna 4 minuten mee bezig
https://youtu.be/TiE7Zcz0a34?si=kfkFlllwdHV7gjjQ
En inderdaad Sjaak, een flink schaduwstation is fijn. Het liefst had het nog iets groter geweest
Ik kon het niet laten en heb tijdelijk wat draadjes gelegd en het rondje bovenop ook gesloten zodat ik vandaag al eens rondjes kon rijden. Het loopt best aardig, maar zoals Sjaak al zei, nu kwam meteen naar boven waar de mogelijke problemen zich gaan voordoen: de module bak overgang. Ik gebruik hiervoor de Minitrix vario rails (leek me makkelijk en betrouwbaar), maar dat zijn toch wat fragiele railtjes waar de loks toch snel ontsporen. Ik zal deze dus zeer goed moeten gaan testen, maar dat komt wel.
Nog even de link van een vol rondje schaduwstation, helix en door een tijdelijke lus bovenop. Is de lok toch al gauw bijna 4 minuten mee bezig
https://youtu.be/TiE7Zcz0a34?si=kfkFlllwdHV7gjjQ
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 709
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
En zo is het alweer het einde van het jaar.....hoog tijd om eens wat stof van dit draadje af te blazen!
de bouw van de baan is in een slakken tempo doorgegaan. Druk met werk, familie enz, jullie kennen het wel. Ondertussen licht laag 0 van de baan wel, alleen de keerlus nog niet om ruimte te houden voor het aansluiten van alle draadjes en het plaatsen van de wissel servo's.
Tijdens het test rijden op laag nul liep ik wederom tegen problemen aan met de minitrix vario rails die ik gebruikte voor de module overgangen. Maar ik het de oplossing ondertussen gevonden : de Fleischmann vario rails zijn wel betrouwbaar! heb die er nu op 3 plekjes tussen gezet en sindsdien geen problemen meer. Zal uiteindelijk de rest ook wel gaan vervangen.
Taak die nu rest is alle stroomdraden aanleggen en de wissel servo's te plaatsen. Kwam erachter dat ik er in de huidige stand niet goed bij de achterkant kant, dus zal de boel moeten ontkoppelen zodat de baan van de muur kan komen. Ook hoop ik deze vakantie de keerlus module uit te kunnen testen. Moet nog wel even uitvinden hoe bezetmelders werken in een keerlus setup......
Ter afwisseling heb ik vandaag eerst maar eens de baan in itrain opgezet. Moet nog een boel aan gedaan worden maar het begin is er
Nog even de foto's. En dan wens ik iedereen alvast een heel goed 2025! dat het veel hobby plezier mag opleveren!
de bouw van de baan is in een slakken tempo doorgegaan. Druk met werk, familie enz, jullie kennen het wel. Ondertussen licht laag 0 van de baan wel, alleen de keerlus nog niet om ruimte te houden voor het aansluiten van alle draadjes en het plaatsen van de wissel servo's.
Tijdens het test rijden op laag nul liep ik wederom tegen problemen aan met de minitrix vario rails die ik gebruikte voor de module overgangen. Maar ik het de oplossing ondertussen gevonden : de Fleischmann vario rails zijn wel betrouwbaar! heb die er nu op 3 plekjes tussen gezet en sindsdien geen problemen meer. Zal uiteindelijk de rest ook wel gaan vervangen.
Taak die nu rest is alle stroomdraden aanleggen en de wissel servo's te plaatsen. Kwam erachter dat ik er in de huidige stand niet goed bij de achterkant kant, dus zal de boel moeten ontkoppelen zodat de baan van de muur kan komen. Ook hoop ik deze vakantie de keerlus module uit te kunnen testen. Moet nog wel even uitvinden hoe bezetmelders werken in een keerlus setup......
Ter afwisseling heb ik vandaag eerst maar eens de baan in itrain opgezet. Moet nog een boel aan gedaan worden maar het begin is er
Nog even de foto's. En dan wens ik iedereen alvast een heel goed 2025! dat het veel hobby plezier mag opleveren!
- Bijlagen
-
- baan in iTrain
- Screenshot 2024-12-28 153751.png (121.73 KiB) 93 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain