Verweren betonbrug

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
Eendenreetx
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:24
Locatie: Roermond

Re: Verweren betonbrug

Bericht door Eendenreetx »

Ik zie inderdaad in jouw topic de herkenbare fletse bakstenen, precies zoals bij mijn huisjes. Voor mij persoonlijk vind ik dat niet zo mooi, maar aldoende leert men en kom je erachter wat je het mooiste vind.

Martin welke primer adviseer je voor op enamel verf?


Groet Mike
Gebruikersavatar

hvdkooij
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2023 20:18
Locatie: Hattem

Re: Verweren betonbrug

Bericht door hvdkooij »

Wellicht een handig tip. Als je een beetje idee hebt wat je wil doen in het groot ga dan die elementen bij elkaar zetten op een 30x30 cm diorama. En ga dan experimenteren en ervaring op doen.

Mijn grote baan is nog niet gestart. Heb ls wat zaken getest qua rails en zo en ben nu bezig op een bakkie van 100x50 cm (2 stuks) om daar alles op te testen en daar kan ik makkelijk ook zaken op herstellen. Dat levert een hoop ervaring op met alle aspecten waar ik nog ervaring wil opdoen.

Ik heb jaren lang modelbouw gedaan dus dat deel is relatief makkelijk voor mij en ik weet nu wel een beete wat verf kan doen. Hoewel de meeste moderne verven wel weer even wennen zijn. Maar dan vaak in de positieve zin dat ik nu soms maar 1 lag hoef te doen en geen 3 lagen om iets dekkend te krijgen.


rocrail op PI400,
z21 start met diverse modules.,
FM Picolo rails.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Verweren betonbrug

Bericht door martindomburg »

Eendenreetx schreef: 30 aug 2024 09:30 Martin welke primer adviseer je voor op enamel verf?
Ik ben zelf fan van de One Shot primer en Titans primer van Ammo Mig. Die dekken heel mooi, zelfs zonder te ontvetten.

One shot is voor de airbrush, Titans komt in een spuitbus.

Valleyo en Tamiya zullen het ook hebben, humbrol vind ik ....
Ben zelf gewoon erg fan van Mig.



Onderwerp starter
Eendenreetx
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:24
Locatie: Roermond

Re: Verweren betonbrug

Bericht door Eendenreetx »

Ben een beetje aan het stoeien met modernere kleuren aangezien ik meer naar tijdperk V en VI neig. Op afstand zien de huisjes er mooi uit maar merk dat ik het verven van de kozijnen toch wel heel moeilijk vind
Afbeelding

Afbeelding


Groet Mike
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5227
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Verweren betonbrug

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dat soort schilderwerk kost veel tijd en energie om getraind in te raken en dat leer je echt alleen door het veel te doen.

Dus dat het nu nog niet zo word als je graag wilt is logisch en zou met oefening en het juiste gereedschap vanzelf beter moeten worden.

Ik denk dat het handig is hierna eerst op goedkope 2e hands gebouwen te gaan oefenen. Daarnaast is het kijken welke penselen en welke dikte van verf voor jou het beste werkt.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

BartenThomas
Berichten: 485
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Verweren betonbrug

Bericht door BartenThomas »

Ik wert niet óf het een optie was, maar nu iig niet meer, kozijnen zijn beter te schilderen voordat je ze in de muur plakt.



jw82
Berichten: 339
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Verweren betonbrug

Bericht door jw82 »

In dit geval (waar de kozijnen niet los zijn), is ook optie om eerst de kozijnen te doen. En als je toch wit wilt, hele model in een witte primer te zetten.


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Plaats reactie