Pagina 2 van 2

Re: Bowstring

Geplaatst: 07 jan 2025 22:40
door Driesel
Bedankt voor de complimenten!
Robert_N-Nm schreef: 04 jan 2025 08:01 Zo....hoe groot is de baan nu eigenlijk? Want als je het landschap zo voor je hebt lijkt het een eindeloze vlakke 'steppe' (de achtergrond helpt) maar qua filmpje heb ik het idee dat er 1.5-2 meter aan landschap is?? Dus ik ben benieuwd. En wat zit er achter de coullise aan schaduwstation etc?
Robert, het deel met landschap is net geen 3 meter lang en ongeveer 60 cm diep. Na de bruggen verdwijnen rijden de treinen door een grote boog en passeren achter de achtergrond door. Aan de rechterzijde gaat het dan richting twee schaduwstations die boven elkaar in een lus liggen. De sporen van de schaduwstations zijn 2,4m lang en opgedeeld in twee blokken, zodat ofwel één lange trein van meer dan 1,2m op het spoor kan, ofwel een lange trein van meer dan 1,2m. De 1,2m is een maat die ik heb genomen na de ervaringen met mijn vorige baan: hier past dan mooi een Kato Thalys in.Een tekening van mijn vorige baan vind je hier https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 69#p236269; het principe van de huidige baan is hetzelfde, maar nu in spiegelbeeld (wegens de verhuis naar een andere ruimte)

Rest me dan af te sluiten met een foto:

Afbeelding

Groeten,

Dries

Re: Bowstring

Geplaatst: 08 jan 2025 00:05
door Jeroen
Wat heb je die BR186 super geweatherd aan de onderkant, Dries. De 2e van links bedoel ik, die met die rare tekens erop. Op wat lok's hier heb ik ook die details erop gefrummeld (......)(......)(.....) maar met zo'n laagje stof is het al helemaal gaaf. Zoveel te doen nog.....


.....maar dit is jouw draad, en ik vind het prachtig! Filmpje is ook leuk, man!

Re: Bowstring

Geplaatst: 14 jan 2025 09:48
door Driesel
Nog een foto, nu met de Bowstring-bruggen (het zijn er eigenlijk drie: één dubbelsporige geflankeerd aan beide zijden door een enkelsporige) in de hoofdrol:

Afbeelding

Re: Bowstring

Geplaatst: 14 jan 2025 11:46
door walter666
Leuke video.
De aankleding is erg mooi en realistisch.