Houten

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

MrPickwick

Re: Houten

Bericht door MrPickwick »

Riem schreef: 11 nov 2024 11:54 Kom nu al aardig wat jaren in Houten, en heb dat gelukkig nooit mee gemaakt.
Probeer altijd voor de opening al aanwezig te zijn, dan is er nog genoeg parkeerplek.
Blijft wel jammer dat het soms dan zo gaat, al merkte ik daar niets van.

Heb trouwens zelf na jaren toch weer eens de knoop doorgehakt locs te kopen naast wagons/rijtuigen toen ik 2 NS 1300 locs zag liggen.
Wielen zagen er nieuw uit, de verkopers zagen er betrouwbaar uit en ze zouden rijden. Helaas bleek 1 ervan niet te rijden.
Helaas vergeten kaartje te vragen. Stonden in het midden van de grote hal, 2de rij van achter.
Daarnaast voor leuke prijsje 2 donorwagons gekocht voor projecten volgend jaar.
Ben ook altijd ruim op tijd en ga soms een rondje lopen om de tijd vol te maken, dan zie je nog weleens iets gebeuren.
Modelbouwers zijn soms ook net mensen.
Wel zonde van de locs, hopelijk is het slechts iets kleins en blijft het toch een mooie aanschaf.

epocheales denken

Bericht door epocheales denken »

Hoi Riem,

ik las jouw teleurstelling van de loc die het niet deed. Terecht. Stond deze verkoper in het hal 2 ongeveer middenin? Grijs/wit haar?
Als het deze is heb ik wel een naam, ik heb ook een akkefietje gehad met deze man. Locomotief verkopen met decoder en dan een analoge stekker er in gestopt, het zou uiteraard opgelost worden. |:( Ellenlange chat op Marktplaats gehad, maar puntje bij paaltje zelf maar een nieuwe decoder gekocht.
Je mag mij ook een PB'tje sturen.

Groetjes, Hans.

Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Riem

Bericht door Riem »

Hans, bedankt voor je reactie en aanbod.
Het waren 2 heren, welke ik nog niet eerder op de beurs heb zien staan met N-spoor.
Geen idee of het dezelfde was, maar als het niets bij jou heeft opgeleverd, ga ik er ook maar geen tijd in steken.
Als ik ze een van de komende beurzen weer zie spreek ik ze aan.
Voor de rest is mijn technische kennis niet zo hoog dat ik zelf de reparatie kan doen, dus heb ik hem voor reparatie weggebracht.
Dus hopelijk zal ik een dezer weken weten hoe (duur) het af loopt.

epocheales denken

Bericht door epocheales denken »

Ja Riem,dat aanspreken is een goed plan, daar hebben dit soort verkopers een hekel aan.
Hopelijk heb je een een harde stem met veel dB's :) Ben benieuwd hoe de reactie is.
Hopelijk vallen de kosten van reparatie voor je mee.

Groetjes Hans.

Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Als er aantoonbaar handelaren op de beurs staan die de boel lopen te belazeren en klanten lopen te beduvelen dan moet dit denk ik kenbaar worden gemaakt bij de organisator van de beurs. Eventueel aangifte bij politie. Grote mond opzetten zal niet veel helpen vrees ik.

Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

MrPickwick

Bericht door MrPickwick »

Zaunkönigs Bahn schreef: 14 nov 2024 17:01 Als er aantoonbaar handelaren op de beurs staan die de boel lopen te belazeren en klanten lopen te beduvelen dan moet dit denk ik kenbaar worden gemaakt bij de organisator van de beurs. Eventueel aangifte bij politie. Grote mond opzetten zal niet veel helpen vrees ik.
Dan zou dat echt structureel moeten zijn voordat de organisator een verkoper zou weren en bewijslast is wel een dingetje.
Oplichting op een beurs of via internet heeft ook niet echt prioriteit bij opsporingsdiensten.
Het is trouwens ook al enige tijd geleden dat ik op de beurs waarschuwingen hoorde voor zakkenrollers maar die staan over het algemeen ook weer sneller buiten dan jij thuis zou zijn van een beurs.

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

In dit geval werkt "niets doen" averechts. De organisator heeft de zorg een veilige beurs te garanderen, de vraag wordt nu tot hoever dit strekt.

Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Plaats reactie