Fladder railways
-
Onderwerp starter - Forum-Beheerder
Re: Eerste baan
Ja die worden ook mee geleverd
Heb vandaag wel even lampjes gekocht( lagen voor 1 euro per stuk bij wapstad) nu nog even aansluiten op een adapter/transformator en dan werken die ook weer
Tevens druk bezig geweest met mijn spiraal voor naar het berg station.
Heb vandaag wel even lampjes gekocht( lagen voor 1 euro per stuk bij wapstad) nu nog even aansluiten op een adapter/transformator en dan werken die ook weer
Tevens druk bezig geweest met mijn spiraal voor naar het berg station.
Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Kun je daar eventuweel foto,s van laten zien.Thrillseeka schreef: nu nog even aansluiten op een adapter/transformator en dan werken die ook weer
Wat voor een adapter/transfotmator je voor de verlichting gaat gebruiken.
Ga er zelf naamlijk ook mee aan de slag vandaar.
Alvast dank voor jou info
Martin de Deugd
-
Nog geen idee om eerlijk te zijn het zijn 14-19 volt 50mA lampjes.
Morgen naar houten ms dat ze daar nog wat hebben liggen. Eventueel heb ik nog een voeding van een oude scanner die 16 volt is.. die zou ik er op aan kunnen sluiten denk ik.
Morgen naar houten ms dat ze daar nog wat hebben liggen. Eventueel heb ik nog een voeding van een oude scanner die 16 volt is.. die zou ik er op aan kunnen sluiten denk ik.
Let love rule
-
WOW
dat ziet er wreed uit dat station!! Erg Mooi !!
ik blijf het volgen!
groetjes uit den haag
socrates
dat ziet er wreed uit dat station!! Erg Mooi !!
ik blijf het volgen!
groetjes uit den haag
socrates
Leuk, een echt gedetaileerd bouwverslag, da's altijd erg leuk om te lezen en te kijken.
Mooi station!
Bart
Mooi station!
Bart
-
inmiddels een spiraal/helix gebouwd. Wil namelijk daar een berg bouwen en een mijntje daar boven bouwen.
Vraag me alleen af of nu me berg niet te hoog/stijl word.
Dat groene vlak op de eerst pic moet de mijn gebouwd gaan worden.
Op zich met stijle wanden kan je natuurlijk wel weer andere leuke dingen doen zoals iets maken waar touwen naar beneden hangen waar berg beklimmers bezig zijn enzo.
Dat groene vlak op de eerst pic moet de mijn gebouwd gaan worden.
Op zich met stijle wanden kan je natuurlijk wel weer andere leuke dingen doen zoals iets maken waar touwen naar beneden hangen waar berg beklimmers bezig zijn enzo.
Let love rule
-
-
Nog een paar foto's omdat het op die andere fotos misschien niet al te goed zichtbaar is.
Helaas ligt me sd kaartje met de fotos van de bouw van de helix op het werk, deze zal ik morgen of overmorgen even erop zetten.
Helaas ligt me sd kaartje met de fotos van de bouw van de helix op het werk, deze zal ik morgen of overmorgen even erop zetten.
Let love rule
-
Prachtig, ik vraag me af welk merk die TEE trein is?
Ik ben pas met zo'n trein op stap geweest, en zoek hem nu in model!
Groet Hans
Groet Hans
-
ja kan 3 cm per meter stijgenThrillseeka schreef:inmiddels een spiraal/helix gebouwd. Wil namelijk daar een berg bouwen en een mijntje daar boven bouwen.
in bochten wordt aanbevolen om zelfs 2,5 cm per meter
je kan het gewoon ook even met een loc en wagonnen proberen, je ziet van zelf wanneer de loc het niet meer trekt
je kan ook een tandrad baan maken deze speciale loc's kunnen een steilere helling aan
het ziet er trouwens goed uit zo!
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
-
thevandijks schreef:Prachtig, ik vraag me af welk merk die TEE trein is?
Groet Hans
Hans welk Ep zoek je want er zijn (waren) verschillende aanbieders.
Minitrix, Arnold em Fleischmann
Mvrg Bob Vermeulen
Laatst gewijzigd door bob vermeulen op 15 mei 2012 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
-
Een beetje in de laatste periode, dus zoals op de foto. Ik heb bij Conrad deze gezien, maar die is wel mooi, maar niet helemaal wat ik bedoel.
Ik zoek de rood/gele uitvoering, ik bezit trouwens al een Fleischmann TEE rijtuig.
Bij Conrad kost bovenstaande trein 218,00 euro.
Groet Hans
Ik zoek de rood/gele uitvoering, ik bezit trouwens al een Fleischmann TEE rijtuig.
Bij Conrad kost bovenstaande trein 218,00 euro.
Groet Hans
-
De loc is van minitrix nr 12514. Tis een db 103.thevandijks schreef:Prachtig, ik vraag me af welk merk die TEE trein is?
Groet Hans
De wagonnen set is de 15860.
Bij wapstad hebben ze nog een minitrix en fleischmann DB 103.
Net even wat foto's van de 103 gemaaktvoor je:
Met flitser verkracht het een beetje
Nu zonder flitser
Mocht je de high res pics willen hebben laat maar horen. (4752*3168 pixels)
Laatst gewijzigd door Thrillseeka op 14 mei 2012 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Let love rule
-
De helling van de bocht weet ik. Ik gebruik r2 bochten en in een heel rondje stijg ik 6 cm, zowel mijn db103 als mijn ns loc van fleischman komen naar boven met 10 wagons.richard7877 schreef:ja kan 3 cm per meter stijgenThrillseeka schreef:inmiddels een spiraal/helix gebouwd. Wil namelijk daar een berg bouwen en een mijntje daar boven bouwen.
in bochten wordt aanbevolen om zelfs 2,5 cm per meter
je kan het gewoon ook even met een loc en wagonnen proberen, je ziet van zelf wanneer de loc het niet meer trekt
je kan ook een tandrad baan maken deze speciale loc's kunnen een steilere helling aan
het ziet er trouwens goed uit zo!
groeten richard
Dus qua stijgings percentage etc gaat het wel goed.
Doelde meer of de berg wanden niet te stijl werden
Net even wat nacht pics gemaakt:
en nog eentje met het licht en flitser aan:
Let love rule
^^ wat Bart zegt
Het lijkt alleen wel alsof er wel erg veel licht door de voorgevel van het stationsgebouw komt, of komt dat door de opname?
Het lijkt alleen wel alsof er wel erg veel licht door de voorgevel van het stationsgebouw komt, of komt dat door de opname?
De berg kun je zo steil maken als je zelf wilt. Advies is dan wel goed te kijken naar wat foto's van steile bergen, want die zijn veel rotsiger en minder groen dan de exemplaren met flauwere hellingen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
De berg die ik hier in aanbouw zie komt eigenlijk uit het niets noor boven! Dat zou ik wat vloeiender maken dan gaat het ongetwijffeld beter aansluiten op de rest van baan.
Ook de onderkant is dicht (aan de binnenzijde) dan krijg je zeker problemen als er een trein in de berg blijft staan.
mvrg Bob Vermeulen
Ook de onderkant is dicht (aan de binnenzijde) dan krijg je zeker problemen als er een trein in de berg blijft staan.
mvrg Bob Vermeulen
Feldberg spoor N
-
Inmiddels even project berg op hold gezet, weet nog niet hoe ik het moet gaan doen, aan de ene kant wil ik het zo als het nu is aan andere kant vind ik het net te stijl en te veel uit het niets. Vanavond of morgen maar is me vriendin om hulp vragen.
Vandaag beetje bezig geweest met de lichten in mijn station. Heb vandaag led verlichting erin gemaakt ipv een gloeilampje.
De kabel bende onder de baan, ik ben niet zo een goede soldeerder maar ja. De lampjes doen het dus of het er nu wel of niet netjes uit ziet het resultaat telt
Hier de lampjes van de bijgebouw. Die in het hoofdgebouw zit van binnen dus kan ik niet laten zien.
Zo ziet het er dan uit met de gordijn dicht Helaas komt er nog heel veel licht door de gordijnen ,dus zal vanavond als het donker is nog wel een foto schieten.
Tevens kwam me opa nog aanzetten met 2x geel koper plaatje van Werkspoor NV.
Even kijken hoe we dit in de baan kunnen implementeren. Op zich is het natuurlijk veelste groot voor N-spoor maar ja we zien wel
Vandaag beetje bezig geweest met de lichten in mijn station. Heb vandaag led verlichting erin gemaakt ipv een gloeilampje.
De kabel bende onder de baan, ik ben niet zo een goede soldeerder maar ja. De lampjes doen het dus of het er nu wel of niet netjes uit ziet het resultaat telt
Hier de lampjes van de bijgebouw. Die in het hoofdgebouw zit van binnen dus kan ik niet laten zien.
Zo ziet het er dan uit met de gordijn dicht Helaas komt er nog heel veel licht door de gordijnen ,dus zal vanavond als het donker is nog wel een foto schieten.
Tevens kwam me opa nog aanzetten met 2x geel koper plaatje van Werkspoor NV.
Even kijken hoe we dit in de baan kunnen implementeren. Op zich is het natuurlijk veelste groot voor N-spoor maar ja we zien wel
Let love rule
wordt gaaf zo
wel erg veel licht denk
of is dat bedroch
ga zo door
gr rien
wel erg veel licht denk
of is dat bedroch
ga zo door
gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Ah, die van je avatar foto zeker.Thrillseeka schreef:....Vanavond of morgen maar is me vriendin om hulp vragen. ...
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
wheheh, ik heb ook zo'n vriendin, elke nacht weer en weer
enige wat ik een beetje jammer vindt is dat je van die hele korte stations sporen hbe, daardoor staan je treinen zo hudje mutje.
enige wat ik een beetje jammer vindt is dat je van die hele korte stations sporen hbe, daardoor staan je treinen zo hudje mutje.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
ja dat is bedrog. Krijg niet echt goede foto's ervan. Maar in het echt valt het 100% meerien schreef:wordt gaaf zo
wel erg veel licht denk
of is dat bedroch
ga zo door
gr rien
Nah ondanks dat ik Jessica Simpson een ontzettend lekker wijf vond, sla ik nu me portie wel afshoven schreef:Ah, die van je avatar foto zeker.Thrillseeka schreef:....Vanavond of morgen maar is me vriendin om hulp vragen. ...
Me sporen zijn 110 cm lang, ze kunnen niet echt veel langer moet rekening houden met de bochtenMaurits71 schreef: wheheh, ik heb ook zo'n vriendin, elke nacht weer en weer
De peronnen zijn ongeveer 90 cm lang.
Let love rule