Caerwyn Park

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Ad_M

Re: Caerwyn Park

Bericht door Ad_M »

Ik voel mij een slak vergeleken met jou tempo :oops:
Ziet er strak uit!!

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

marco

Bericht door marco »

mooi zeg toppie

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

Dank!
Vanavond ben ik begonnen met het perron van Caerwyn Park. Peco levert onder nummer NB-28 perronranden met een steenmotief. Ik vond ze een beetje aan de hoge kant, dus heb een klein strookje van de onderkant af gesneden. Vervolgens de hoeken in verstek gevijld. Wat ballast verwijderd (dit vul ik straks weer aan tot de perronrand), en voila... een klein stationnetje is geboren.
IMG_1773.JPG
IMG_1773.JPG (109.97 KiB) 3378 keer bekeken

met vriendelijke groet, Jesse

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Netjes hoor! Die rode pasmaat, is dat zelfbouw?

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

Dank je, Hoontje. Nee, was het maar zelfbouw! Het is een van de meest handige uitvindingen van de moderne mensheid: het Peco-dubbelspoorafstand-en-perronhoogte-dingetje! De prijs van dit multifunctionele hulpmiddel: £0.20. :D

Zie hier.

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

Het perronnetje vandaag maar even afgemaakt. De perronmuur met diverse tinten grijs en wit enigszins geweatherd, en vervolgens een stukje afvalstyreen op maat gesneden voor de bovenkant. Nog een ingewikkeld klusje met de schots en scheve keermuur er achter. Het leek me leuk om het perron een betonplaten-effect te geven, hiervoor heb ik om de twee centimeter met een mes een inkeping gemaakt. Daarna gespoten met Humbrol lichtgrijs. Ik had nog een busje primer die bijna leeg was, dit er licht overheen gespetterd. Een wasje met zwart, nog een licht laagje grijs erover, en het lijkt er redelijk op.
IMG_1780.JPG
IMG_1780.JPG (113.03 KiB) 3850 keer bekeken
IMG_1779.JPG
IMG_1779.JPG (114.51 KiB) 3850 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jesse op 08 aug 2013 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

René

Bericht door René »

Prachtig!

Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

Beste mensen, graag zou ik jullie mening horen over twee zaken waar ik over zit te dubben:

Zoals ik het perron nu gemaakt heb, lijkt het alsof reizigers geen mogelijkheid hebben er op te komen. In mijn gedachten zit de stationsingang aan de rechterkant, net buiten het diorama. Maar ik weet niet of dit overkomt. Vinden jullie dit er zo raar uitzien? Ik zou bijvoorbeeld nog een trap langs de keermuur kunnen maken.

En vraag twee, de huizen kunnen met hun voor- en achterkant naar het spoor. De voorkant zie je hier boven, de achterkant (met de kleine uitbouwtjes) op pagina 2. Wat vinden jullie het mooiste? Als het de voorkant wordt, komt er een smal weggetje voor, anders achtertuinen met muurtjes.

FidOo

Bericht door FidOo »

Jesse schreef:Beste mensen, graag zou ik jullie mening horen over twee zaken waar ik over zit te dubben:

Zoals ik het perron nu gemaakt heb, lijkt het alsof reizigers geen mogelijkheid hebben er op te komen. In mijn gedachten zit de stationsingang aan de rechterkant, net buiten het diorama. Maar ik weet niet of dit overkomt. Vinden jullie dit er zo raar uitzien? Ik zou bijvoorbeeld nog een trap langs de keermuur kunnen maken.

En vraag twee, de huizen kunnen met hun voor- en achterkant naar het spoor. De voorkant zie je hier boven, de achterkant (met de kleine uitbouwtjes) op pagina 2. Wat vinden jullie het mooiste? Als het de voorkant wordt, komt er een smal weggetje voor, anders achtertuinen met muurtjes.
Je zou de indruk kunnen wekken dat het perron doorloopt door een half bankje te plaatsen, of een halve trap o.i.d. Met een preisertje die vanuit het onzichtbare deel komt lopen kun je het ook suggereren. Aangezien de sporen ophouden zou ik kiezen om een klein stukje trap te maken aan het eind van het perron.

En ik vind de achterkant van de huisjes charmanter. Dus ik zou ze met de tuin kant naar voren zetten en kleine tuintjes maken. Het stukje is te smal voor een straatje.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Ik zou zeggen ingang rechts, een trap wordt wel erg topsport om die te beklimmen, zeker voor de oudjes die geen auto (meer) bezitten en afhankelijk zijn van het spoor om hun zus/broer in Guildford te bezoeken. ;)

Wat betreft de huizen; het talud is best steil voor achtertuintjes, dus ik zou zeggen voorkant met weggetje er voor. Kun je daar meteen een typisch Engelse van of lorry zetten.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Paul B

Bericht door Paul B »

Ik zou een liftkoker bouwen als moderne toevoeging aan een oud stationnetje. Maakt het nog bijzonderder. Dan zou ik ook voor de voorkant van de huisjes kiezen, met mensjes en autootjes en zo, kan heel leuk worden.
Als je de suggestie wekt dat dit slechts het laatste stukje van het perron is, dan zou ik voor de achterkant van de huisjes kiezen, omdat het dan logischer is wanneer de huizen tussen het spoor en de weg staan, in plaats van een weg ervoor lopend. Dan zou je met muurtjes tuintjes kunnen maken en veel groen.

Ik vind het overigens nu al erg fraai gemaakt.

Raymond63

Bericht door Raymond63 »

idd, liftkoker met veel glas, getint tegen het zonlicht, maar daarnaast wel ergens een trap mocht ie uitvallen.. en die lift moet het wel doen ntl.. ik denk meteen aan een miniclubspoortje en een onderstel om de boel op en neer te laten rijden..

voorlopig nog geen baan, want helaas geen baan..

bisschop
Kleinserie/Commercieel

Bericht door bisschop »

Hoi Jesse,

Ziet er goed uit.
Kan niet wachten tot Lochem om het met eigen ogen te zien.

Succes met de verder bouw.
En als je voor de lift ga zeker een trap hier in Sliedrecht weten ze waar om.
Hier staat ook een lift bij de spoordijk om boven te komen en deze is meer kapot dan werkzaam door vernielzuchtige jeugd.

Groetjes,

Rob

Bouwt modeltreinen van de NS

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

Dank je wel voor jullie feedback! Ik denk dat ik het station maar zo simpel mogelijk laat, dat was ook mijn oorspronkelijke idee. Caerwyn Park is een winderig voorstadstation waar het aan alle voorzieningen ontbreekt. Zoals veel stations in Wales staat er niet eens een ticketautomaat en moet een kaartje nog ouderwets bij de conducteur worden gekocht. Er komt nog wel een kleine schuilgelegenheid, wachten in de regen wil ik de bewoners ook niet aandoen. Maar een lift past denk ik niet helemaal in die sfeer, hoewel het me wel een leuke uitdaging lijkt om te bouwen! (en mocht het niet lukken om 'm werkend te maken dan is-ie gewoon defect, Rob ;) )
Ik vind het een heel goed idee om de suggestie te wekken dat de toegang tot het perron aan de rechterkant is door een Preisertje 'het beeld' in te laten lopen. Ga ik zeker doen, kijken of dat voldoende de indruk wekt dat er daar zich nog iets achter bevindt.
En de huizen... Ik denk de achterkant naar voren wel bijdraagt aan de uitstraling van een simpele halte, wat weggestopt achter de huizen. Bovendien vind ik het ook wel erg leuk om de tuintjes in te richten. Op zich is er genoeg ruimte daarvoor (zeker 4 cm), op de foto's heb ik de huizen iets naar voren geschoven. Ik denk dat ik maar eens even met die variant ga spelen. Leuke tuinmuurtjes zijn inmiddels onderweg uit de UK. :)

Oh, en ook nog wat gesmeerd met gips:
IMG_1784.JPG
IMG_1784.JPG (106.16 KiB) 3623 keer bekeken

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

De wachtgelegenheid van Caerwyn Park is een het voormalige onderkomen van de perronopzichter, die echter al vele jaren wegbezuinigd is. Recentelijk werd het in de huisstijl van Arriva overgeschilderd. (in werkelijkheid is het een gietsel van Timecast dat ik er mooi bij vond passen :) ) De bank is fabrikaat Rommeldoos.
IMG_1785.JPG
IMG_1785.JPG (110.43 KiB) 3559 keer bekeken

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Jesse.

Liften doen ze niet aan in Wales, wel aan trapjes, die zou je nog makkelijk kunnen maken , 3 preisertjes breed met een hekje en het is min of meer zoals het voor komt

gr.

M.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

tv_man

Bericht door tv_man »

Gaat er alsmaar strakker uitzien.

Zou het geen idee zijn om voor de huisjes de achtertuintjes te tonen maar ze een stukje uit elkaar te plaatsen zodat er een doorkijkje ontstaat naar de straat aan de andere kant zodat je daar een heel kleine straatscene kunt bouwen. Geeft ook meer diepte.

Een gietijzeren trap zou hier mogelijk goed staan.

Enfin, paar losse ideeën.

- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

Hmm.. ik denk dat dat er best leuk uit zou zien, een mooie gietijzeren trap (wie weet daar een kitje van?) en een doorkijkje tussen de huizen door. Ik vrees alleen dat er voor dat laatste weinig ruimte is, dan worden het tuintjes van 1 cm diep. Ja, of ze moeten wat van het talud aflopen.

Vanmiddag ben ik in een kleine bouwcrisis beland door een ideetje om een paar Viessmann lantaarnpalen te hergebruiken. Eigenlijk vind ik die dingen veel te lomp, maar ja.. ik had ze nog liggen en de voor dit baantje bij Timecast bestelde lantaarnpalen bleken meer voor schaal Z geschikt, dus ja je moet wat. Per ongeluk gebruikte ik een iets te grote boor voor de gaatjes, hierdoor moest ik ook nog die lelijke voetjes gebruiken omdat ze anders niet bleven staan. En als je dan afstand neemt, dan is het ook eigenlijk geen gezicht. Het houten huisje draagt daar ook wel een beetje aan mee.. eigenlijk net niet de sfeer die me voor ogen stond.
Dus helaas zit er niets anders op dan een nieuw plaatje te snijden voor het perron. En dan toch maar aan de zelfbouw...

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

En we klooien verder...
Met de spuitbus een poging gedaan de achtergrond een kleurtje te geven, conclusie: niet voor herhaling vatbaar maar voor deze keer kan-ie er mee door. Ook zijn er een paar pakjes muurtjes van het merk Javis Countryside Scenics binnen gekomen. Ik ben begonnen met een muurtje langs de voorzijde van het diorama, de rest wordt nog verwerkt tot tuinmuur.

De uiteindelijke plek van de huisjes wordt een cm of 3 van de achterkant, dit omdat de huizen zo geen slagschaduw werpen op de achtergrond, en ook omdat ik nu nog een mooi stoepje met Engelse telephone box kan maken. :) Wordt vervolgd!
IMG_1797.JPG
IMG_1797.JPG (110.82 KiB) 3604 keer bekeken
IMG_1795.JPG
IMG_1795.JPG (115.16 KiB) 3605 keer bekeken

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

ziet er heel mooi uit hoor

Gr Andy

Wim

Bericht door Wim »

Die is mooi aan het worden zeg............. :o

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

De resterende muren heb ik gebruikt om de achtertuintjes van elkaar te scheiden, uitaard krijgen ze nog dezelfde kleur als de huizen. Ik twijfel een beetje: zijn ze niet iets te massief? Ik zou ze wat lager kunnen maken, wat vinden jullie?
IMG_1800.JPG
IMG_1800.JPG (108.94 KiB) 3395 keer bekeken

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Ik zou ze iets lager doen, net iets onder de ramen.

Fred The Railroader

Paul B

Bericht door Paul B »

Ik zou er iemand naast zetten en ze zo hoog maken dat de buren elkaar net niet kunnen zien.

Onderwerp starter
Jesse

Bericht door Jesse »

IMG_1803.JPG
IMG_1803.JPG (111.85 KiB) 3376 keer bekeken

Zeker met zulke buren ;)
Klein stukje er af gevijld, vind ze wel ok zo.

Plaats reactie