Keerlusvraagje in hondenbot-baan
Re: Keerlusvraagje in hondenbot-baan
vindt het trouwens al heel wat, je hebt nog nooit geplanned in je leven, whehehe.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
@mau,
Ja nondeju! Hier moet het even. Maar schema's zijn goed genoeg voor mij. Deze technische flauwekul is natuurlijk nieuw voor mij.
Bon, de overloopwissels die ik nodig heb voor de pendeltreinen liggen buiten het schaduwstation. Het stationnetje heeft ook overloopwissels en ligt (natuurlijk) ook buiten de keerlusmodule. Ik kan dus de hele dag overloopwissels overal inbouwen tussen de 2 keerlusmodules (aan de andere kant komt dezelfde situatie) want de polariteit van de sporen is en blijft hetzelfde. Na het schaduwstation begint de keerlusmodule.
Dan heb ik dus op mijn laagste niveau enkel de keerlusmodule. Daarboven (1 helixwinding) komt het schaduwstation. Dan wat meer windingen van de helix en dan krijg ik mijn zichtbare stuk.
Jullie helpen mij enorm!
Ja nondeju! Hier moet het even. Maar schema's zijn goed genoeg voor mij. Deze technische flauwekul is natuurlijk nieuw voor mij.
Bon, de overloopwissels die ik nodig heb voor de pendeltreinen liggen buiten het schaduwstation. Het stationnetje heeft ook overloopwissels en ligt (natuurlijk) ook buiten de keerlusmodule. Ik kan dus de hele dag overloopwissels overal inbouwen tussen de 2 keerlusmodules (aan de andere kant komt dezelfde situatie) want de polariteit van de sporen is en blijft hetzelfde. Na het schaduwstation begint de keerlusmodule.
Dan heb ik dus op mijn laagste niveau enkel de keerlusmodule. Daarboven (1 helixwinding) komt het schaduwstation. Dan wat meer windingen van de helix en dan krijg ik mijn zichtbare stuk.
Jullie helpen mij enorm!
En als dank mogen wij weer genieten van jouw fantastische bouwsels, dus het is puur eigenbelang
-
Jeroen ,
als ik naar jou tekening met de pijlen er in kijk , zie ik dat je nu door de binnen bocht omhoog gaat .
is dat de bedoeling of staan de pijlen verkeerd ?
als ik naar jou tekening met de pijlen er in kijk , zie ik dat je nu door de binnen bocht omhoog gaat .
is dat de bedoeling of staan de pijlen verkeerd ?
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
Nee, het dient slechts een schematische voorstelling van de keerlus-ellende. De spiralen heb ik voor het gemak even zo getekend. In mijn bouwplan wordt er uiteraard geklommen via het buitenste spoor.
Jeroen,
Een keerlus is nooit ellende, gewoon je vragen op de juiste plaats stellen dan krijg je net zolang antwoord tot dat je het werkelijk begrijpt of tot dat het daadwerkelijk werkt.
Als je moeite hebt met de materie is het niet handig om dit soort zaken op een forum te vragen.
En wat daar vooral erg handig bij is om een duidelijk sporenplan te tekenen.
Groetjes
Willempie
Een keerlus is nooit ellende, gewoon je vragen op de juiste plaats stellen dan krijg je net zolang antwoord tot dat je het werkelijk begrijpt of tot dat het daadwerkelijk werkt.
Als je moeite hebt met de materie is het niet handig om dit soort zaken op een forum te vragen.
En wat daar vooral erg handig bij is om een duidelijk sporenplan te tekenen.
Groetjes
Willempie
Eeeuuuhm, wel: binnen 24 uur heb ik eigenlijk antwoord op al mijn vragen. Dus wat dat betreft leek mij het N-spoorforum wel een goeie plek om het te vragen. Het N-keerlusforum.nl heb ik nog niet gevonden, en op BNLS was ik waarschijnlijk doorverwezen naar de zoekfuntie.
Ja, een duidelijk baanplan. Heb ik niet en nooit gehad. Maar snap je het zo een beetje, of wil je nog wat duidelijkheid? Dan moet ik een schets even gaan inscannen.....
J.
Ja, een duidelijk baanplan. Heb ik niet en nooit gehad. Maar snap je het zo een beetje, of wil je nog wat duidelijkheid? Dan moet ik een schets even gaan inscannen.....
J.