Hoontje,
ik stel dit voor velen moeilijke onderwerp ter discussie omdat ik nu eenmaal een wederhelft heb die in de uitvaartwereld werkt en derhalve veel te maken krijgt met het feit dat na het overlijden van iemand er te vaak blijkt dat er helemaal niets is geregeld op het gebied van wat die persoon eigenlijk als laatste wil had.
en daar hoort voor een modelspoorder toch ook bij wat er met zijn/haar verzameling zou moeten gaan gebeuren.
in dat contest was eigenlijk min of meer mijn aangehaalde boodschap.
nu is ieder die dit kan lezen ook instaat om e.e.a. op papier te zetten en daarmee een misschien open probleem voor dan als het nodig is te hebben geregeld.
bedenk dat er dagelijks tientallen medemensen uitstappen die dat toen ze wakker werden niet hadden ingepland.
we zijn uiteindelijk allemaal een mens van de minuut van nu de volgende moet je maar afwachten en dat bedoel ik niet negatiever dan dat het klinkt.
ik zelf heb wel al het e.e.a. op papier gezet en kenbaar gemaakt wat ik zoal zou willen na mijn verscheiden maar zoals gezegd dat is ieder voor zich ik hoop alleen dat jullie er in zijn algemeenheid bij willen stilstaan hoe een rot onderwerp het ook is want in de praktijk blijkt dat velen dit onderwerp mijden of er niet over willen praten laat staan aan of over nadenken.
ik denk dat ook dit onderwerp hoort onder verzekeringen.
Verzekering
-
Re: Verzekering
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: Verzekering
Zeker een goed punt Jan.
Eigenlijk zal iedereen zich bewust moeten zijn, dat er ooit een moment komt dat je alles achter je laat.
Een afweging wat er met jouw nalatenschap moet gebeuren is idd aan een ieder zelf.
Er kunnen zoveel factoren mee spelen en die is voor een ieder anders.
velen hebben b.v. en om het even bij treinen te houden, dit nagelaten aan het modelspoormuseum, of aan een modelspoorclub waar men lid van was of een warm hart toe droeg,
velen laten het ook na aan kind of kleinkinderen die de tik van (o)pa hebben overgenomen.
maar er zijn nog tiental andere scenario's te bedenken.
mvg
Freddy
Eigenlijk zal iedereen zich bewust moeten zijn, dat er ooit een moment komt dat je alles achter je laat.
Een afweging wat er met jouw nalatenschap moet gebeuren is idd aan een ieder zelf.
Er kunnen zoveel factoren mee spelen en die is voor een ieder anders.
velen hebben b.v. en om het even bij treinen te houden, dit nagelaten aan het modelspoormuseum, of aan een modelspoorclub waar men lid van was of een warm hart toe droeg,
velen laten het ook na aan kind of kleinkinderen die de tik van (o)pa hebben overgenomen.
maar er zijn nog tiental andere scenario's te bedenken.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2