Op deze baan is het de bedoeling om analoog te rijden. mooie scenery te bouwen en verder te ontdekken wat deze mooie hobby voor mezelf en voor onze zoon kan betekenen...
Inmiddels is het startset in huis. En deze heeft al heel er veel rondjes gereden dit weekend. Ik heb ook even een helling gelegd van ongeveer 5%. Met 3 wagons heeft hij er weinig moeite mee. Met deze informatie denk ik toch weer voor de eerste optie te gaan.
En zoals FidOo schreef moet het keerlusprobleem met diodes op te lossen zijn. Dit "knutselen" ligt mij wel.
banenplan 150x80 met tunnel
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: banenplan 150x80 met tunnel
Ik heb dit draadje zitten te lezen en vond het vorige plan spannender. Niet beter, maar meer mogelijkheden in de scenery om het een spannende baan te maken. Dat gedoe over hoogten snap ik even niet.
Het grijze gedeelte van de baan ligt op en soort verhoging, plateau. Vooraan daalt de groene sectie naar beneden om onder de baan te eindigen in de blauwe keerlus sectie. Dat maakt het spannend, want je kunt delen niet zien. Andersom kan ook, dan stijgt het groene deel. Alleen de keerlus sectie is dan verkeerd ingetekend of door het cad-pakket verkeerd neergezet. In beide gevallen blijft het een spanning oproepen omdat delen niet zichtbaar zijn.
Zou wel wat meer ruimte nemen tussen het groene spoor en de grijze sporen, er moet nog een talud of bergwand tussen.
Ik had de 9101 vóór de driewegwissel vervangen door een 9103 en de station secties met een 9103 verlengd. De nu getekende lengte is 27cm en wat kort voor een loc met drie wagons, het kan maar net aan. Over het schuine spoor zullen we denk ik uren kunnen twisten, ik had dat anders gedaan. Ik zou rechts gekozen hebben voor een kleine goederen sectie met twee of drie spoortjes. Links een kort uitwijkspoortje dat eindigt in een loods voor twee kleine locs die achter elkaar staan. Tractie glaskasten, een mooie B'B' mallet, T3's en dergelijke, ben niet thuis in het modernere materiaal, maar er zullen vast ook wel leuke kleine diesels te vinden zijn. Het is maar een idee...
Oh ja, kan het mis hebben, maar het lijkt net of er nog een loze meegebogen wissel onder de berg zit verstopt.
Het grijze gedeelte van de baan ligt op en soort verhoging, plateau. Vooraan daalt de groene sectie naar beneden om onder de baan te eindigen in de blauwe keerlus sectie. Dat maakt het spannend, want je kunt delen niet zien. Andersom kan ook, dan stijgt het groene deel. Alleen de keerlus sectie is dan verkeerd ingetekend of door het cad-pakket verkeerd neergezet. In beide gevallen blijft het een spanning oproepen omdat delen niet zichtbaar zijn.
Zou wel wat meer ruimte nemen tussen het groene spoor en de grijze sporen, er moet nog een talud of bergwand tussen.
Ik had de 9101 vóór de driewegwissel vervangen door een 9103 en de station secties met een 9103 verlengd. De nu getekende lengte is 27cm en wat kort voor een loc met drie wagons, het kan maar net aan. Over het schuine spoor zullen we denk ik uren kunnen twisten, ik had dat anders gedaan. Ik zou rechts gekozen hebben voor een kleine goederen sectie met twee of drie spoortjes. Links een kort uitwijkspoortje dat eindigt in een loods voor twee kleine locs die achter elkaar staan. Tractie glaskasten, een mooie B'B' mallet, T3's en dergelijke, ben niet thuis in het modernere materiaal, maar er zullen vast ook wel leuke kleine diesels te vinden zijn. Het is maar een idee...
Oh ja, kan het mis hebben, maar het lijkt net of er nog een loze meegebogen wissel onder de berg zit verstopt.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Re: banenplan 150x80 met tunnel
Waarom de berg niet iets groter en een helex naar beneden, zo creëer je meer ruimte voor opstel sporen, en heb je minder kans dat de achterkant van je trein nog zichtbaar is en de voorkant alweer tevoorschijn komt.
Zomaar even een ideetje.
Groet,
Dirk
Zomaar even een ideetje.
Groet,
Dirk