Peco Servo SmartSwitch/Smartfrog

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Onderwerp starter
spoor65

Re: Peco Servo SmartSwitch/Smartfrog

Bericht door spoor65 »

Inmiddels het verzoek gedaan aan het moderator team om dit topic te sluiten.

Antwoord op de vraag waar dit topic mee begon, zal dus wel nooit boven water komen,
ik ga er tenminste niet meer om vragen.

Ik wens u allen, voor zover nog van toepassing, een prettige vakantie, vergeet vooral uw bier en chips niet.

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

spoor65 schreef:Maurits, :o

In die zin, moet ik helaas Jowi dan toch gelijk geven, dat een simpel roepen, koop maar een ander merk, idd geen antwoord op de vraag is/was.

.
Was/is wel zijn eigen vraag geweest of er alternatieven waren of zijn. Maar maakt verder niet uit.

Groetjes

Onderwerp starter
spoor65

Bericht door spoor65 »

Heb je gelijk in Wim, maar maakt idd verder niet meer uit, basis vraag van dit topic is toch al naar z`n grootje geholpen

groetjes

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Ik zal wel eens even op het Engelse forum kijken, want er zijn wel wat gebruikers daar die ze hebben. En er ook wel heel positief over zijn. Ik heb er bewust voorgekozen om het bij een merk te houden, waarom , omdat ik dat zeker weet dat alles met elkaar praat/ samenwerkt en behalve dat de produkten heel betaalbaar zijn is de service erachter is ongeevenaard.

de nieuwe Peco is als ik het zo lees en inschat gewoon simpel plug en play, het nadeel wat ik zie is dat je met verleng kabeltjes moet werken als je wissels wat verder weg zitten,maar dat is weer meer persoonlijk. prijskaartje en het moeten aanschaffen van de polarisatie pcb's is een 2e.

Freddy, ik denk niet dat je moet stoppen met vragen. als je het verloop van het topic bekijkt dan begint het gewoon met op een normale manier voor en tegen. het gaat fout op het moment dat iemand onzin gaat roepen en duidelijk wel geluid hoort maar niet weet waar de klok en de klepel zijn. op zich nog steeds geen probleem echter als je dan eigenwijs gaat wezen en geirriteerd ga doen dan..... inderdaad chips en bier.

ik heb wel en gedachte om eea in banen te lijden, zal wel eens kijken hoe ik dat verwoord.

enne Freddy, nogmaal, gewoon blijven doen, we hebben ook zat topics die normaal verlopen ;)

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Krab

Bericht door Krab »

Heren laat je tocht niet op....... door die Johan Wiersma ,want dat is zijn naam op Benelux forum/ youtube .
Enne gewoon je vragen lekker blijven stellen Freddy ondanks dat er mensen anders over denken .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Ron schreef:Het laat me echt allemaal koud want.........
Ik heb toch de grootste en ben overal de beste in :geek:

gr. Ron
Nou en.... Onze baan is toch de grootste :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Whahaha, ligt het nu aan mij of zijn de teentjes weer erg gevoelig de laatste tijd. Jeroen heeft de afgelopen dagen al heel wat bier en chips op. Zoveel dat zijn vrouwtje hem al op wilt geven voor de sportschool :lol:

Nu sereneus, we zijn met f*cking treintjes bezig, niet met politiek. Laten we maar weer lekker met de treintjes gaan spelen toch.

Cheerz

jowi

Bericht door jowi »

Ik vroeg gewoon iets heel normaals, ik heb zelf de Peco set, goede ervaring mee, echter krijg ik meteen een bak stront over me heen zeg als ik er iets over vraag, ongelooflijk.
En dan vinden jullie mij onbehoorlijk omdat ik me niet voorstel? En omdat ik kritische vragen stel bij een produkt wat hier blijkbaar erg geliefd is, ben IK de gebeten hond? Laat me niet lachen....

Jullie zitten hier domweg in jullie eigen arrogante, nogal enge ons-kent-ons wereldje, en laten geen buitenstaanders of nieuwelingen of andere meningen toe, en willen alleen maar horen wat jullie zelf willen. Dat is geen forum heren. Ik zou maar eens goed naar jullie zelf in de spiegel kijken.

jowi

Bericht door jowi »

Krab schreef:Heren laat je tocht niet op....... door die Johan Wiersma ,want dat is zijn naam op Benelux forum/ youtube .
Enne gewoon je vragen lekker blijven stellen Freddy ondanks dat er mensen anders over denken .
En dat vind je wel normaal? Iemand's naam open en bloot op een forum gooien? Het is geen geheim hoor, maar jullie spreken mij aan op fatsoen, en dan doe je dit? Hypocriet stuk vreten.
Dit is een heel naar clubje zeg, bah.

"Welkom op het N-Spoorforum.

Geniet van de bijdragen van vele liefhebbers die hier hun N-Spoor modelbaan tonen en bespreken.

Kijkt u eens rond en neem deel aan een discussie.

Veel plezier"

Right... :?

Peter

Bericht door Peter »

Heren, laten wij het a.u.b. netjes houden! Laat a.u.b. ieder in zijn waarde.

Ieder heeft zo zijn eigen voorkeur voor een bepaalde techniek, moet kunnen en ook mogen. Het ultieme product bestaat gelukkig niet, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Wil niet zeggen dat het ene product beter of slechter is als het ander.

Grtz.
Peter

Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hypocriet stuk vreten.
Dit is een heel naar clubje zeg, bah.
Jullie zitten hier domweg in jullie eigen arrogante, nogal enge ons-kent-ons wereldje, en laten geen buitenstaanders of nieuwelingen of andere meningen toe

Oeioei, het is nog vroeg maar, oh, wat is het er tijd voor! Smakkerdesmikkel!

Ik zou maar eens goed naar jullie zelf in de spiegel kijken.

Jahaaa, wat een knapperd zeg. 8-) Ik vrees dat Martin D. gelijk heeft , ja, ik mag zo onderhand inderdaad wel eens naar de sportschool! :oops: Maar met dit soort KO-NIN-KLIJ-KE uitspraken ga je echt niet aan de jus d'orange en smoothies hoor. Dit is puur genieten! :mrgreen: Zijn er nog meer van dit soort mensen van Bash'o'Luxe-spoor die we kunnen uitnodigen in ons arrogante clubje?

Afbeelding

Nighthawk

Bericht door Nighthawk »

inderdaad de waarheid

er zitten er een paar in dit forum die JEZUS zijn op gebied van model spoor
en helaas als je zelf niet erg op de hoogte bent van zaken en handelingen ( zoals ikzelf )
voor model spoor , ga je als leek op een Forum als dit ( hopende dat er mensen zijn die je vooruit kunnen en willen helpen )
omdat ik , maar ook de meeste nieuwe en onwetende mensen hopen op antwoorden en hulp van de kenners op dit forum
kenners die al jaren zelf geploeterd hebben en avonden in het zweet hebben gezeten , om diversen problemen en tactieken te overwinnen
en de hoog begaafde personen die alles al weten en kunnen
en het met liefde willen delen met de grote leken op het gebied van n-spoor en elektronica
maar helaas dit forum schijnt voor ons ( ikzelf ook ) leken op dat gebied niet toegankelijk te zijn
het is toegankelijk voor je als je , voor duizenden euro's treinen en benodigde spullen kan kopen
als je hoogbegaafd bent op elektronica gebied , als je een meester bent op het gebied van oplossingen
maar de mensen zoals ikzelf , zijn te minderwaardig om hier ook maar vragen te mogen stellen
maar ik vind zelfs de domme vragen zouden moeten beantwoord mogen worden

bijv , ik heb een probleem met een loc .
dan zouden de geleerden hier misschien kunnen vertellen
hoe of waar de loc aan te kunnen herkennen wat type het is
site's voorstellen waar informatie te vinden is over desbetreffende onderwerpen
en niet meteen zeggen zoek op Google
ik begrijp dat als je weet waar of in welke richting te zoeken wij leken ook een hoop kunnen vinden op google
maar ik kan je verzekeren , dat Google ook een heel groot doolhof kan zijn , als je niet weet waar of in welke richting te moeten zoeken
ik had gehoopt hier op dit Forum wat te kunnen leren , en verder te kunnen komen in de wereld genaamd Modelspoorbaan
maar helaas het mag niet zo wezen dat wij Stomme leken hier op dit forum wat mogen leren
Ik geef ook toe < er zijn er wel een paar Forum leden , die het wel goed voor hebben met desbetreffende leken
en daar ben ik blij om
maar 80% van de leden ( de hoogbegaafde , technische , handige , ) vinden ons helaas te min om ook maar te gaan helpen
ik vind het jammer , maar ik ben er mee gestopt met het hele N-Spoor
maar ik hoop dat de desbetreffende personages gaan inzien dat ze misschien in de toekomst
wel mensen met vragen en problemen willen gaan helpen om verder te kunnen komen in de wereld genaamd N-Spoor
dat die mensen hun liefde en wetenschap op n-spoor gebied willen delen met de niet erg begaafde mensen
iedereen zal mij wel weer een zeikerd vinden , maar op dit forum kom je als leek niet verder ( op de manier zoals het nu word uitgevoerd )

met vriendelijke groeten Fred

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Beste Jowi,

Zo zeg, jij doet wel wat uitspraken zeg. Ik zal je uit de droom helpen. Ikzelf ben ook een van de personen die vaak is uitgevoeterd door bepaalde personen omdat juist ik een uitgesproken mening heb voor mijn voorkeuren. Maar daarbij laat ik anderen met een andere mening juist in zijn waarde, en juist hier laten anderen mij ook in mijn waarde en accepteren ze mijn mening net als ik een andere mening altijd respecteer. Ja ik ben meestal een van de oorzaken van verhitte discussies hier met name over Dinamo, iTrain en MCC. Waarom? omdat ik hierin geloof en niet iedereen mijn mening deelt. Dat kan soms leiden tot verhitte discussies en de verorbering van zakken chips. En met mij zijn er op dit forum nog vele anderen die wat lastiger de vingers kunnen bedwingen.

Waarom ben ik hier dan nog? Doordat er ondanks de strijd er ook een broederschap voortkomt onder de gebruikers. Ondanks hoe heftig de discussies worden meestal neemt het wederzijds respect over. Tuurlijk niet iedereen zal je vriend worden of blijven, daarvoor zijn de karakters veels te groot.

Het is echter de aggresieve toonaarde die je ook nu weer ten tonele speelt die je in je nadeel werkt. In mijn hele carriere bij dit forum heb ik wel geleerd dat er (op een paar uitzonderingen na) enorm veel respect is voor elkaar en een mooie sfeer. De jaarlijkse evenement in Lochem en de oprichting van MC de Spoorstaaf door leden van dit forum zijn er een positief voorbeeld van dat er hier hobbyisten zijn die respectvol met elkaars mening om gaan. Want als er ergens diversiteit is in meningen en ideeen is het wel in ons clubbie.

De tolerantie level is juist erg hoog omdat we door schade en schande wel hebben geleerd om tussen de woorden door te lezen want wat je typt is niet altijd zo bedoeld. Dus ga nu eerst even je eigen reacties terug lezen voordat je dit forum en zijn gebruikers als hypocriet betiteld. Het is vaak makkelijker om de hakken in het zand te zetten en aan te vallen, dan eens rustig te blijven en aan zelfreflectie te doen.

Kortom om een kort verhaal nog langer te maken: Laat je niet leiden door wat er word getypt maar daar wat er word bedoeld.

Groetjes Martin

p.s.: Heb je het idee dat je niet serieus word genomen in je vragen, kijk dan eens verder. Er zijn veel mensen hier die er juist zijn voor de beginners om die kennis over te brengen. Kijk bijvoorbeeld maar eens in mijn onderschrift, maar ook in die van anderen.

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

tja ik herken me ook niet zo in de kritiek, ook van jou niet Fred. jij stelt een vraag over een decoder. daar heb je antwoord op gegeven, sterker nog meerdere antwoorden waarvan er een van mij was waarin ik toch wel even bezig geweest ben om hier en der de juiste info op te zoeken voor je. Dat je daarna de pislauw wordt omdat er ook een keer gezegd wordt dat alle vragen al een keer gesteld wordt en dat google je vriend is, tja.

maakt niet uit hoor, ik ben geen jezus, ik was vorig jaar ook een niets weter en kijk even wat ik dit jaar bereikt en geleerd heb en weet je hoe dat kom, zelf initiatief en dan pas bevestiging vragen en als het niet duidelijk is nog een keer vragen. Ik vindt dat er hier genoeg mensen rondlopen die zeker willen helpen, zelfs als het niet hun eigen ding is.

echter ja aan gefrustreerde ge irriteerde, eigenwijze mensen dat is iets wat we iedereen adviseren om lekker bij de buren te doen, want..... juist we willen het gezellig houden hier.

maar goed, we zijn met zijn allen lekker afgewaald, jowi, fred, ik zeg het gaat jullie goed, vertel vooral wat voor klootzakken we hier zijn, dat scheelt ons namelijk een hoop frustratie en dan kunnen we het lekker bij ons kleine kluppie houden.

ps de de groeten aan de buren daar vinden ze jullie vast wel leuk

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik ga nog eens iets, meer inhoudelijks, citeren. Van JoWi. Johan, whatever.
Ik vroeg gewoon iets heel normaals, ik heb zelf de Peco set, goede ervaring mee, echter krijg ik meteen een bak stront over me heen zeg als ik er iets over vraag, ongelooflijk.
Ik heb wel een idee. Lees de eerste pagina van dit draadje nog eens door.

Je vraagt letterlijk om een (goedkoper) alternatief voor jouw Peco-setje. Dat krijg je, namelijk ServoSwitch, iets van Digikeijs en er wordt een OC32 genoemd. Het gaat even iets dieper op de ServoSwitch door, en je komt er achter (met dank aan onze arrogante clubjeshulp) dat er wel degelijk een relais op zit om een puntstukschakeling te bewerkstelligen. En: hij is Plug and Play, zo leer je uit de antwoorden van mensen die nou toevallig dat product gebruiken. Volgens mij kreeg jij een keurig alternatief (en er zijn er meer hoor!) aangeboden.

Wat precíes is hier de bak stront? Ofwel: wat is jouw probleem nu?

Overigens ken ik nóg een alternatief voor je Smartfrogswitch-apparaat. Gebruik ik ook. Maar er zal eerst iets moeten gebeuren voordat ik daar wat over ga vertellen, Jowi. Noem me een arrogante paardenlul of wat dan ook, maar echt, écht: lees nou gewoon nog even pagina 1 van dit draadje door, kijk nou even wie wat schrijft, en dan kletsen we weer verder, okido? Ik wil je best helpen, namelijk.

No hard feelings.

Ennn....terug naar de bar! :lol:

Afbeelding

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Kan mijn kop niet meer houden

1 minuut sacherijnig is 60 seconden aan vrolijkheid gemist :twisted:
Ik bouw er nog een om en mijn pakkie staat koud :mrgreen:

Voel me totaal niet aangesproken, maar
Hoe denk je dat die "Je Zus" figuren er gekomen zijn, aanvliegen doet het niet, het heeft allemaal met respect en interpretatie te maken (van lezende en schrijvende kant...)
Communiceren is echt een vak apart..., soms een wonder dat we elkaar begrijpen met schrift...

Het is een mooi forum hier, waar we zelfs de moeite nemen naar elkaar toe te komen (150+ Km) om te helpen!!!
Ra ra hoe dat komt...??? :mrgreen:
Terug naar treintjes en de hobby?

Mijn 2 cent

Mvg,
Ad

Aangepast na opmerking van Nighthawk (Fred)
Laatst gewijzigd door Ad_M op 27 jul 2014 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Nighthawk

Bericht door Nighthawk »

volledig met bovenstaande eens

ik geef ook toe dat de meeste ( techneuten ) graag helpen en proberen je op de goede weg te krijgen
en als zij praten uit hun eigen ervaringen met materiaal vind ik netjes ( zo leer je meerdere componenten kennen )
er zijn er ook een paar die ons ( leken ) te stom vinden omdat wij misschien niet op de goede manier vragen stellen
of de vragen verkeerd formuleren ( i.v.m. niet genoeg wetende over dergelijke onderwerpen )
en sorry meneer Ad als ik misschien alles verkeerd formuleer
maar dat komt door onwetendheid
ik probeer ook zoveel mogelijk te lezen op het Forum
maar soms lees je verschillende antwoorden op een enkele vraag
dat ik er een beetje door de war van raak
en het Forum is zo groot om dat 238 pagina's te gaan door lezen voor een antwoord
sorry dan vind ik ( om eerlijk te zijn ) het makkelijker om te vragen , omdat er vele zijn die het directe antwoord weten uit te leggen
het is van mijn kant uit , om de makkelijkste weg te zoeken ( sorry voor dat )
ik lees nog dagelijks veel op het Forum
en bekijk ander onderwerpen ( wie weet staat er ergens eens iets dat ik ook als probleem heb )
dus mijn welgemeende sorry aan het grootste gedeelte van experts die wel willen helpen
en daar ben ik happy mee dat die personen ook nog aanwezig zijn op dit Forum

dus nogmaals SORRY groeten Fred

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Beste Fred,

Kun je ons misschien dan eens uitleggen en vertellen, wie je dan niet heeft willen helpen in je vraag over de decoder?

Dat is mij in ieder geval niet duidelijk, misschien als je dat eens uitlegd dat er iets aangedaan kan worden?

Persoonlijk heb ik je een paar tips gegevens waarmee je op een makkelijke manier iets kunt opzoeken om achter gegevens te komen waar je naar opzoek bent/was.

Maar leg het ons maar uit en vertel het maar waar de schoen wringt.

Groetjes

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Nighthawk schreef: maar dat komt door onwetendheid
ik probeer ook zoveel mogelijk te lezen op het forum
Kijk dat is weer positief :D
Dat is een goed standpunt, toppie, zo leer je het, my frend ;) ;)
Niet alleen op dit forum kun je info verkrijgen.
Wat Joost bedoelde met, zoek ook eens op Google, be[ doelde ] Joost het immers goed, hij gaf jou daarmee, juist een prima hint.
Daar wordt immers ook veel geschreven over deze hobby waar jij alles van wilt weten, snap je hem ;)
Door dat zelfde Google ben je waarschijnlijk ook hier verzeilt geraakt, tenminste ik wel, en doe nu nog heel veel zoeken, buiten dit forum om op Google.
Bevalt mij uitstekend.
Sucses met jou hobby, als je er nog iets mee wil.
Ik ga werken :)

Groetjes Martin de Deugd

Gesloten