digitaal rijden via pc, wel progameer spoor, welke centrale?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Ad_M

Re: digitaal rijden via pc, wel progameer spoor, welke centr

Bericht door Ad_M »

Joost, ff offtopic, het klopt officieel wel wat je zegt over koploper
Zo staat het keihard op hun site...
Maar het blijft vreemd als je kijkt naar de laatste release datum van koploper
Namelijk: 7 januari 2015 ;) :lol:

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Marcvane86
Contacteer:

Bericht door Marcvane86 »

Inderdaad joost itrain zou gelijk kunnen werken, echter wil ik eigenlijk starten met koploper.
Heb wel lang getwijfeld over itrain maar de kosten waren doorslag gevend om nu te gaan testen of het echt is wat ik wil dmv koploper. Mocht ik op termijn toch itrain gaan gebruiken dan heeft het me uiteindelijk maar 35 euro gekost voor de converter.

En offtopic, ben ik erg benieuwd wat voor koploper bekendmaking paul haagsma gaat doen op 11 april tijdens de koploper fandag.

Groet marc

Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

dentheo

Bericht door dentheo »

Kan iemand misschien eens even uitleggen wat het voordeel is van een centrale met "veel mogelijkheden" als je met de PC gaat rijden ?
Zijn er PC programma's die "het verstand" van de centrale op een of andere manier gebruiken ?
Ik heb altijd begrepen dat zij de centrale gebruiken om commando's op de rails te krijgen

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

FidOo

Bericht door FidOo »

Theo. Simpel gezegd, weinig. Een multimaus voldoet daarvoor prima. Beter gezegd een IB basic zonder knopjes is al genoeg.

Maar naast het rijden met de PC is het prettig om loks eenvoudig te programmeren en eventueel uit te lezen.
Bij de club gebruiken we een Ecos, en ik moet zeggen dat zo'n ding wel erg prettig is om mee te werken. Maar voor mij thuis vind ik hem net ff te duur. Dus ik gebruik een Profiboss (die niet even wat lastiger werkt als een Multimaus, maar wel kan uitlezen)

Overigens een Multimaus kan per definitie ook uitlezen, alleen de booster (dat zwarte kastje berperkt dit) een Multimaus pro of een een multimaus aangesloten op een zelbouw booster kan dit wel (zoek hiervoor maar eens op internet)

Zo tot zo ver het Off-topic verhaal. marcel, prima keuze. Koploper wordt dus onofficieel nog steeds ondersteund. Blijkbaar zit er nog wat groot nieuws aan te komen. er zijn genoeg mensen die hier dat programma gebruiken en er is een uitgebreid forum waar daar ook ondersteuning gegeven wordt. Komt helemaal goed.

daarnaast kun je een proeflicentie aanvragen bij Itrain, kun je altijd eens proberen. Ik vind zelf Itrain een stuk prettiger om mee te werken.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie