Pagina 2 van 2

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 08 mar 2015 16:44
door Krab
Hoi ,voor de snelheid even je handleiding van de decoder raadplegen .
Bij mij zit er een functie decoder in gebouwd daar heb ik ook de foto's hier geplaatst .
Die staan hier http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... start=2740
Dit heb ik gedaan om geen draadjes tussen de motorwagen en stuurstand te hebben.
Heb de ervaring dat het altijd te stugge draadjes zijn of ze breken gemakkelijk die draadjes.


mvg Sjaak

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 08 mar 2015 18:24
door garco
OK, en dat op hol slaan? Als ik een beetje teveel beweeg aan het chassis, dan gaat hij er met volle kracht vandoor. Is dat niet gek? Welke draden zouden contact met elkaar moeten maken in dat geval?

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 08 mar 2015 19:33
door dentheo
Ik heb dat ooit gehad en dat zou te wijten zijn aan onderbreking in de railvoeding, dus van de rails tot op decoder.

Dan denken bepaalde decoders dat er gelijkstroom op de rails staan en gaan ze er vandoor, enig oplossing even aan een kant optillen.

Om het te vermijden slechte contacten wegnemen..in heel de "keten" dus vanaf de rails tot de decoder...

Re: Fleischmann VT610 (toch VT628....) en DSB MR in wording

Geplaatst: 08 mar 2015 19:43
door garco
Ah OK, ik zit me te bedenken dat het eigenlijk meteen was na het inbouwen, dus toen de decoder nog op adres 3 stond en de multimaus bij het opstarten dus ook.
ik dacht dat het kwam omdat hij nog niet geprogrammeerd was, maar later kreeg ik het nog een paar keer.

Hm, slechte contacten dus... Ik vind de contacten tussen de wielen en de trein zelf (van die lipjes) niet echt goed. Ik heb er een en ander aan proberen te verbeteren (schoonmaken en iets verbuigen). Maar ze zijn erg teer en makkelijk onherstelbaar te 'verbeteren'.

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 08 mar 2015 23:06
door Krab
Kijk ook eens bij cv 29 daar kun je analoog uitschakelen ,
weet niet voor merk en type decoder je heb .
Als dat gebeurt is cv 29 zal hij niet meer als een haas vandoor gaan .



mvg Sjaak

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 09 mar 2015 05:04
door garco
Het is een Kühn N45.

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 09 mar 2015 11:00
door Krab
Oke , dan zou je CV 29 op 2 moeten zetten en of op 34 voor lange adressen .
Dan staat het analoge uit en zal hij er niet meer vandoor gaan.


mvg Sjaak

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 09 mar 2015 11:06
door garco
OK, kun jij jouw Wadloper ook nog even nakijken voor de snelheid?
Dat is bij die van mij niet in te stellen, ik heb CV5 en CV6 geprobeerd lager te zetten, maar dat heeft geen effect. Hij rijdt nog steeds heel erg hard bij 1/4 snelheid van de knop op de Multimaus.

Ik ga vanavond even CV29 op 2 en/of 18 proberen, maar bij 18 moet ik ook CV2 5 en 6 goed invullen toch?

Re: Fleischmann Pendolino VT610 (VT628....)

Geplaatst: 09 mar 2015 11:36
door Krab
Hoi ,
ik stel een decoder altijd zo af .
1 / cv 29 op 2 enkel bij hoge adressen ( boven 100) op 34
2 / ijken snelheid maximaal cv 5) spelen met cv 5 = 0 is max
3 / minimale snelheid (cv 2)
4 / middelsnelheid (curve) cv6 is de helft van cv5

De instellingen van mijn wadloper die langzaam reed waren .
cv1 -26
cv3 - 2
cv4 - 2
cv5 - 45
cv6 - 0
cv29 - 2


mvg Sjaak

Re: Fleischmann VT610 (VT628....) en DSB MR in wording

Geplaatst: 10 mar 2015 20:25
door garco
Volgens mij is het gelukt!

Op wissels wil hij echter nog wel eens stilvallen met wat gezoem en wel de verlichting aan, zou dat te maken kunnen hebben met de contactpunten van de draaistellen? Ook flikkert de verlichting de bochten, het lijkt slechte stroomafname, geen kortsluiting.

Hier nog een fotootje van een bak (dat worden getinte ramen met al die draadjes... :

Re: Fleischmann VT610 (VT628....) en DSB MR in wording

Geplaatst: 22 jan 2018 07:58
door garco
Tijdje geleden een nieuw draaistel besteld bij Hans, dit eindelijk eens gemonteerd en het resultaat is verbluffend.
Hij rijdt prima nu.

Nu nog verder afwerken.