Pagina 11 van 99

Re: Brummenbach

Geplaatst: 27 feb 2013 23:10
door Ron
Robert,

bedankt maar weer voor de info.

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 03 mar 2013 13:15
door Ron
Ben met schuim een stukje aan het pielen om het "hoekje om te gaan".
Hier moet dan het huis van de wijnboer annex restaurant komen en een soort weggetje naar achteren en een naar de wijngaard.
Zal allemaal passen en meten worden.
Zit ook met die vreselijke balk, denk dat ik dat ding maar gewoon hemelsblauw maak.
Let niet op de bovenleiding want hier houdt die voorlopig ff op.

Afbeelding

Afbeelding

Verder is de eerste sleepboot gearriveerd.

Afbeelding

En zijn de eerste roco kolenwagen (Faalswagen ofzoiets) vervuild. Nog een heel stel te gaan hierna.

Afbeelding

Natuurlijk ook weer wat gereden, met oa. een treinstel met vervuilde schuifwand wagens.
Hoop volgende week nog een paar hiervan te scoren.

Afbeelding

en met de zwaarlast wagens.
Verleden week bij Hans nog 3 gekocht, totaal is nu 11.
Maken een leuk geluid als het voorbij komt met die 6 assen.

Afbeelding

Deze 2 assertjes van fleischmann blijven het ook leuk doen. Vooral als ze vies zijn :mrgreen:

Afbeelding

Verder weer eens de 103 van stal gehaald en de assen van de rijtuigen eens goed schoongemaakt
Daar hing weer een zooi vuil aan. Nu hoor je ze weer lekker voorbijkomen.
Voordeel van deze baan is dat ik eens lekker met lange treinen kan rijden,

Afbeelding

Afbeelding

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 03 mar 2013 13:36
door Ad_M
Hoi Ron,

Zie er geweldig uit, ik hoop dat je weer op meer trakteert!

Misschien om je balk weg te werken, een dun stukje triplex rond trekken, op maat maken en verven?
En zo je balk wegwerken, ben je meteen van die scherpe hoek af?

Het is maar een idee :D

Mvg,
Ad

Re: Brummenbach

Geplaatst: 03 mar 2013 14:53
door Hookies
Ron,

Is dat gewoon verpakkingspiepschuim wat vaak in dozen met witgoed zit?

Leuk die 103 met wagens, alleen mis ik nog dat panoramarijtuig (heet dat zo?) in de sleep.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 03 mar 2013 15:03
door René
Erg mooi allemaal :-).

Re: Brummenbach

Geplaatst: 03 mar 2013 18:00
door Overdijk
Hookies schreef:Ron,

Leuk die 103 met wagens, alleen mis ik nog dat panoramarijtuig (heet dat zo?) in de sleep.
De panorama wagens zaten vnl in de Rheingold en Rheinpfeilen, een kleine 10 jaar voor deze sleep uit de IC70 stundentakt tijd. Toen waren de Pano`s geloof ik al gekocht door TUI voor de Apfelpfeil oid.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 04 mar 2013 09:10
door Ron
@Ad,

Bedankt voor het idee, heb er naar gekeken, maar kom dan toch ruimte tekort.

@Martin,

Het is XPS schuim te koop bij de praxis. 1 pak bevat 5 grote platen en kost rond de 35 euro.
Vrij prijzig maar heel makkelijk te snijden. en te verwerken.
Zo heb ik ook de tunnelingang ermee gemaakt.
Persoonlijk vind ik zo'n panorama wagen niet mooi, dus hij zal er dan ook niet komen.

@Ron,

Bedankt voor de expertise.
Altijd fijn om mannen zoals jij en Robert op het forum te hebben. :D

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 04 mar 2013 09:41
door michel
Mooie foto's Ron een genot om naar te kijken.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 04 mar 2013 10:26
door evo
Mooi, die lange sleep achter die 103!

Re: Brummenbach

Geplaatst: 04 mar 2013 19:54
door Robert_N-Nm
Overigens... Het Duitse stundentakt systeem werd in 1979 ingevoerd tezamen met de tweede klasse in de ICs. Bekend onder de naam Stundentakt'79. Het systeem was in grote lijnen gebaseerd op de principes van de Zwitserse dienstregeling en Spoorslag'70 van de Nederlandse spoorwegen. Ook werden rond die tijd vele van de TEE's vervangen door de Eurocity aangezien de TEE uitsluitend eerste klasse was, vele namen zijn toen wel behouden gebleven en op de treinen van de Eurocity geplakt.

Robert

Re: Brummenbach

Geplaatst: 04 mar 2013 21:51
door Overdijk
Robert_N-Nm schreef:Overigens... Het Duitse stundentakt systeem werd in 1979 ingevoerd tezamen met de tweede klasse in de ICs. Bekend onder de naam Stundentakt'79. Het systeem was in grote lijnen gebaseerd op de principes van de Zwitserse dienstregeling en Spoorslag'70 van de Nederlandse spoorwegen. Ook werden rond die tijd vele van de TEE's vervangen door de Eurocity aangezien de TEE uitsluitend eerste klasse was, vele namen zijn toen wel behouden gebleven en op de treinen van de Eurocity geplakt.

Robert
Oeps tikfout :mrgreen: die 9 en die 0 ook. Liggen zo verrekte dicht bij elkaar. :lol:

Re: Brummenbach

Geplaatst: 04 mar 2013 23:06
door ferryk
Lekker bezig oom!

Goed dat je me gisteren nog even aansprak en me attendeerde op je Posts van je nieuwe baan.
Want sinds ik de mijne heb afgebroken (al enige tijd geleden) heb ik dit forum weinig meer bezocht en moet ik me er nog echt even toe zetten m'n hobby ruimte op te schonen en met wat nieuws te gaan beginnen.

Maar nu dit draadje van begin tot nu te hebben doorgelezen, triggerd me dat toch zeker wel om er binnenkort ook echt mee aan de slag te gaan.
Thanks for the push in the back!

Groet,
Ferry

Re: Brummenbach

Geplaatst: 05 mar 2013 04:06
door Krab
Dit is een hoog kwijlgehalte zo mooi . :shock:
Gelukkig op het werk niet thuis :|



mvg Sjaak

Re: Brummenbach

Geplaatst: 05 mar 2013 12:34
door Ron
ferryk schreef:Lekker bezig oom!

Goed dat je me gisteren nog even aansprak en me attendeerde op je Posts van je nieuwe baan.
Want sinds ik de mijne heb afgebroken (al enige tijd geleden) heb ik dit forum weinig meer bezocht en moet ik me er nog echt even toe zetten m'n hobby ruimte op te schonen en met wat nieuws te gaan beginnen.

Maar nu dit draadje van begin tot nu te hebben doorgelezen, triggerd me dat toch zeker wel om er binnenkort ook echt mee aan de slag te gaan.
Thanks for the push in the back!

Groet,
Ferry

Dank je wel neef.

Denk wel dat je, nu het mooie weer begint, toch met andere dingen aan de slag gaat :lol: :mrgreen:

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 05 mar 2013 22:18
door Zolderspoor
Hallo Ron.

In de eerste plaats mijn complimenten voor je modelbouw-kwaliteiten: ik zit te watertanden.

Wat betreft de IC 79. Deze waren volgens mij evenzeer bekend onder de DB-slogan: jede Stunde, jede Klasse. Wel zullen langs de Rijn waarschijnlijk geen 7-delige IC’s hebben gereden. Die lengte kwam je meer tegen op de uitlopers van het net. Of…misschien aan het begin van zon- en feestdagen. Dat laatste houd ik voor goed mogelijk.
Omdat het de bedoeling was dat op de overstapstations de gelijke klassen naast elkaar aan weerszijden van het perron stonden, was de samenstelling redelijk strikt. De volle lengte kende 4 x A (waarvan 1 Grossrauml), 1 x WR, 6(of 7) x B.
De volgorde Ap-Av-Av wilde per dienstregeling nog wel eens wisselen. Voor de restauratie valt de Buckel Speisewagen af, die reden in de tijd al nauwelijks meer. De panoramawagens hebben deze periode sowieso niet meer meegemaakt. Daarentegen kwam je later wel in plaats van de WR de (bij de reizigers niet geliefde) Quick Pick’s tegen.
Voor een 7-delige IC zou de samenstelling kunnen zijn: Ap (Grossraum, dus met de vele raampjes), Av (Abteil), WR (TEE-kleurig), en dan 4 x een Bm235. Die laatste werden successievelijk vervangen door Eurofima-B’s.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 17 mar 2013 15:01
door Ron
Allen bedankt voor de info betreffende de TEE.
Deze gaat bij mij als een soort museum trein rijden, lekker makkelijk :mrgreen:
Van de week een nieuwe wagon ontvangen, begint nu een aardige lengte te worden.

Afbeelding

Verder is de wijngaarde wat afgevlakt, vond het bovenste gedeelte te stijl.
Bergje gemaakt voor in de hoek met woning annex restaurant van de wijnboer.
Bovenleiding aangelgd in de bocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bergje moet nu verder afgewerkt worden met gips, muurtje krassen ed.

Wel de laatste weken veel gereden, hier wat fotootjes ervan.

Afbeelding

Afbeelding

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 17 mar 2013 19:10
door Robert_N-Nm
Verdiep je eens in de 4322 van Viessmann. Daarmee kan je lange draden gebruiken in de bogen die daarvoor feitelijk te scherp zijn. Oogt naar mijn idee beter.

Robert

Re: Brummenbach

Geplaatst: 17 mar 2013 19:19
door Ron
Robert_N-Nm schreef:Verdiep je eens in de 4322 van Viessmann. Daarmee kan je lange draden gebruiken in de bogen die daarvoor feitelijk te scherp zijn. Oogt naar mijn idee beter.

Robert
Ja, ik loop nu een beetje met korte rijdraden te klooien.

Volgens mij kan je met eentje aan een kant beide rijbanen bedienen

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 21 mar 2013 10:19
door mdedeugd
Hallo Ron.

Prachtig.
Als ik al dat moois bij jou zo zie.
Neig ik er zelf ook steets meer en meer naar mijn baan ook af te breken en zoiets te gaan bouwen.
Vindt dit veel mooier dan die baan die ik nu heb.


Martin de Deugd

Re: Brummenbach

Geplaatst: 24 mar 2013 18:41
door Ron
Tja Martin, Het is een leuk baantje zo.
Ik kan overal makkelijk bij en zit op mijn gemak naar de voorbij rijdende treinen te kijken.
Maar als je meer van een complexe baan houdt met veel wissels en rangeer bewegingen, moet je hier niet aan beginnen.

In afwachting van mijn bestelling voor de bovenleiding in de bocht, alleen maar wat gereden vandaag.

Hier twee 151ers, de voorste met de slabber misstaat niet, maar denk er wel aan om nog een verkeersrode aan te schaffen.

Afbeelding

En een 111 sleepje, wel grappig als dit zo voorbij komt.

Afbeelding

gr. Ron

Re: Brummenbach

Geplaatst: 24 mar 2013 20:55
door Maurits71
nog steeds stoere bakken

Re: Brummenbach

Geplaatst: 26 mar 2013 12:22
door Ron
Vuile handen, vuile wagons...........toch een tevreden gevoel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr. Ron.

Re: Brummenbach

Geplaatst: 26 mar 2013 22:33
door mikey
Die zijn erg mooi geweathert ;) Mijn vloot moet er ook nog steeds eens aan gaan geloven :D

Re: Brummenbach

Geplaatst: 26 mar 2013 23:30
door Jeroen
Mooi, Ron! Wat dubbeltractie doet het ook altijd goed, trouwens!

Re: Brummenbach

Geplaatst: 27 mar 2013 15:44
door Overdijk
Ron schreef:
Hier twee 151ers, de voorste met de slabber misstaat niet, maar denk er wel aan om nog een verkeersrode aan te schaffen.

Afbeelding

gr. Ron
Ik zit er zelf aan te denken straks de Raillion Logistics BR 151 als die uitgeleverd wordt, bij mijn DB Cargo BR 151 in te zetten.