Hoi ad,
dank voor het opzoeken naar juiste schema van dit relais.
kom alleen direct met mijn onkunde op gebied van de ( technisch ) Engelse taal om deze goed te begrijpen.
zal toch een poging doen.
ik begrijp uit dit schema dat de plus 12 volt gezet wordt op pin A3
op A1 en op A2 komen de min ( massa ) aangestuurd door het reedkontakt, dit zorgt voor de aan / uit functie
op 11 komt weer rijstroom en schakelt via 12 en 14 spoel A1 voor aan en uit en op 21 komt stroom voor seinen en 22 en 24 spoel A2 voor wisseling rood / groen of welke andere aan uit schakeling dan ook.
blijkt verder dat de schakeling wel gelijktijdig wordt verricht door spoel 1 en 2. e.e.a uitgetest met controle lampjes. Dat is dus nu weer even jammer want anders had ik met 1 relais twee stukken rails kunnen bedienen. Nu moet ik dus duidelijk voor elke schakelpunt een apart relais gebruiken.
Heb ik dit zo goed begrepen of heb ik het weer vierkant mis en fout.
nu nog even een mal maken voor de plaatsing van deze relais op een kabelgootje o.i.d. zodat e.e.a. netjes op / aan de baan geplaatst kan gaan worden.
Het is alleen weer jammer dat op de werktekening van schrack wel een voorbeeld van een mal wordt getoond maar als ik het relais plaats op die mal dan wijken de bedoelde boorgaatjes duidelijk af van de plaatsing van de aansluitpennen op het relais. Moet ik dus wat anders voor verzinnen om de juiste mal te kunnen maken.
de praktijk zal leren of ik nu eindelijk uit de frustratie kan komen waar ik nu toch al weer zo,n vier maanden mee aan het worstelen ben met hetzelfde stukje rail om het ( simpelweg ) geautomatiseerd te krijgen.
hou jullie van de verdere gang van zaken uiteraard weer op de hoogte.