De afgelopen avonden en vandaag druk aan het solderen geweest.
Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de methode van Michiel om in bochten scheidingen aan te brengen (super tip!).
Er is ook het nodige geslepen, vooral voor de bezetmelder-secties. Ik gebruik daarvoor de spullen van Rosoft. (dat die Klaas er zo met slagzij bij ligt, is lompheid van ondergetekende bij het maken van een foto...)
En dit is nu het onderaanzicht van de baan. Overigens: leuk om een 80cm diep schaduwstation te hebben, maar dat maakt het wel een grotere uitdaging om overal bij te komen. Ik kan me er tussen wurmen, maar printjes om dingen aan te sluiten zet ik bij voorkeur aan de voorzijde, dat scheelt een hoop gedoe. Die op de foto is niet heel fijn om bij te komen. Bij mijn vorige baan was het schaduwstation slechts 40cm diep, dan kun je er een stuk makkelijker bij!
Afijn, deel 1 van het aansluitwerk is klaar. En dus testrijden. De wissels werken naar behoren, op een paar plekken moest ik nog een paar stukjes verenstaal inkorten omdat de Klaas erachter bleef haken. En op 3 plaatsen bleek ik een draadje vergeten, dat was snel hersteld. Twee testlocs hebben hun rondjes gereden,
hier een kort filmpje daarvan. Kwaliteit is niet 100%, is even snel met de aifoon geschoten.
De komende dagen ga ik het spul eens invoeren in Koploper, zodat er uitgebreid testgereden kan worden. En daarna wordt het tijd om het station te gaan bouwen. Dat wordt een mooi klusje voor de kerstvakantie.