En die Benelux-hondekop is ook prachtig
Ga je die Kato-rails nog bewerken?
Of beter gezegd, vervuilen met pigmentpoeder oid?
Groet,
Raymond
Dat zal zeker gebeuren, maar pas na het ballasten. In de jaren die ik ga uitbeelden werd deze kleur ballast al gebruikt in Nederland, dus ik kan delen vervuilen maar ook delen schoon laten (pas gestort ballast) er zullen echter ook delen komen die de toen nog alom aanwezige oude ballast van kiezelstenen moet gaan uitbeelden, dus die delen zullen zelfs een geheel andere kleuruitstraling krijgen.
Ik leg de enkelsporige Kato rails altijd per paar naast elkaar. Eerst proefleggen en dan de stroomdoorvoer controleren. Daarna verlijmen, waarbij ik de uiteinden tot het droog is altijd verbind met een kort (62 mm) stuk Kato dubbelspoor. Op de eerste en tweede foto zie je dit stuk rails verbonden aan het linker dubbelspoor (links onder op de foto). Vervolgens verzwaar ik de stukken spoor tot de lijm gedroogd is en dan pas pak ik het volgende paar spoorrails dan wel wissels aan. Op deze manier duurt het wel iets langer, maar heb je nagenoeg perfect liggend spoor.
Je mag zeuren Robby maar je hebt helemaal gelijk.mini rijder schreef: ↑26 dec 2022 15:14 Ik wil niet zeuren, maar ik zou toch even nieuwe zeskanten snijden ipv de achthoeken die je gemaakt hebt.
Alhoewel een octant wel een leuke variatie op het thema zou zijn.
De door jou gevonden tekeningen zijn goed bruikbaar. Voor de hoogte zou je het vooraanzicht van de foto kunnen opmeten.
De lengte van de voorgevel heb je, dus kan je de hoogte uitrekenen.
We blijven de bouw volgen.
Groetjes: Robby
Klopt op Tilburg Universiteit. Daarnaast in ieder geval nog op Haren, Bussum Zuid, Eindhoven Strijp S, Beek-Elsloo en Susteren