Ooow, daar ben ik ook veel tijd mee 'verloren'. En eigenlijk is het geen verloren tijd, want je leert hoe het programma in elkaar steekt en wat je er zoal mee kan doen.
kootje007 schreef: ↑06 jan 2025 18:38
Dat is wel weer heel erg warm
Echt om aan te bevelen zo'n diesel heater. Ik heb er een in mijn workshop sinds een jaar of 3. Lekker werken in de 18 graden als het buiten vriest. De tweede blaast hete lucht de huiskamer binnen voor 12 pence per uur. De centrale verwarming kan daar niet tegenop in prijs
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
OBBinN schreef: ↑06 jan 2025 18:51
Ooow, daar ben ik ook veel tijd mee 'verloren'. En eigenlijk is het geen verloren tijd, want je leert hoe het programma in elkaar steekt en wat je er zoal mee kan doen.
Ja, ik kom steeds meer dingen tegen. Regelmatig kijk ik ook de vids van Bob Fuller en Iain. Daar steek ik veel mee op. Kan niet wachten tot de baan rond is. Nu kan ik alleen van blok naar blok rijden of met routes rangeren.
diesel heater, misschien goed idee om ook eens eentje aan te schaffen ipv van de CV ketel op gas te laten stoken. Gas prijs stijgt ook steeds moet ook geld overhouden voor nieuwe meuk op de baan
Maar je vordert gestaag sterkte met je knie operatie en rustig plakken van de bouwpakketten daarna je heb ruim 6 weken voor.
Marksintpancras schreef: ↑06 jan 2025 20:02
diesel heater, misschien goed idee om ook eens eentje aan te schaffen ipv van de CV ketel op gas te laten stoken. Gas prijs stijgt ook steeds moet ook geld overhouden voor nieuwe meuk op de baan
Maar je vordert gestaag sterkte met je knie operatie en rustig plakken van de bouwpakketten daarna je heb ruim 6 weken voor.
Thanks Mark,
Ja, de baan ging even langzaam maar de nieuwe terugmelders zitten er onder vandaag dus geen excuus om niet door te gaan. Die 6 weken kom ik wel door. Heb al wat bouw pakketjes en er zit nog wat in de post. Ook nog een decoder in een drama 141 inbakken. Die heeft al 3 decoders om zeep geholpen. Misschien verg ik uw hulp terzijnertijd @Marksintpancras
Diesel heater ja. Kosten geen drol echt minder dan 100 pond en de nieuwere kan je gewoon vanaf je mobile phone besturen. Rooie diesel kost ook niks maar als je toch meer meuk voor de baan wilt werken ze ook goed op kerosine en dat is nog goedkoper. Rood brand wat heter dus pros en cons
Nog twee nieuwtjes binnen vandaag. @william had er een gekocht een tijdje terug en die wilde ik zelf ook. Ze zijn wel mooi! Zijn op zich allebei hetzelfde behalve de serienummers en wat andere beschrijvingen.
Deze gaan permanent met z'n tweeën achter een O/B 212 hangen als per zo
Leuk setje zo voor op de baan, zal mijn blauwe 211 ook eens opsporen en even zo'n vervelende talent 2 dienst laten overnemen. Ik heb ook nog wel wagons met houten banken die ik er achter kan hangen.
Leuk setje zo voor op de baan, zal mijn blauwe 211 ook eens opsporen en even zo'n vervelende talent 2 dienst laten overnemen. Ik heb ook nog wel wagons met houten banken die ik er achter kan hangen.
Ja, mooi hé. Enige probleem met de Fleischmann 212 (7230 & 7231) is dat de kap nooit netjes aansluit op de bodemplaat. Ook voor decoder install.
Krab schreef: ↑08 jan 2025 20:07
Zeker mooie aanwinsten die rijtuigen Raymond
mvg Sjaak
Dank Sjaak. Ben er wel blij mee zelf.
leon1965 schreef: ↑08 jan 2025 20:32
mooie set !!!!
Thanks Leon. Hier heb ik best wel lang op moeten wachten. Nu moet ik alleen nog een baan maken om te kunnen rijden
Ik vindt die O/B meuk mooi Joost. Zit dan ook al op 23 O/B rijtuigen zover
Maar.... ik ben ook begonnen met wat groene meuk te kopen. Ik heb nu een groene bagagewagon en een rijtuig. Een rode Speisewagen en twee blauwe rijtuigen. Die gaan achter een oud rode 218 hangen.
Die stuurstands, zijn die tegenwoordig allemaal DCC?
Dit is de descriptie: Fleischmann 866487 DCC digital passenger car, middle entry control car 2nd class with luggage compartment DB Ep.IV
De postbode komt ook net langs geschaatst met deze loods van Faller. Hij is ook diverse keren op z'n plaat gegaan als ik de doos zo bekijk... Beide opritten zijn ook in één grote ijsbaan veranderd.
Ook een heel klein USB cameraatje. Deze gaat in het schaduw station. Als het wat is qua kwaliteit misschien nog een aantal kopen voor aan de andere kant van het schaduw station en de tunnels.