Pagina 12 van 15
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 13 jan 2012 21:28
door Overlord
Als je links gaat rijden dan kan je links bij het buitenste wissel voor 2 richtingennkiezen, ga je rechts rijden dan kan je de helftbvan je station wegdoen omdat je daar nooit vanaf het rechterspoor kan komen
Vandaar de vraag, ga je links rijden
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 13 jan 2012 21:56
door Overlord
Ik zou het overloop wissel weghalen in de paradebaan onderin en als het kan achter het wissel rechts in de hoofdbaan een kruising leggen met. En wissel in de rechterbaan. Hierdoor kan je rechtdoor naar boven steken of rechtsaf het station inrijden. Zo kan je dus rechts rijden en naar beiden kanten hetbstatio inlopen. Ga je links rijden dan heb je de mogelijkheden al!
Groetjes Paul
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 13 jan 2012 22:27
door Overlord
Hoi Bert,
Dat beperkt je wel in je materiaal keuze, als je links rijdt, dan heb je frans en zwitsers volgens mij, maar ik kan mij vergissen
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 13 jan 2012 22:45
door Overlord
Ns rijdt rechts, dus als je dan links gaat rijden is dat een raar gezicht, maar ik kan daar niet over vallen
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 13 jan 2012 22:50
door Overdijk
He, en vergeet de Belgen niet.
Ik heb de Helix bij mij ook "links/belgisch", als het spoor dan uit de tunnel komt en bij het andere spoor komt wat "rechts/nederlands" rijd. Dan sluit het met een fly-over weer goed aan. Een beetje a la aansluiting HSL tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 14 jan 2012 22:20
door Overlord
Mooi hoor, ziet er goed uit!
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 16 jan 2012 12:25
door Doolemeister
Beste Bert,
Dat ziet er mooi uit!
Leuk om alle hoogte verschillen goed te kunnen zien.
Ben nu al benieuwd naar het vervolg.
Groet,
Arjan
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 19 jan 2012 02:19
door jeepney
Aan de hand van de laatste foto's realiseer ik me nu pas wat een hoeveelheid rails er komt te liggen. Ik dacht dat ik aardig wat had met 600 stuks rails maar volgens mij ga jij daar ver overheen. De bedrading zal een flinke klus worden voor jou.
Henk
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 19 jan 2012 08:21
door bob vermeulen
Bert,
Ziet er goed uit, maar gaat de stijging niet boven de 3% uit? of lijkt dat maar zo op de foto' s.
Zou zeker even met een aardige sleep proefrijden om te kijken of ze naar boven komen.
Bob Vermeulen
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 21 jan 2012 16:22
door Jeroen
Klinkt goed, hoor....wat maar voor je werkt.
Strak schaduwstation!
J.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 21 jan 2012 17:09
door marco
Ziet er goed uit bert hoe groot is je spiraal?
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 22 jan 2012 12:25
door marco
Ik bedoel de breedte/doorsnee bert.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 23 jan 2012 21:35
door shoven
Ik heb 1 blok per wenteling, maar 2 per wenteling had ook gekund. Het hangt er vanaf hoe lang je langste trein is.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 24 jan 2012 06:09
door bob vermeulen
Hallo Bert,
ik heb ook per wenteling 1 blok.
Ik gebruik een van mijn helixen ook als schaduwstation. Daar staan altijd 14 treinen (7 omhoog en 7 naar beneden). Alls er een trein uit vertrekt dan komt er automatisch weer ergens anders een aanvulling vandaan, daar door is er een grote vasriatie op mijn baan ontstaan.
mvrg Bob Vermeulen
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 25 jan 2012 19:52
door spoor65
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 25 jan 2012 20:17
door Krab
Hoi Bert ben wel geen Freddy maar geef je wel het antwoord 0,14 dikte zit hier ook onder de baan .
mvg Sjaak
Als
Geplaatst: 26 jan 2012 20:52
door Michiel
Dat is stijve koperdraad van 0.2mm². De dikte is goed voor vb het aansluiten van rails aan de ringleiding, maar soepele kabel werkt handiger.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 26 jan 2012 21:04
door marco
Conrad ik koop de rollen van 100 meter daar.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 27 jan 2012 17:48
door Michiel
Als je aan de ringleiding denkt, dan vind ik persoonlijk dat deze draad er wat dun voor is. Dan denk ik eerder aan 1,5mm². Dat lijkt me een goed compromis. 0,2mm² is eerder voor de aansluiting van de individuele elementen (rail, sein, decoder, lampjes...). En dan zou ik eerder opteren voor soepele ipv stijve draad. Maar als jouw aanbieding super-goedkoop is, dan zou ik het ook overwegen.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 27 jan 2012 20:34
door Overlord
Voor een zekere bedrijfsvoering zou ik opteren voor 0,35 mm2 soepel draad. Hier kan over langere afstanden genoeg vermogen gestuurd worden om de treinen mooi te laten lopen.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 28 jan 2012 13:46
door Hookies
Geen idee Bert. Maar Freddy heeft je al de link van Mecktronics gegeven. Dat 0,14 mm2 draad wat zij hanteren is prima om vanaf je bezetmelders naar de railstukken te gaan. Soepel draad, niet duur, goed te gebruiken en prima service als je het online bestelt.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 04 feb 2012 22:45
door Jos
Ziet er goed uit hoor Bert!
Groetjes,
Jos
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 05 feb 2012 16:11
door Doolemeister
Beste Bert,
Mooie vorderingen!
Groet,
Arjan
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 05 feb 2012 21:55
door marco
Ziet er goed uit man mooie foto,s.
Mooie lange rijwegen met een flink schaduwstation.
Re: Hollentalbahn...
Geplaatst: 05 feb 2012 22:22
door bob vermeulen
Bert,
Leuk om een overzicht te zien van een baan in aanbouw. Dan weet je waar de vorige foto' s thuis horen.
Heb wel een vraag, hoe breed is die plaat waar het station op ligt?
mvrg Bob