Mijn baan: Sankt Georgen.
-
- Berichten: 3217
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
William,
Dat ziet er ook netjes ook en dat gaat met wat groen zo links en rechts er prima uit zien
mvrg Bob
Dat ziet er ook netjes ook en dat gaat met wat groen zo links en rechts er prima uit zien
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Filmpje laat nog even op zich wachten. Denk je tijd te hebben voor de baan omdat de klussen klaar zijn, dient het volgende 'probleem' zich aan: gaat het 'konijn' (cv-ketel) raar doen. Dus daar weer druk mee.
Gelukkig toch nog wat gedaan. We hebben wel één lat rechts achter geplaatst. Hier komt straks de plaat met de lucht tegen aan. Door deze niet strak tegen de zijkant te plaatsen schijn je meer diepte te creëren.
En afgelopen zaterdag niet naar Houten geweest maar de andere kant op. Ben even in Lochem geweest en heb de V100 van Arnold aangeschaft en een rongenwagen beladen met drie kratten (ook van Arnold). Lang getwijfeld of ik deze loc wel aan zou schaffen omdat ik niet zeker wist of deze loc wel mooi zijn ding zou doen, maar deze angst was ongegrond. Loc rijdt mooi over de baan.
Hier nog een tweetal plaatjes:
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 07 jun 2015 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En nog meer nieuwe dingen:
Als eerst eindelijk de Brawa V160/216 in de creme/blauwe uitvoering.
Ook hiervoor geldt dat de angst ongegrond was, loc gaat heel mooi over de baan.
Tevens hadden we nog een optie open staan: 4 Silberlingen van Fleischmann. Optie maar ten gelde gemaakt
Nu is 4 Silberlingen achter elkaar wel wat te veel/te groot op de baan, maar nu kunnen we wel mooi eens afwisselen.
Verder hebben we - de laatste - Piko Hondekop (de groene). Een plaatje ook...
En is vandaag de nieuwe cv-ketel geplaatst, we zitten er weer warmpjes bij
Hier de foto's:
Groeten,
William
Als eerst eindelijk de Brawa V160/216 in de creme/blauwe uitvoering.
Ook hiervoor geldt dat de angst ongegrond was, loc gaat heel mooi over de baan.
Tevens hadden we nog een optie open staan: 4 Silberlingen van Fleischmann. Optie maar ten gelde gemaakt
Nu is 4 Silberlingen achter elkaar wel wat te veel/te groot op de baan, maar nu kunnen we wel mooi eens afwisselen.
Verder hebben we - de laatste - Piko Hondekop (de groene). Een plaatje ook...
En is vandaag de nieuwe cv-ketel geplaatst, we zitten er weer warmpjes bij
Hier de foto's:
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 22 nov 2015 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En ook afgelopen week ontbreekt het nog aan zin om te gaan bouwen. Volgens horen zeggen een 'bouwers-block' - zou kunnen want ik barst van de ideeen, maar ben (nog) niet tevreden over het resultaat. En dus deze week maar weer lekker rijden. Het enige wat we aan de baan gebouwd hebben is een nieuwe aansluiting t.b.v. de pendelbaan. Kunnen we deze ook weer eens gebruiken/testen.
Hier nog enkele rij-foto's: Groeten,
William
Hier nog enkele rij-foto's: Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooi die hondekop op je baan William .
En een 'bouwers-block' hebben we allemaal wel eens
De zin in het modelbouwen komt vanzelf weer terug
mvg Sjaak
En een 'bouwers-block' hebben we allemaal wel eens
De zin in het modelbouwen komt vanzelf weer terug
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
De Hondekop is inderdaad een heel mooi treinstel. Doet het ook erg goed op de baan, echter een maar: de uitloop is (voor mijn baan) net iets te lang. Gevolg is dat de trein niet mooi naast het perron stopt.
Voor wat betreft het 'bouwers-block', komt vast wel goed. Lekker rijden is ook erg leuk.
Groeten,
William
Voor wat betreft het 'bouwers-block', komt vast wel goed. Lekker rijden is ook erg leuk.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
heel herkenbaar.
Vandaag op weg van de zaak naar huis verzonnen wat ik vanavond ging bouwen, wat denk je 800 koploper kilometers nu en nog geen stukje scenery in me handen gehad
wel mooie aanwinsten trouwens.
gr. M.
Vandaag op weg van de zaak naar huis verzonnen wat ik vanavond ging bouwen, wat denk je 800 koploper kilometers nu en nog geen stukje scenery in me handen gehad
wel mooie aanwinsten trouwens.
gr. M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Ach zo'n bouwersblock, die heb ik ongeveer elke maand 3 weken.. En dan weer een week vol op bouwen, wees blij dat jullie al kunnen rijden... Mijn block slaat regelmatig toe en ik ben nog met de draadjes bezig!
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Dit soort berichten geeft de burger moed
Ben dus niet de enige die hier 'last' van heeft.
En inderdaad blij dat ik al kan rijden, want dit is ook wel errug leuk.
Groeten,
William
Ben dus niet de enige die hier 'last' van heeft.
En inderdaad blij dat ik al kan rijden, want dit is ook wel errug leuk.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
- Berichten: 3217
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Ik denk dat een iedere bouwer wel op zijn tijd last van heeft.
Vaak zijn hardlopers doorlopers maar als je het lekker rustig aan doe en je neemt de tijd voor de vele facetten van de modelbouw dan is er altijd wel weer een onderwerp dat een modelbouwer trekt en weer begint te kriebelen.
mvrg Bob
Vaak zijn hardlopers doorlopers maar als je het lekker rustig aan doe en je neemt de tijd voor de vele facetten van de modelbouw dan is er altijd wel weer een onderwerp dat een modelbouwer trekt en weer begint te kriebelen.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Het komt inderdaad helemaal goed, we hebben weer wat gedaan
Een stukje triplex gezaagd en vastgelegd zodat de brandweerkazerne straks iets hoger ligt dan de weg.
Tevens gaatjes geboord voor de verlichting van de kazerne. Verder twee gaten geboord voor de verlichting bij de goederenloods (tussen de beide sporen). En gelijk wat kroonsteentjes geplaatst bij de gaten.
Daarnaast hebben we voor de pendelbaan nieuwe aansluitingen gerealiseerd zodat we dit stukje (na zeer lange tijd) ook weer kunnen rijden. Helaas zit er een 'bug' want de loc. pendelt maar over een spoor. Terwijl deze moet pendelen tussen twee sporen.
Hier veel tijd in gestoken, maar nog geen oplossing. Het lijkt erop dat er niet genoeg spanning is om de wissel om te zetten. Met de hand omzetten geeft of 'sluiting' (vonken bij het puntstuk) of het gaat wel goed. Maar als de wissel daarna het zelf weer moet doen gaat het mis. De wissel blijft weer 'hangen'.
Het laatste wat ik aan de pendelbaan gedaan heb is ballast leggen, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ben er nog niet uit.
Van dit eerste gefröbel dus maar geen foto's gemaakt
Groeten,
William
Een stukje triplex gezaagd en vastgelegd zodat de brandweerkazerne straks iets hoger ligt dan de weg.
Tevens gaatjes geboord voor de verlichting van de kazerne. Verder twee gaten geboord voor de verlichting bij de goederenloods (tussen de beide sporen). En gelijk wat kroonsteentjes geplaatst bij de gaten.
Daarnaast hebben we voor de pendelbaan nieuwe aansluitingen gerealiseerd zodat we dit stukje (na zeer lange tijd) ook weer kunnen rijden. Helaas zit er een 'bug' want de loc. pendelt maar over een spoor. Terwijl deze moet pendelen tussen twee sporen.
Hier veel tijd in gestoken, maar nog geen oplossing. Het lijkt erop dat er niet genoeg spanning is om de wissel om te zetten. Met de hand omzetten geeft of 'sluiting' (vonken bij het puntstuk) of het gaat wel goed. Maar als de wissel daarna het zelf weer moet doen gaat het mis. De wissel blijft weer 'hangen'.
Het laatste wat ik aan de pendelbaan gedaan heb is ballast leggen, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ben er nog niet uit.
Van dit eerste gefröbel dus maar geen foto's gemaakt
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En hier is weer een nieuwe update. Ook hier is de zin om weer wat te doen toegenomen
Omdat een witte kerst er niet in zit hebben we zelf maar sneeuw gemaakt door stroken piepschuim te maken. Deze stroken op elkaar gelegd en op de steunmuur achter op de baan gelegd. Door deze straks vast te lijmen en aan de voorkant te bewerken krijgen we straks hele mooi bergen - tenminste dat hopen we. Daarnaast hebben we de brandweerkazerne iets verder afgemaakt.
Hier nog wat plaatjes.
Op deze foto is de nieuwe aansluiting van de pendelbaan te zien. En hier nog wat plaatjes van de bergen in wording: En hier nog een met de brandweerkazerne iets verder gereed. Groeten,
William
Omdat een witte kerst er niet in zit hebben we zelf maar sneeuw gemaakt door stroken piepschuim te maken. Deze stroken op elkaar gelegd en op de steunmuur achter op de baan gelegd. Door deze straks vast te lijmen en aan de voorkant te bewerken krijgen we straks hele mooi bergen - tenminste dat hopen we. Daarnaast hebben we de brandweerkazerne iets verder afgemaakt.
Hier nog wat plaatjes.
Op deze foto is de nieuwe aansluiting van de pendelbaan te zien. En hier nog wat plaatjes van de bergen in wording: En hier nog een met de brandweerkazerne iets verder gereed. Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En door...
De vitrine in elkaar gezet en opgehangen en daarna de treinen en wagons er in gezet. Vanaf nu kunnen we ze gewoon pakken, als we willen rijden, zonder gemartel met de doosjes ervoor en daarna als we op willen ruimen.
En nog eventjes wat aan de baan gedaan: vanaf nu kunnen we vanaf de weg naar de locloods.
Plaatjes volgen nog.
Groeten,
William
De vitrine in elkaar gezet en opgehangen en daarna de treinen en wagons er in gezet. Vanaf nu kunnen we ze gewoon pakken, als we willen rijden, zonder gemartel met de doosjes ervoor en daarna als we op willen ruimen.
En nog eventjes wat aan de baan gedaan: vanaf nu kunnen we vanaf de weg naar de locloods.
Plaatjes volgen nog.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo William,
Een vitrine is iets daar moet ik me ook maar eens aan wagen!
Dat gepiel met die doosje komt bekend voor!
Gr Chris
Een vitrine is iets daar moet ik me ook maar eens aan wagen!
Dat gepiel met die doosje komt bekend voor!
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Het is inderdaad demotiverend als je eens een uurtje of zo wilt gaan rijden en vantevoren weet dat je een half uur met de doosjes moet gaan priegelen voordat je uberhaupt kan gaan rijden.william schreef: De vitrine in elkaar gezet en opgehangen en daarna de treinen en wagons er in gezet. Vanaf nu kunnen we ze gewoon pakken, als we willen rijden, zonder gemartel met de doosjes ervoor en daarna als we op willen ruimen.
Henk
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
De vitrine is zijn geld wel waard
Geen gepruts/gemartel meer met doosjes en zo. Kan de treinen nu zo pakken en later ook zo weer wegzetten. En geen angst meer dat er wat kapot zou kunnen gaan (als we de treinen weer in de doosjes moeten drukken)
Groeten,
William
Geen gepruts/gemartel meer met doosjes en zo. Kan de treinen nu zo pakken en later ook zo weer wegzetten. En geen angst meer dat er wat kapot zou kunnen gaan (als we de treinen weer in de doosjes moeten drukken)
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo William,
Heb eindelijk je draadje door gelezen, wat ben jij goed bezig man ziet er erg mooi uit.
bouw tempo ligt een stuk hoger dan die van mij, bouwersblock duurt bij mij soms wel erg lang
Heb eindelijk je draadje door gelezen, wat ben jij goed bezig man ziet er erg mooi uit.
bouw tempo ligt een stuk hoger dan die van mij, bouwersblock duurt bij mij soms wel erg lang
Mvg.
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Jacob zo hoog is het bouwtempo niet hoor. Maar dank je wel voor het compliment.
Zo is er nog steeds een 'probleempje' met een wissel in de pendelbaan en hebben we gister de hele middag over een randje gedaan (rechtsachter)
Tekenen, knippen, tekenen, zagen, schuren, passen, zagen, enzovoort.
Gelukkig is het hobby en worden we niet voor deze uren betaald
Verder de Top2000 aan en zo bouwen we, deze kerstvakantie, rustig verder aan de baan.
Groeten,
William
Zo is er nog steeds een 'probleempje' met een wissel in de pendelbaan en hebben we gister de hele middag over een randje gedaan (rechtsachter)
Tekenen, knippen, tekenen, zagen, schuren, passen, zagen, enzovoort.
Gelukkig is het hobby en worden we niet voor deze uren betaald
Verder de Top2000 aan en zo bouwen we, deze kerstvakantie, rustig verder aan de baan.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Daar is een simpele oplossing voor. Bij mij blijft het rijdend materieel gewoon op de baan staan na het rijden. Alleen bij langere periodes van niet rijden gaat het terug in het doosjes. Nadeel is dat je af en toe de boel moet afstoffen.william schreef:De vitrine is zijn geld wel waard
Geen gepruts/gemartel meer met doosjes en zo. Kan de treinen nu zo pakken en later ook zo weer wegzetten. En geen angst meer dat er wat kapot zou kunnen gaan (als we de treinen weer in de doosjes moeten drukken)
Groeten,
William
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Steven,
Ik ben en nogal zuinig op mijn spulletjes - net als iedereen - en nog druk aan het ' bouwen' en om dan de treinen maar te laten staan zie ik niet zo zitten. Verder de laatste tijd met grote regelmaat de bovenste plaat even los gehaald en om dan de treinen in het schaduwstation laten staan? 'Nee, liever niet.' Het gebeurde nog wel eens dat ik de plaat iets uit de vingers liet glippen waardoor deze op de onderste plaat 'viel' en platte treinen zien er niet uit
Verder kan ik er zo ook af en toe mooi naar kijken als ik bezig ben.
Groeten,
William
Ik ben en nogal zuinig op mijn spulletjes - net als iedereen - en nog druk aan het ' bouwen' en om dan de treinen maar te laten staan zie ik niet zo zitten. Verder de laatste tijd met grote regelmaat de bovenste plaat even los gehaald en om dan de treinen in het schaduwstation laten staan? 'Nee, liever niet.' Het gebeurde nog wel eens dat ik de plaat iets uit de vingers liet glippen waardoor deze op de onderste plaat 'viel' en platte treinen zien er niet uit
Verder kan ik er zo ook af en toe mooi naar kijken als ik bezig ben.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Dat is idd een flink verschil, hier vinden geen grote werkzaamheden meer plaats. Over een tijdje de baan afbreken vrees ik, dan gaat alles ook in het doosje.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Steven, afbreken is anders een flinke verbouwing hoor!
En hier de laatste update voor dit jaar:
Vanmorgen weer oliebollen gebakken en vanmiddag wat spijkertjes verwijderd uit de kurk die we geplakt hebben links achter de brandweerkazerne. Voor dit jaar is het 'klaar'
Iedereen een prettige jaarwisseling en tot volgend jaar.
Groeten,
William
En hier de laatste update voor dit jaar:
Vanmorgen weer oliebollen gebakken en vanmiddag wat spijkertjes verwijderd uit de kurk die we geplakt hebben links achter de brandweerkazerne. Voor dit jaar is het 'klaar'
Iedereen een prettige jaarwisseling en tot volgend jaar.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
De oliebollen bijna op (nog een stuk of 10), mits je de 50 in de vriezer niet mee telt en alle vingers hebben we ook nog. Dus we kunnen weer verder met de baan.
Alleen de eerste dagen van het nieuwe jaar nog niet veel gedaan. Enkel wat gereden en een aantal overzichtsfoto's gemaakt waarop de laatste vorderingen staan en we in terug kunnen blikken om te kijken hoe veel we opgeschoten zijn dit jaar. Groeten,
William
Alleen de eerste dagen van het nieuwe jaar nog niet veel gedaan. Enkel wat gereden en een aantal overzichtsfoto's gemaakt waarop de laatste vorderingen staan en we in terug kunnen blikken om te kijken hoe veel we opgeschoten zijn dit jaar. Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl