Echthoven
Re: Echthoven
Ik zie de foto's wel verschijnen.
Ben heel benieuwd hoe het looppad van zand eruit ziet, ik wil dat ook nog maken denk ik.
Ben heel benieuwd hoe het looppad van zand eruit ziet, ik wil dat ook nog maken denk ik.
Maarten
Re: Echthoven
Zo.....het heeft even geduurd maar het station met perrons zijn zo goed als klaar, er moeten alleen nog seinen komen, die komen later...
Ik heb ook waterkranen/slangen met put gemaakt.. dat was best wel een erg lastig klusje....het is niet helemaal naar me zin maar goed, vind het wel best zo..
De plaatjes
En nog een paar plaatjes in het donker..
Zo...dit was het weer voor even, ik ga nu aan de slag met de seinen.
Groet,
Raymond
Ik heb ook waterkranen/slangen met put gemaakt.. dat was best wel een erg lastig klusje....het is niet helemaal naar me zin maar goed, vind het wel best zo..
De plaatjes
En nog een paar plaatjes in het donker..
Zo...dit was het weer voor even, ik ga nu aan de slag met de seinen.
Groet,
Raymond
Re: Echthoven
Mooi, die perrons. Erg Nederlands met de wachthokjes en incheckpalen. Alleen zit er wel veel ruimte tussen de sporen onder de overkapping.
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 30 dec 2021 22:17
- Locatie: Amsterdam
Re: Echthoven
Leuk, vooral de kleine details als de waterslangen maken het af.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Echthoven
Hallo Raymond
Een prachtige serie met schitterende motieven.
Ik ga niet veel meer met de trein (vroeger naar school wel ) maar de sfeer is inderdaad zoals ik me nog kan herinneren en prima getroffen.
Details maken overigens het verschil op een modelbaan.
mvrgr Bob
Een prachtige serie met schitterende motieven.
Ik ga niet veel meer met de trein (vroeger naar school wel ) maar de sfeer is inderdaad zoals ik me nog kan herinneren en prima getroffen.
Details maken overigens het verschil op een modelbaan.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 nov 2022 15:28
Re: Echthoven
Wauw, respect Raymond. Ziet er echt waanzinnig mooi uit. Complimenten! Het station leeft echt. Erg tof ook als dat NS materieel.
Marnix - Beginner
Fleischmann N Piccolo met bedding
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
Fleischmann N Piccolo met bedding
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
Re: Echthoven
En ik sluit mij hier bij aan. Prachtig.
Ben ook wel heel erg gecharmeerd van de 'avond-foto's'.
Groeten,
William
Ben ook wel heel erg gecharmeerd van de 'avond-foto's'.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Echthoven
Bedankt voor alle leuke complimenten!!!
@ Wim,
Ja er is ruimte voor een 3e perron in het midden, ik heb dat voorheen gehad maar vond dat veelste druk overkomen....dus heb ik het maar zo opgelost.
Trouwens deze soort situaties zijn best veel te zien, bvb op Amsterdam centraal Zwolle Centraal en voorheen ook op het station Utrecht.
@ Bob,
Dat details de baan maken kun jij over mee praten Bob!!!
Groet,
Raymond
@ Wim,
Ja er is ruimte voor een 3e perron in het midden, ik heb dat voorheen gehad maar vond dat veelste druk overkomen....dus heb ik het maar zo opgelost.
Trouwens deze soort situaties zijn best veel te zien, bvb op Amsterdam centraal Zwolle Centraal en voorheen ook op het station Utrecht.
@ Bob,
Dat details de baan maken kun jij over mee praten Bob!!!
Groet,
Raymond
Re: Echthoven
Zo je heb wel hard gewerkt om het zo mooi te maken
En het middenspoor kun je gebruiken om goederentreinen door het station te laten rijden zo als in Adam ook soms gebeurt .
Petje af voor de details Raymond
mvg Sjaak
En het middenspoor kun je gebruiken om goederentreinen door het station te laten rijden zo als in Adam ook soms gebeurt .
Petje af voor de details Raymond
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Echthoven
Schitterend Raymond. Mooie lengte en mooie sfeer! Een zeer indrukwekkend stuk van je baan en een mooie mijlpaal!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Echthoven
Gewoonweg prachtig Raymond, Echthoven begint echt te leven complimenten!
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Re: Echthoven
Hele mooie sfeer foto's.
Wat ik wel een beetje vreemd vind ogen is dat het mooie seinhuis in zijn geheel boven op het perron staat.
Het staat normaal op de grond en het spoor loopt er echt onderdoor:
https://cdn.retours.eu/nl/38-architect- ... straat.jpg
Ook staat het naar mijn idee verkeerd om. Het personeel in het seinhuis zit met de rug naar de sporen toe.
Wat ik wel een beetje vreemd vind ogen is dat het mooie seinhuis in zijn geheel boven op het perron staat.
Het staat normaal op de grond en het spoor loopt er echt onderdoor:
https://cdn.retours.eu/nl/38-architect- ... straat.jpg
Ook staat het naar mijn idee verkeerd om. Het personeel in het seinhuis zit met de rug naar de sporen toe.
Laatst gewijzigd door Spoor010 op 15 nov 2022 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
Re: Echthoven
Dank julliewel!
Heel erg leuk om te lezen dat jullie het allemaal mooi vinden!
Ik twijfel namelijk eigenlijk best wel vaak of het wel goed genoeg klopt met de werkelijkheid, natuurlijk kunnen we niet alles helemaal perfect krijgen maar ja toch wil je het dan zo echt mogenlijk maken en dat lukt toch niet altijd helemaal naar mijn zin......ach ja ik zal daar altijd wel last van blijven houden
Groet,
Raymond
Heel erg leuk om te lezen dat jullie het allemaal mooi vinden!
Ik twijfel namelijk eigenlijk best wel vaak of het wel goed genoeg klopt met de werkelijkheid, natuurlijk kunnen we niet alles helemaal perfect krijgen maar ja toch wil je het dan zo echt mogenlijk maken en dat lukt toch niet altijd helemaal naar mijn zin......ach ja ik zal daar altijd wel last van blijven houden
Groet,
Raymond
Re: Echthoven
Hallo Frank,
Dank voor je compliment ook!
Euhm ja je hebt daar wel een punt maar straks komen er op de voorgrond ook nog sporen te liggen, op deze foto zie je waar dat komt.
Dus dan kijkt het personeel van het seinhuis wel naar de sporen van het emplacement/opstelsporen en doorgaan sporen voor goederentreinen.
P.s.
Ik kan het seinhuis ook niet meer verplaatsen, het zit al vastgelijmd aan het ook vast gelijmde perron...
Groet,
Raymond
Dank voor je compliment ook!
Euhm ja je hebt daar wel een punt maar straks komen er op de voorgrond ook nog sporen te liggen, op deze foto zie je waar dat komt.
Dus dan kijkt het personeel van het seinhuis wel naar de sporen van het emplacement/opstelsporen en doorgaan sporen voor goederentreinen.
P.s.
Ik kan het seinhuis ook niet meer verplaatsen, het zit al vastgelijmd aan het ook vast gelijmde perron...
Groet,
Raymond
Re: Echthoven
Oh ok. Dat wist ik niet dat er nog meer sporen kwamen.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
Re: Echthoven
Hallo Frank,
Dat het seinhuis eigenlijk niet op een perron hoort te staan ben ik helemaal met je eens!
Het stond hier vroeger in Utrecht ook naast/tussen het spoor en niet op het perron...
De reden dat ik dat wel heb gedaan heeft te maken met dat anders treinen met een hoog staande pantograaf er tegenaan komen (er komt geen draad aan de bovenleidingsmasten) en ja ook omdat ik het mooi vind staan
P.s.
Bedankt voor je opbouwende kritiek!
Soms zie je dingen zelf niet wat een ander weer juist wel ziet en dan is het wel fijn als een ander dat even meld!
Dus alle opbouwende kritiek is welkom!!!
Groet,
Raymond
Dat het seinhuis eigenlijk niet op een perron hoort te staan ben ik helemaal met je eens!
Het stond hier vroeger in Utrecht ook naast/tussen het spoor en niet op het perron...
De reden dat ik dat wel heb gedaan heeft te maken met dat anders treinen met een hoog staande pantograaf er tegenaan komen (er komt geen draad aan de bovenleidingsmasten) en ja ook omdat ik het mooi vind staan
P.s.
Bedankt voor je opbouwende kritiek!
Soms zie je dingen zelf niet wat een ander weer juist wel ziet en dan is het wel fijn als een ander dat even meld!
Dus alle opbouwende kritiek is welkom!!!
Groet,
Raymond
Re: Echthoven
Er waren/zijn zeker wel seinhuizen die aan het einde op een perron stonden. En zoals je zelf ook aangeeft, veelal vanwege praktische overwegingen dan wel verbouwingen/verleningen van perrons. Enkele voorbeelden: Post T - Maastricht, Seinhuis Groningen (bovenop de traverse), seinhuis Amsterdam CS, Seinhuis A UtrechtRaymond schreef: ↑16 nov 2022 06:52 Dat het seinhuis eigenlijk niet op een perron hoort te staan ben ik helemaal met je eens!
Het stond hier vroeger in Utrecht ook naast/tussen het spoor en niet op het perron...
De reden dat ik dat wel heb gedaan heeft te maken met dat anders treinen met een hoog staande pantograaf er tegenaan komen (er komt geen draad aan de bovenleidingsmasten) en ja ook omdat ik het mooi vind staan
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Echthoven
Dat klop Wilco, maar dit type seinhuis stond naar mijn weten niet op een perron!?
Maar in Echthoven doen we maar net of het wel zo was
Groet,
Raymond
Maar in Echthoven doen we maar net of het wel zo was
Groet,
Raymond
Re: Echthoven
Maastricht is met wat fantasie eenzelfde type, zelfde architect, iets andere uitvoering. Maar buiten dat, in schaal kan alles.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Echthoven
Tjonge Raymond wat is dat mooi geworden.
De laatste keer dat ik bij jou was, was het nog een zandvlakte.
Ook prachtig dat je de stationsoverkapping teruggeplaatst hebt, vindt ik mooi.
De laatste keer dat ik bij jou was, was het nog een zandvlakte.
Ook prachtig dat je de stationsoverkapping teruggeplaatst hebt, vindt ik mooi.
Maarten
Re: Echthoven
Idd Wilco!.....bijna alles, als het maar zoveel mogelijk naar het echte lijkt!
En dat maakt onze hobby nou zo leuk
Groet,
Raymond