Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Shaggie draaien :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Dat is slechttt :mrgreen: Beter de treinen laten rijden, tegen de kou kan je je kleden.
Laatst gewijzigd door The Railroader op 28 jan 2010 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred The Railroader

Onderwerp starter
Rob Fongers

Ja idd,

Maar heb nog een hoop te doen, gelukkig maar :D :D . Ben de sporen aan het verleggen aan de rechtse kant omdat e.e.a. me niet beviel. Dus dat vergt ff tijd. Buiten dat never change a winning team. Ben blij dat het eindelijk goed loopt ook met de Flm wissels op 3 na maar die krijg ik ook nog wel een keer onder de duim (hoop ik).

Grtzz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

shoven

Bericht door shoven »

Wat pruts je dan aan de Flm wissels?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Rob, volgens mij hoef je helemaal niet zo gek veel te verbouwen aan de aansluitende sporen. Heb de plaatjes even over elkaar gelegd, alleen het middelste van de 3 moet je verleggen, de rest sluit gewoon naadloos aan.
Robf2.jpg
Robf2.jpg (37.61 KiB) 4860 keer bekeken
Zal morgen RailPro weleens langs sturen.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hahahahahah.

Nemen ze bolussen mee, heb ik iets om me mee bezig te houden.

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Krab

Bericht door Krab »

Shaggie draaien

Hoi Rob , dat doe ik vlugger dan jij denk ik .
Peukies draaien daar moet ik zelfs voor de hobby even laten voor wat het is .

groetjesss Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Ipio

Bericht door Ipio »

Hallo Rob,

Wat Wim had getekend is misschien toch een beter spoorplan voor je linker station-kant
je heb langere sporen voor je perrons. Maar bij die bovenste Engelsewissel heb je een probleem
als het een beetje druk wordt dan moeten de treinen op elkaar wachten, daarom deze oplossing
zie het maar als vervolg op Wim zijn tekening. Kijk maar naar de onderste plaatje daar heb ik een
Linkerwissel en een Engelsman geprojecteerd, dan ontzie je een beetje de die ene Engelsman,
en er kunnen nu twee treinen tegelijk erin en eruit rijden.

Veel plezier met het toch verbouwen van het spoorplan,
Marc

Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Mannen,

Bedankt voor het meedenken. Echter zoals Wim het in eerste instantie dacht ging dus niet. Maar goed Rialpro kwam langs met bolussen en gedurende het oppeuzelen en aflikken van de vingers heeft deze in de huidige barre tijden het sporenplan aangepast. Nu zijn we het op de zeeuwse lijn al gewend dat Railpro de zaken stil legt en dat was dus hier ook het geval.

Na een kort werkoverleg en het invullen van alle benodigde vergunningen en het aantal andere zaken zoals het aarden van de bovenleiding trok deze van leer. Echter door de wettelijk vastgelegde maximum uren kon het werk heden niet geheel afgemaakt worden :lol: :lol: :lol:
P1080407.jpg
P1080407.jpg (104.39 KiB) 4547 keer bekeken
Maar goed Wim heeft de zaken aangepast daar ik op een ander gedeelte bezig was het sporenplan aan te passen. Er is nog niet gereden maar verwacht dat dit morgen gaat geuren. E.e.a. moet nog aangepast worden in Koploper waarbij er buiten mijn verwachting ook nog een extra rijweg is ontstaan zodat aan de linker zijde tegelijkertijd 2 treinen in en 1 uitgaand of 2 uit en 1 in kunnen rijden.
P1080411.jpg
P1080411.jpg (122.71 KiB) 4547 keer bekeken

@Marc, ook jij bedankt echter e.e.a. is nogal wat werk zie ook de bijgaande foto. Perrons verlengen zit er niet in om meerdere redenen. De belangrijkste is dat mijn trienen maximaal 135 cm lang kunnen zijn omdat ze anders niet meer in de schaduwstations passen. De andere de gigantische hoeveelheid werk zoals het verlengen van de perrons welke inmiddels gedateerd zijn en je dan toch het nodige kleurverschil krijgt.

Ja en dan had ik in het linker gedeelte een situatie waar ik niet tevreden over was. Dus was gister al reeds begonnen om aanpassingen te maken en vandaag moest dus het meeste gedaan worden met o.a. het verplaatsen van een aantal wissels. In ruwbouw ziet het er al beter uit dus let niet op de rommel. In het meest linkse spoor wordt de scherpe boog ongeveer halverwege naar beneden nog gestroomlijnd.
Oude situatie
Oude situatie
P1080279a.jpg (101.91 KiB) 4548 keer bekeken
Nieuwe situatie
Nieuwe situatie
P1080417.jpg (99.87 KiB) 4547 keer bekeken
E.e.a ziet er nu mider strak uit en er is ook meer ruimte ontstaan om een talud te maken. Tevens wordt het viaduct veranders zodat er een opening komt tussen het linkse en de 2 middelste sporen. Maakt het geheel denk ik wat speelser en natuur getrouwer.

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Jos

Bericht door Jos »

Dat ziet er inderdaad een stuk mooier en vloeiender uit Rob, maarrehhhhh.... heb je nou al je bruine toiletpapier verwijderd? :o :o :o :mrgreen:
Die bolussen lagen zeker zwaar :roll:

Groetjes,
Jos

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Hi zal eens in mijn rommeldoosje kijken of ik nog een wisselaandrijving heb, dan kan het wissel ook actief meedoen. Want Rob zijn emmertje was leeg.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
Rob Fongers

@Jos,

We hebben gelukkig voordeel pakken toiletpapier in huis dus dat is zooooooo terug geplakt met behulp van bolussen.

Maarehhhh hoe zit het met die stroopwafels, ik begrijp dat spuiten en eten niet echt samen gaat. Bolussen hebben dan toch een voordeel dat het plakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Wim,

Neuhhh emmer is niet leeg maarehh hette zijn de verkeerde delen die er in zitten. Heb overigens nog een gemeen wondje aan mn grote teen, zat een veertje in :shock: :shock:

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Rob ,
moet je niet op blote voeten lopen hee :mrgreen: :mrgreen:

Toch maar een paar sloffen aan doen ;) ;)

groetjesss Sjaak

Onderwerp starter
Rob Fongers

Sjaak zal het niet meer doen, voordeel is wel dat ik weer een extra veertje heb voor eventuele reparatie van een wissel :) :)

Live goes on. De exercities van Railpro vergen toch wel tijd en de pest is dat er ook nieuwe ideeen en mogelijkheden ontstaan. Ik had nog een defecte kruiswissel liggen in die wisselstraat en zodoende van de nood een deugd gemaakt. Nadat de aangepaste wissel verwijderd was eerst maar de defecte gerepareerd want die kon alleen nog als kruising dienst doen en dat was niet de bedoeling.
Ja dan opbouwen, de verwijderd Kruiswissel weer terug gelegd op zijn oude plaats en de RW die ervoor in de plaats gekomen was in blok 17 geplaatst zodat er nog meer mogelijkheden zijn. t'Was wel een aanslag op mn rug maar goed beter als en belasting aanslag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P1080435.jpg
P1080435.jpg (94.46 KiB) 4806 keer bekeken
P1080425.jpg
P1080425.jpg (78.97 KiB) 4806 keer bekeken
Zo heb ik dus nog meer mogelijkheden om treinen in en uit te laten lopen. Moet nog e.e.a. in Koploper aanpassen om het rijpatroon te optimaliseren maar dat is het minst moeilijke.

Gisteren kwam er voor het eerst een ES64F4 van MRCE binnen met een sleep Habis vol met Tillig koppelingen en decoders. Waar het goed voor is laat zich raden maar ze waren welkom. Wegens plaats gebrek werdeb ze tijdelijk gestald op de container terminal waar het de laatste dagen niet echt druk is.
P1080419.jpg
P1080419.jpg (117.94 KiB) 4806 keer bekeken
P1080436.jpg
P1080436.jpg (113.91 KiB) 4806 keer bekeken

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Rob ,
zien er mooi uit die wagons en die zwarte 189 rijd ook mooi :lol:
Maar je kraan is wel opvallend aanwezig bij de werkzaamheden . :mrgreen:

groetjesss Sjaak

Jos

Bericht door Jos »

Ziet er goed uit hoor Rob! Enneh, die Flm kalksteenwagens neem ik wel van je over, passen toch niet op jouw baan :mrgreen:

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
Rob Fongers

Stuur maar een PB Jos

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Jos

Bericht door Jos »

Je hebt PB :mrgreen:

Groetjes,
Jos

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Rob,

Je kon het toch weer niet laten. :lol:
Als de kat van huis is......

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Nou die Kat had die schapen op Soesterberg gezien en d8 ik blijf thuis :evil: :evil: :evil:

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Glaskast189

Bericht door Glaskast189 »

Zo dat zijn mooie foto's,

Die Audi wagens zijn wel gaaf.

Groetjes Bruce

Sporend online op mijn site!

wim lagerwaard

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Rob

Je hebt een geweldig mooie baan.
De foto’s van je verbouw verslag zijn erg leuk om te zien, maar daar heb ik een
Vraagje over.
Jouw wissel spoel zit anders om gemonteerd wat leg je over de spoel
Zo dat er geen vuil in kan kommen?

Vr Gr Wim

Onderwerp starter
Rob Fongers

Wim,

Mn vrouw is van de knip en plak club en die heeft heel mooi dun dubbelzijdig plakband. Die plak je over de spoel zo dicht mogelijk tegen het wissel aan en daarna ballast erover.

Grtzz Rob

Grtzz Rob

Marcel

Bericht door Marcel »

henry

Bericht door henry »

rob het ziet er weer strak uit, heb jij iets met hijskranen???

groetjes henry

Plaats reactie