Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
Prachtig Jeroen!
Twee kleinigheidjes ter vervolmaking: (positief bedoeld!)
- die bruggenhoofden aan de weg, meestal groeit daar niet veel omdat er vaak bestrating (klinkers oid) of gravel ligt. Zeker als het maar een smal strookje is.
- slechte asfaltwegen vertonen vaker schade aan de randen omdat het daar afbrokkelt, misschien dat je daar nog wat patches kunt aanbrengen. Denk ook aan scheuren/hobbels door wortelopdruk. En natuurlijk nog een paar gaten die nog niet zijn gerepareerd.
Twee kleinigheidjes ter vervolmaking: (positief bedoeld!)
- die bruggenhoofden aan de weg, meestal groeit daar niet veel omdat er vaak bestrating (klinkers oid) of gravel ligt. Zeker als het maar een smal strookje is.
- slechte asfaltwegen vertonen vaker schade aan de randen omdat het daar afbrokkelt, misschien dat je daar nog wat patches kunt aanbrengen. Denk ook aan scheuren/hobbels door wortelopdruk. En natuurlijk nog een paar gaten die nog niet zijn gerepareerd.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Kijk dat is het betere werk om met dit weer buiten aan je hobby te kunnen werken
Mooie foto' s en de detaillering komt op gang, vind de bovenlijding erg mooi vooral de laatste foto is indrukwekkend.
Bob
Kijk dat is het betere werk om met dit weer buiten aan je hobby te kunnen werken
Mooie foto' s en de detaillering komt op gang, vind de bovenlijding erg mooi vooral de laatste foto is indrukwekkend.
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Duisburg-Beksheim
Ik vind het mooi.
Verder heb ik, sinds ik de bovenleiding van Rob F. overgenomen heb, veel bewonderig voor je geduld met de bovenleiding.
Was zelf gisteren ermee aan het pielen en had na een uurtje de neiging om het zooitje plat te rammen.
Was waarschijnlijk ook te heet op zolder.
gr. Ron.
Verder heb ik, sinds ik de bovenleiding van Rob F. overgenomen heb, veel bewonderig voor je geduld met de bovenleiding.
Was zelf gisteren ermee aan het pielen en had na een uurtje de neiging om het zooitje plat te rammen.
Was waarschijnlijk ook te heet op zolder.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Als het niet warm is heb je die neiging ookRon schreef:Ik vind het mooi.
Verder heb ik, sinds ik de bovenleiding van Rob F. overgenomen heb, veel bewonderig voor je geduld met de bovenleiding.
Was zelf gisteren ermee aan het pielen en had na een uurtje de neiging om het zooitje plat te rammen.
Was waarschijnlijk ook te heet op zolder.
gr. Ron.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Rob,
Daar was ik al bang voor
Heb voor proef masten langs de baan gezet en heb deze al talloze keren omgestoten.
Ik moet er ontzettend aan wennen dat ze er staan.
Maar zoals ik de bovenleiding bij het gouden duo R&J bekijk, vind ik het toch verschrikkelijk mooi.
dus ik blijf voorlopig ermee pielen.
gr. Ron.
Daar was ik al bang voor
Heb voor proef masten langs de baan gezet en heb deze al talloze keren omgestoten.
Ik moet er ontzettend aan wennen dat ze er staan.
Maar zoals ik de bovenleiding bij het gouden duo R&J bekijk, vind ik het toch verschrikkelijk mooi.
dus ik blijf voorlopig ermee pielen.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Duisburg-Beksheim
Ik weet precies hoe je je gister voelde ligt niet aan jou hoorRon schreef:Ik vind het mooi.
Verder heb ik, sinds ik de bovenleiding van Rob F. overgenomen heb, veel bewonderig voor je geduld met de bovenleiding.
Was zelf gisteren ermee aan het pielen en had na een uurtje de neiging om het zooitje plat te rammen.
Was waarschijnlijk ook te heet op zolder.
gr. Ron.
Re: Duisburg-Beksheim
Martin,
Ik ben gisteren hier maar mee verder gegaan, dat beviel beter.
http://www.youtube.com/watch?v=r1MkhvZJl4M
gr. Ron.
Ik ben gisteren hier maar mee verder gegaan, dat beviel beter.
http://www.youtube.com/watch?v=r1MkhvZJl4M
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Duisburg-Beksheim
Maar met Duits bier op wordt het helemaal niks meer met die bovenleiding. Staan er nog palen overeind?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Duisburg-Beksheim
Grandioos filmpjeRon schreef:Martin,
Ik ben gisteren hier maar mee verder gegaan, dat beviel beter.
http://www.youtube.com/watch?v=r1MkhvZJl4M
gr. Ron.
had een duitser naast me in het media center en die kon er zelfs om lachen
Re: Duisburg-Beksheim
Yoyo,
Bedankt voor de commentaren. Ik zal het gegroen bij het bruggenhoofd links wat kariger maken onder de brug. Bij de 2e brug heb ik dat wel gedaan, maar bij de voorste brug bewust wat meer. Misschien is het toch iets teveel. Ook aan de randen de weg nog wat bijwerken is een goede tip. Thanks voor de opmerkzaamheid.
Gisteren was een drukke dag met allerlei (sociale) verplichtingen. Vandaag dan maar even wat prutsen aan de modules. Servo's moet het maar eens gaan worden, want ik wil klaar zijn met die klus. Dan wordt het aan elkaar hangen van de bakken wat leuk om eens proef te rijden, al is het dan nog altijd maar heen-en-weer.
De camera is in ieder geval opgeladen.
Grtz,
Jeroen
PS: wie heeft er allemaal een digitale modulebaan hier? Zijn er nog goede ideëen voor de plaats van de bezetmelders, en de stekkers die jullie gebruiken om de boel elektrisch te verbinden?
Bedankt voor de commentaren. Ik zal het gegroen bij het bruggenhoofd links wat kariger maken onder de brug. Bij de 2e brug heb ik dat wel gedaan, maar bij de voorste brug bewust wat meer. Misschien is het toch iets teveel. Ook aan de randen de weg nog wat bijwerken is een goede tip. Thanks voor de opmerkzaamheid.
Gisteren was een drukke dag met allerlei (sociale) verplichtingen. Vandaag dan maar even wat prutsen aan de modules. Servo's moet het maar eens gaan worden, want ik wil klaar zijn met die klus. Dan wordt het aan elkaar hangen van de bakken wat leuk om eens proef te rijden, al is het dan nog altijd maar heen-en-weer.
De camera is in ieder geval opgeladen.
Grtz,
Jeroen
PS: wie heeft er allemaal een digitale modulebaan hier? Zijn er nog goede ideëen voor de plaats van de bezetmelders, en de stekkers die jullie gebruiken om de boel elektrisch te verbinden?
Re: Duisburg-Beksheim
Dat lezen we graag. Eye candy is (f/g)ood for our souls.Jeroen schreef: De camera is in ieder geval opgeladen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Ik gebruik Sub-d connectoren met een hulp printje van Huib. Echter mijn ervaring bij Denfeld II is wel dat de kabel niet te lang moet zijn omdat je anders spookmeldingen krijgt. Ik gebruik bij Denfeld III ook steek kroonsteentjes die je oa Conrad en Mecktronics in Houten of Eurospoor kan kopen. Werkt eigenlijk wat fijner en geen problemen hierbij omdat je ook iets dikkere draden kunt gebruiken.
Maarre Jeroen, er is een schreeuw om aandacht vanuit het grote buurforum!!! Zie:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... #msg610227
Greetz, Jeroen
Ik gebruik Sub-d connectoren met een hulp printje van Huib. Echter mijn ervaring bij Denfeld II is wel dat de kabel niet te lang moet zijn omdat je anders spookmeldingen krijgt. Ik gebruik bij Denfeld III ook steek kroonsteentjes die je oa Conrad en Mecktronics in Houten of Eurospoor kan kopen. Werkt eigenlijk wat fijner en geen problemen hierbij omdat je ook iets dikkere draden kunt gebruiken.
Maarre Jeroen, er is een schreeuw om aandacht vanuit het grote buurforum!!! Zie:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... #msg610227
Greetz, Jeroen
Re: Duisburg-Beksheim
Hmmm, dat is op zich wel een apart topicje waard. Heb geen zin in ellende wat dat betreft, en ik gebruik graag jullie ervaringen met connectoren, vandaar de vraag. Kortom: alles wat naar een bezetmelder (op een andere module) gaat via een kroonsteen, en de rest gewoon via zo'n sub-D ding doorpluggen? Bezetmelders aan elkaar hangen is natuurlijk prima te doen met de bijgeleverde kabel. Althans, Wim Rosoftros levert er zo'n kabel bij, dus lijkt me een ideetje van zo inpluggen. Wel een vraagstuk op zich....misschien een apart draadje. Het is nog niet acuut van belang, dus voorlopig laat ik het nog even voor wat het is
@Jerome_BNLS: Oei, ik zag het ja. Tja, af en toe vind ik bouwen en andere zaken belanrijker, en ik heb geen zin om het op 3,5 fora te posten (N-spoor, BNLS, Stummi, mobablog). Voorlopig is het hier nog Duisburg-Beksheim-Prime-time. T.z.t. zal ik een nieuw topic op BNLS posten. Zal jullie lekker boeien, aangezien je hier prima kunt meelezen, niet?
Bon, terzake. Vandaag was, ondanks dat ik servo's wilde plaatsen, toch tijd voor wat testwerk en wat ge-finetune aan de bovenleiding. En dat laatste is nog niet klaar. Ook staat nog niet alle bovenleiding erop. Maar ik wilde wel eens weten of de treinen al zonder al te veel problemen konden rijden, daarbij gebruikmakend van hun panto. Wel, dat lukte aardig. Er zijn nog wat hickup's hier en daar op het spoor, maar dat is niet zo'n big deal om dat weg te poetsen.
De allereerste volwaardige trein op DU-Beksheim was een echte Ruhrgebiet-Zug: de BR 146 met Doppelstock-tjak. Kijkt u even mee?
Een beetje van boven geschoten. Met zon moet dit er nog mooier uitzien! (en met bebouwing, afgewerkt, verouderd, blabla)
Een shot van tussen de masten enzo....
En wat meer in close-up. Tja, lang geleden dat ik het rollend materieel heb gefotografeerd!
Robert kwam verrassend ook nog even langs op zijn racemonster. Let wel, we hebben het hier over een fiets. Maar naast een fles water zat er ook nog een Taurus (en ja, dit was ONGEPLAND dames en heren!) in zijn rugzak.
Taurus meeting 146....
En even in close-up. Wát een gave lok zeg. Wie weet gaat er ook nog zo'n ding rondrijden hier. Maar voordat we kunnen (rond)rijden moet er veel gebouwd worden, en dat heeft dus even prioriteit.
En nog even een foto van de Crossrail 185 en zijn neefje, 146.bla.blablabla op sporen. Het leuke van dit soort foto's zo af en toe is dat je de boel goed in verhouding ziet. Ik zie het al redelijk voor me met echt wat uitgebreide scenery langs en op het spoor. Om de boel echt te laten rijden moet er vééél gebeuren. Dan moeten er gewoon nog een paar modules worden gemaakt. Daar zullen we over een paar weken/enkele maanden wel mee beginnen. Eerst maar eens een beetje testen met de wissels en de ingewikkelde bovenleiding boven alle wissels.
Bon! Dat was het even voor het moment. Snel weer wat getest met servo's, en ook heb ik nog een keer telefonisch overleg met Rob F. (A.K.A. Fonge Rob) over het wisselkruis en Engels wissel qua aansluiting en schakeling.
Yojo!
J.
@Jerome_BNLS: Oei, ik zag het ja. Tja, af en toe vind ik bouwen en andere zaken belanrijker, en ik heb geen zin om het op 3,5 fora te posten (N-spoor, BNLS, Stummi, mobablog). Voorlopig is het hier nog Duisburg-Beksheim-Prime-time. T.z.t. zal ik een nieuw topic op BNLS posten. Zal jullie lekker boeien, aangezien je hier prima kunt meelezen, niet?
Bon, terzake. Vandaag was, ondanks dat ik servo's wilde plaatsen, toch tijd voor wat testwerk en wat ge-finetune aan de bovenleiding. En dat laatste is nog niet klaar. Ook staat nog niet alle bovenleiding erop. Maar ik wilde wel eens weten of de treinen al zonder al te veel problemen konden rijden, daarbij gebruikmakend van hun panto. Wel, dat lukte aardig. Er zijn nog wat hickup's hier en daar op het spoor, maar dat is niet zo'n big deal om dat weg te poetsen.
De allereerste volwaardige trein op DU-Beksheim was een echte Ruhrgebiet-Zug: de BR 146 met Doppelstock-tjak. Kijkt u even mee?
Een beetje van boven geschoten. Met zon moet dit er nog mooier uitzien! (en met bebouwing, afgewerkt, verouderd, blabla)
Een shot van tussen de masten enzo....
En wat meer in close-up. Tja, lang geleden dat ik het rollend materieel heb gefotografeerd!
Robert kwam verrassend ook nog even langs op zijn racemonster. Let wel, we hebben het hier over een fiets. Maar naast een fles water zat er ook nog een Taurus (en ja, dit was ONGEPLAND dames en heren!) in zijn rugzak.
Taurus meeting 146....
En even in close-up. Wát een gave lok zeg. Wie weet gaat er ook nog zo'n ding rondrijden hier. Maar voordat we kunnen (rond)rijden moet er veel gebouwd worden, en dat heeft dus even prioriteit.
En nog even een foto van de Crossrail 185 en zijn neefje, 146.bla.blablabla op sporen. Het leuke van dit soort foto's zo af en toe is dat je de boel goed in verhouding ziet. Ik zie het al redelijk voor me met echt wat uitgebreide scenery langs en op het spoor. Om de boel echt te laten rijden moet er vééél gebeuren. Dan moeten er gewoon nog een paar modules worden gemaakt. Daar zullen we over een paar weken/enkele maanden wel mee beginnen. Eerst maar eens een beetje testen met de wissels en de ingewikkelde bovenleiding boven alle wissels.
Bon! Dat was het even voor het moment. Snel weer wat getest met servo's, en ook heb ik nog een keer telefonisch overleg met Rob F. (A.K.A. Fonge Rob) over het wisselkruis en Engels wissel qua aansluiting en schakeling.
Yojo!
J.
-
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Duisburg-Beksheim
Ja Heren,
Ziet er weer buitengewoon uit!!
Zeker als Taurus-fanaat kan ik het wel waarderen,was het pintje lekker?
Gr Chris
Ziet er weer buitengewoon uit!!
Zeker als Taurus-fanaat kan ik het wel waarderen,was het pintje lekker?
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Mooi man!!!
Maar ik zou die Köt koppeling er aan de voorzijde van de locs eraf halen Geeft een veel mooier beeld
Maar ik zou die Köt koppeling er aan de voorzijde van de locs eraf halen Geeft een veel mooier beeld
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Zou ook een decoder in die Taurus zetten, dan kan de verlichting aan Oh das mijn lok
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Neem je de batterij van de cam toch
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Ja Rob, dat is nog wel een idee. Met vaste treinsamenstellingen (zoals bijvoorbeeld die 146 met DoSto's) is dat prima te doen. Misschien hebben de heren kleinserie-fabrikanten nog wel een imitatie-koppeling voor zo'n ding, dat zou helemaal mooi zijn. Toen ik schreef 'dan is alles in verhouding' bedoelde ik helaas niet de koppeling. Als die in verhouding is, is het net of ie een kleine auto geschept heeft op de voorgaande autoweg, en die is nog even blijven hangen....
@Bruce,
Klinkt bekend, als in: er zijn veel mensen in Ede die zo praten , maar welke lok bedoel je?Dat is een mooie locje dat ervoor staat!
Good'n, vandaag meer van hetzelfde. Testen, biertje+blaffertje erbij, en we zien wel wat ik allemaal nog ga doen. Het is killing mooi weer buiten, en modelbouw is met name geschikt voor periodes zoals wij in Nederland zomer noemen....
Grtz,
J.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: Duisburg-Beksheim
Haha.
De BR 146 bedoelde ik.
Het is inderdaad mooi weer voor een biertest.
Groet, Bruce
De BR 146 bedoelde ik.
Het is inderdaad mooi weer voor een biertest.
Groet, Bruce
Sporend online op mijn site!
Re: Duisburg-Beksheim
heey J,
zit ik dagen te wachten op weer leuke update`s, ben ik vervolgens zelf ff een paar dagen te druk om hier de boel in de gaten te houden,
omdat ik ff te druk was met het uitzoeken van een nieuwe auto (wat natuurlijk ook erg leuk is om te doen )
en dan druk jij er weer de meest prachtige foto`s neer.
trouwens, van welke fabrikant zij die prachtige wit/rode rijtuigen die je op pagina 30 naast de rails hebt staan?
mvg
Freddy
zit ik dagen te wachten op weer leuke update`s, ben ik vervolgens zelf ff een paar dagen te druk om hier de boel in de gaten te houden,
omdat ik ff te druk was met het uitzoeken van een nieuwe auto (wat natuurlijk ook erg leuk is om te doen )
en dan druk jij er weer de meest prachtige foto`s neer.
trouwens, van welke fabrikant zij die prachtige wit/rode rijtuigen die je op pagina 30 naast de rails hebt staan?
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Duisburg-Beksheim
Het is de laatste week inderdaad mooi weer (het lijkt wel zomer), maar het zijn ook hele mooie foto's.
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
In het kader van "het antwoord wordt alvast gegeven, je hoeft er niets aan te doen Jeroen": set 79012 van LS models betreffende een tweetal rijtuigen in de huidige CNL-rood/witte kleurstelling.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Hey Robert,
Thanks, die rijtuigen zien er wel heel erg mooi uit.
Mvg
Freddy
Thanks, die rijtuigen zien er wel heel erg mooi uit.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2